Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان از برگزاری بزرگترین جشنواره بین المللی صخره نوردی کشور در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه صخره نوردی این جشنواره از ۱۸ تا ۲۳ اردیبهشت ماه در شهرستان‌های اردکان و تفت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور ۴۰۰ نفر از صخره نوردان ایران و جهان را از جمله مهمترین ویژگی‌های این رویداد فرهنگی، ورزشی دانست و افزود:‌ انتظار داریم ظرفیت‌های موجود در استان پای کار این مهم باشند تا بتوانیم میزبانی شایسته‌ای داشته باشیم.

آخوندی با بیان این‌که این جشنواره با همکاری استانداری یزد،  دانشگاه علم و فرهنگ و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار می‌شود، گفت: طبق نظر کارشناسان فنی، صخره‌های در نظر گرفته شده بهترین مکان برای برگزاری جشنواره صخره نوردی در سطح کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت ایجاد زیرساخت‌های مورد نظر، یزد به برترین منطقه گردشگری ورزشی کشور در زمینه ورزش صخره نوردی تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی یزد احمد آخوندی صخره نوردی استان یزد تفت و اردکان صخره نوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش

مجموعه پویانمایی «شتر و آسیابان» به کارگردانی عبدالله علیمراد برای بار سوم در کشور مراکش در سومین جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» برای کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

بر اساین این خبر، از این مجموعه در بازار فیلم هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!