Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت روز جهانی زمین پاک با شعار "سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک" و به منظور اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست، آقای سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از گروه‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت، در کنار محیط بانان همیشه در صحنه استان البرز، اقدام به پاکسازی زباله‌های رها شده در طبیعت زیبای تالاب فصلی صالحیه در نظرآباد البرز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بر اختصاص حق آبه تالاب از رودخانه‌های کردان و زیاران، مطالعه بیشتر برای ارزیابی اثرات مثبت یا منفی کانال زهکش بر حیات تالاب، ساماندهی ورود دام سنگین (شتر) و سبک (گوسفند) به منطقه و ورود جدی منابع طبیعی به این موضوع و تشکیل ستاد احیای تالاب با بهره برداری از تمامی ظرفیت‌های مردمی و بومی منطقه تاکید کرد.

از دیگر موضوعات مورد تاکید سلاجقه پای کار آمدن هرچه بیشتر سمن‌ها و سایر ظرفیت‌های بومی منطقه، تخصیص بودجه برای لایروبی کانال‌های آبرسان به تالاب و پیگیری جدی راه اندازی پاسگاه محیط بانی تالاب است.

مراسم پاکسازی نمادین تالاب صالحیه در استان البرز آغازگر برنامه ملی پاکسازی تالاب‌های سراسر کشور بود که به شکل ملی در تالاب‌های سراسر کشور از اول تا نهم اردیبهشت ماه در حال انجام است.

تالاب صالحیه به وسعت بیش از ۱۰ هزار هکتار در غرب استان البرز و شرق استان قزوین واقع شده است.‌

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تالاب صالحیه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساحل بندر دیلم پاکسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم ظهر دوشنبه در این آئین اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس نماد اقتدار ملت و امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین است.

محمد اسدی افزود: محیطی عاری از زباله به ویژه در سواحل این شهرستان همواره باید در برنامه‌های ادارات و دوست داران محیط زیست باشد.

وی بیان داشت: پاکسازی ساحل این بندر به مناسبت روز ملی خلیج فارس و همزمان با هفته زمین پاک انجام شده و باید با برنامه ریزی و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و فعالان محیط زیستی همواره این اقدام پسندیده تداوم داشته باشد.

این برنامه به همت اداره آموزش و پرورش، شهرداری و شورای اسلامی شهر دیلم، بنیاد رشد استان بوشهر، شبکه بهداشت و مدرسه غیر دولتی فردای سبز با حضور دانش آموزان این مدرسه انجام شد.

کد خبر 6091967

دیگر خبرها

  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ساحل بندر دیلم پاکسازی شد
  • پاکسازی مسیر کوهنوردی درکه با حضور دوستداران محیط زیست
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ