Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@09:13:11 GMT

طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در شهرستان بروجن اجرا شد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۱۴۶۵

طرح توسعه پایدار منظومه روستایی در شهرستان بروجن اجرا شد

فرشید ریاحی سامانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح بر اساس شرایط اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قابلیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی روستاها به تفکیک منظومه‌هایی طراحی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح توسعه پایدار منظومه روستایی شهرستان بروجن توسط مشاور مربوطه تهیه شده و در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید و مراحل اجرایی آن در ۲ بخش بلداجی و گندمان شهرستان بروجن شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ریاحی، در طرح توسعه پایدار منظومه روستایی، توسعه در مناطق روستایی از توجه به زیرساخت‌ها فراتر رفته و در پی توانمندسازی جوامع محلی و ایجاد درآمد پایدار برای مردم روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از شکل‌گیری کلنیک‌های کسب و کار در شهرستان بروجن خبر داد و تصریح کرد: در جریان اجرای این طرح ۱۱ تفاهم‌نامه در سطح شهرستان و استان با سازمان و ادارات مربوطه و همچنین استانداری و سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی انعقاد شده و پس از به کارگیری تسهیل‌گران کلاس آموزشی و توجیهی برای آنها برگزار شد.

ریاحی، شناسایی طرح‌های کسب و کار روستایی و تدوین نقشه فرصت‌های کسب و کار در شهرستان بروجن را از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این طرح عنوان کرد و گفت: طرح‌های کسب و کار در جلسات اشتغال کمیته اشتغال شهرستان مصوب و به صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات معرفی شده است.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون چهار طرح به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که مبلغ این تسهیلات حدود ۴۰۰ میلیون تومان است و هشت طرح دیگر نیز آماده ارسال به کارگروه اشتغال شهرستان است.

به گزارش ایرنا، بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها بروجن چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی بروجن چهارمحال وبختیاری توسعه روستایی شهرستان بروجن کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر امور آب و فاضلاب پلدشت از رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک این شهرستان خبر داد.   حسین علی نژاد اظهار داشت: خط انتقال آب شرب روستای نازک پلدشت که آب شرب شهر نازک و ۸ روستای تحت پوشش را تامی می‌کند دچار ترکیدگی شده بود که با تلاش پرسنل اتفاقات رفع و مجدداً آب شرب مشترکین این روستا برقرار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش جهش تولید در دیم زار‌های روستای امام قیس شهرستان بروجن
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • توسعه شهری و روستایی باید مبتنی بر سامانه‌های مدیریتی باشد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • افتتاح پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چغاخور
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم