Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین هاشمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیوسته شدن تعطیلات نوروزی با ایام ماه مبارک رمضان موجب شد تا روند مراجعه اهداکنندگان به پایگاه‌های انتقال خون در استان کاهشی شود که با استقبال خوب مردم از پویش اهدای خون در شب‌های قدر، هم‌اکنون کمبود ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری تا حد مطلوبی جبران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان ۲ پایگاه در شهرهای شهرکرد و بروجن برای دریافت خون اهدایی در نظر گرفته شد، تصریح کرد: در این شب ۵۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند.

هاشمی یادآور شد: در شب بیست و یکم ماه رمضان و همزمان با دومین شب از شب‌های قدر، پایگاه انتقال خون در شهر بن نیز همراه با ۲ پایگاه شهرکرد و بروجن پذیرای مردم نوع‌دوست بود که در این شب ۱۸۶ نفر خون خود را اهدا کردند.

وی با بیان اینکه در شب بیست و سوم ماه رمضان، پایگاه‌های شهرکرد و بروجن از ساعت ۲۰ تا ۲ بامداد پذیرای اهداکنندگان هستند، درباره امکان فعال شدن پایگاه‌ها در دیگر شهرهای استان با توجه به اعلام علاقه‌مندی برخی از مردم برای مشارکت در این امر خداپسندانه در مناسب شب‌های قدر گفت: برای دریافت خون از اهداکنندگان نیاز به محیط و روش‌های استاندارد خون‌گیری است و تنها در صورت استقرار تیم‌های سیار انتقال خون در شهرستان‌ها می‌توان به درخواست‌های عمومی پاسخ داد.

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با روز شلمزار در ۲۰ اردیبهشت، تیم سیار انتقال خون در یکی از مراکز بهداشتی این شهر مستقر خواهد شد تا اهداکنندگان بتوانند با حضور در این پایگاه موقت، خون خود را اهدا کنند.

هاشمی در خصوص نگرانی‌های ایجاد شده بین افراد مبتلا به تالاسمی در زمان اعلام کاهش ذخایر خونی استان نیز تصریح کرد: تامین خون برای این افراد در اولویت نخست سازمان انتقال خون قرار دارد و استان نیز در این باره به طور کامل خودکفاست و هیچ بیمار تالاسمی در چهارمحال و بختیاری بدون خون نمی‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه بیماران تالاسمی استان در نهایت خون چهار روزه دریافت می‌کنند، اظهار داشت: بیشتر نگرانی از کاهش ذخایر خونی مربوط به تامین خون برای مراکز بیمارستانی و نیاز موارد جراحی به خون است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان و بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری ماه رمضان سازمان انتقال خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری ماه رمضان شهرکرد چهارمحال وبختیاری ماه رمضان سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو پژو در چهارمحال و بختیاری + فیلم
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء