Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در پیامی تصویری خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تصمیم گیرندگان فضای مجازی مطالبی در خصوص لزوم مدیریت فضای مجازی بیان داشت که متن آن به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطیبین الطاهرین

این روزها در مجلس شورای اسلامی و در نهادهای تصمیم گیرنده، بحث فضای مجازی مطرح است و بنا بر این است مدیریتی در فضای مجازی انجام شده و تصمیماتی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من نظر همه عزیزانی که در این زمینه مسئولیت دارند و فعال هستند را به این آیه کریمه قرآن کریم – ۱۴۰ از سوره نساء – جلب می‌کنم که می‌فرماید:

وَقَدْ نَزَّلَ عَلَیْکُمْ فِی الْکِتَابِ أَنْ إِذَا سَمِعْتُمْ آیَاتِ اللَّهِ یُکْفَرُ بِهَا وَیُسْتَهْزَأُ بِهَا فَلَا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّیٰ یَخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیْرِهِ ۚ إِنَّکُمْ إِذًا مِثْلُهُمْ ۗ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْکَافِرِینَ وَ الْمُنَافِقِینَ فِی جَهَنَّمَ جَمِیعًا

اگر شنیدید که به آیات الهی، به مقدسات الهی، به عقاید قرآنی و دینی استهزا می‌شود یا کفر ورزیده می‌شود ویا به مقدسات مردم حمله و تهاجم می‌شود و به اصول اعتقادی، و ارزشهای مردم و به قران و اولیای خدا اهانت می‌شود، حق ندارید همراه توهین کنندگان در یک حلقه و مجلس بنشینید که اگر چنین کنید و در حلقه این استهزاء کنندگان و کفر ورزیدگان به ارزش‌های الهی بنشینید وهم حلقه شوید، شما هم در زمره آنها به شمار خواهید آمد که « ان الله جامع الکافرین و المنافقین فی جهنم جمیعاً ».

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مواظب باشند، تصمیم گیرندگان مربوط به فضای مجازی، اگر کاری کنند که اجازه داده شود در فضای مجازی به مقدسات الهی توهین شود و در جامعه پخش شود، به خدا و رسول خدا و ائمه هدی توهین شود، به قرآن کریم و به احکام الهی توهین شود، اگر چنین اجازه‌ای داده بشود، کسانی که راه را برای این کار باز می‌کنند، جزء حلقه همین استهزاء کنندگان و کفر ورزیدگان به قرآن و به آیات الهی به شمار می‌روند. هشدار می‌دهیم به تمام کسانی که می‌خواهند در رابطه با فضای مجازی تصمیم بگیرند، کاری نکنید که خدا شما را جزء کافرین و منافقین بیاورد.

اگر کمک کنید به نشر توهین به مقدسات الهی در فضای مجازی، اگر کمک کنید که در فضای مجازی به آیات الهی استهزاء بشود، به مقدسات الهی توهین بشود، به هویت ملی ما توهین بشود، به شخصیت ملی ما توهین بشود که همان شخصیت الهی است و همان شخصیت قرآنی و اسلامی است، اگر چنین اجازه‌ای بدهید، اگر فرصت را باز کنیدشما جزء حلقه استهزاء کنندگان دین خدا به شمار خواهید آمد و مورد کیفر الهی قرار خواهید گرفت.

این هشدار به همه کسانی که می‌خواهند در این رابطه تصمیم بگیرند، باید فضای مجازی همانطوریکه خیلی از کشورهایی که عاقلانه تصمیم می‌گیرند و فضای مجازی را چنان مدیریت می‌کنند که با مصالح و منافع ملی آن کشور در تعارض نباشد، شما هم شجاع باشید و از هیاهوی دشمنان به دل هراس راه ندهید، جو سازی های منافقان در شما اثر نکند و آنچه را که مصلحت ملی جامعه ماست و آنچه را که موافق با احکام شرع است، آنچه را که تضمین کننده حمایت و صیانت از مقدسات ملی و مقدسات دینی ماست، همان را تصمیم بگیرید و در این راه جهاد کنید تا خدای متعال، پاداش جهاد کنندگان و حامیان از دین خود را به شما عنایت کند.

برای همه عزیزانی که در این عرصه تصمیم می‌گیرند آرزوی توفیق داریم و خدا ان شاءالله همه شما را به سمت آنچه رضای خداست هدایت کند.

کد خبر 5473352

منبع: مهر

کلیدواژه: فضای مجازی نمایندگان مجلس طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شب های قدر شب احیا مشهد خراسان رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان راهپیمایی روز قدس مقدسات الهی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه شهرستان نمین، تلاش برای نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام و در راس آنها نظام جمهوری اسلامی را از توطئه‌های دشمنان قلمداد کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین عظیم اسدزاده، ظهر امروز ۱۳ اردیبهشت در آیین گرامیداشت مقام معلم که در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) نمین برگزار شد، با اشاره به اهمیت علم و آگاهی و تاثیر آن در رشد و تعالی شخصیت انسان‌ها، گفت: شخصیت‌های بزرگی نظیر شهید مطهری دارای تفکر عظیم علمی و دینی برای جهان اسلام بودند.

وی افزود: دشمنان اسلام به دنبال نابودی مغزهای متفکر نظام جمهوری اسلامی هستند و با هدف ترور شخصیت‌های علمی و معنوی، سعی در ریشه‌کردن هادیان و مروجان دین اسلام دارند و تنها هدفشان تسلط حاکمان کفر بر جوامع مسلمین است. 

امام جمعه شهرستان نمین ترویج و نشر آثار ارزشمند شهید مطهری را فریضه‌ای مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: هر کدام از این آثار علمی، حکمتی مطهر برای تصفیه و پالایش مغزهای ناپخته افرادی است که با افکار نادرست در پوشش اصطلاح روشنفکرانه بذرهای سمی در روح و جان انسانها می‌کارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدزاده عظمت جهان هستی را در تعلیم و تذکیه نفوس انسان‌ها دانست و تصریح کرد: بنای خلقت، برای علم و راهنمایی بشر است که خدای متعال با تعلیم اسماء و علوم الهی به اولین خلقت انسانی، بنیان جهان هستی را بر پایه علم و منطق پایه‌ریزی کرد و انبیای الهی را در جایگاه معلمان برای هدایت جامعه فرستاد. 

وی به معرفی علمای بزرگ جهان اسلام به عنوان الگوهای رستگاری پرداخت و بیان داد: جاودانگی و موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت متکی به دو عنصر قوی جدیت و پشتکار است که علمای بزرگ از فرصت‌های کوتاه برای اندوختن ذرّه‌ای علم و دانش با هدف گره‌گشایی مسائل دینی و علمی دریغ نکردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دشمنان در صدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد | کج‌فهم به فضای مجازی ظلم کردی!
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • حکمرانی رسانه را جدی بگیریم