Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پورسلیمانی، صبح شنبه در دیدار با مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد با اشاره به برگزاری جام‌های بین‌المللی امام رضایی در یزد اظهار داشت: در خردادماه سال جاری برای نخستین‌ بار مسابقات ورزشی جام امام رضا (ع) در هشت رشته ورزشی ویژه مردان و زنان با مشارکت آستان قدس رضوی استان یزد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: به زودی در استان یزد جام فوتبال بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور تیم‌های منتخب یزد، دمشق، کربلا و مشهد برگزارمی شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان یزد با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در مورد ورزش‌های معنادار بیان کرد: با همت آستان قدس رضوی و اداره ورزش و جوانان زورخانه بین‌المللی در استان یزد ساخته خواهد شد.

۸۰۰ کلاس آموزشی سبک زندگی رضوی در یزد برگزار شد

مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: در سال جاری نیمی از فعالیت‌های خادمیاران استان یزد در عرصه فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است.

محمدحسین رحیمی نسب افزود: اولین اولویت دفتر آستان قدس رضوی یزد در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی، توزیع بسته‌های آموزشی با عنوان سبک زندگی رضوی است که این مهم با حمایت استاندار یزد اجرایی شده است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ کلاس آموزشی سبک زندگی رضوی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر استان یزد برگزار خواهد شد که هدف از اجرای این طرح‌ها رسیدن به سعادت، سلامت و بهره‌گیری مناسب از عمر با سبک زندگی رضوی یا همان اسلام ناب محمدی است.

از سوی دبیر آستان قدس رضوی یزد، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد به عنوان معاونت ترویج دفتر خادمیاران رضوی یزد عهده دار اجرای یکی از کلاس‌های سبک زندگی رضوی شد.

کد خبر 5473433

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اداره کل ورزش و جوانان استان یزد آستان قدس رضوی خادمیاران رضوی ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شب های قدر شب احیا مشهد خراسان رضوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان راهپیمایی روز قدس آستان قدس رضوی سبک زندگی رضوی استان یزد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد

در این همایش که جواهری معاون اداره ورزش وجوانان، لشکری مسئول بسیج ورزشکاران و صباغی شهردار قزوین هم حضور داشت توسط هیئت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای استان حرکات نمایشی ورزش زورخانه‌ای اجرا شد. در همایش امروز به مناسبت 17 شوال روز ورزش پهلوانی تعداد 13 مرشد و 50 ورزشکار استان قزوین ورزش های نوین زورخانه ای را به نمایش گذاشتند.

اولین زورخانه قزوین جنب دروازه درب کوشک قزوین با نام «زوارخانه» بیش از 600 سال پیش احداث شده و محلی برای استراحت و اسکان مهمان‌هایی بوده که قصد ورود به محوطه شهر قزوین داشتند. پهلوانان شهر قزوین با این پیش‌قراولان و مهمان‌ها در این محل زورآزمایی کرده و کشتی می‌گرفتند تا به اصطلاح ضرب شستی به مهمان نشان دهند که بعدها نام این محل به زورخانه تغییر پیدا کرد. از قدیمی‌ترین زورخانه‌های فعال قزوین می‌توان به زورخانه باباشاهوردی واقع در خیابان امام خمینی انتهای بازار علافها، زورخانه نائب صدر واقع در خیابان شهدا و زورخانه آقای خیرخواه در خیابان طالقانی اشاره کرد.

امیر خسته بند رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان قزوین و مسئول مسابقات کشوری در حاشیه این مراسم گفت: هماکنون در استان قزوین 11 زورخانه وجود دارد و اولین آکادمی ورزش زورخانه ای، در زورخانه شهید رجایی قزوین به ثبت رسیده است. همچنین استان قزوین در ردیف استان‌هایی است که بیشترین آمار نونهال و نوجوان ورزشکار در این رشته را در اختیار دارد.

خسته بند تصریح کرد: در سطح کشوری با توجه به تعداد مسابقاتی که برگزار می‌شود، جایگاه شاخصی داریم و عنوان دار هستیم و 10 نفر از ورزشکاران نیز عضو تیم ملی هستند. در حال حاضر 300 ورزشکار بیمه شده و 126 ورزشکار نونهال و نوجوان وجود دارد که در آکادمی شهید رجایی تمرین می‌کنند.

خسته بند در خصوص این رشته نیز گفت: امسال با تعامل نزدیک که با اداره آموزش و پرورش صورت گرفت، تصمیم گرفته شد که این رشته به دانش آموزش داده شود و شروع به آموزش ورزش زورخانه‌ای و مرشدی دانش آموزان در مدارس انجام شد وبه نتایج مثبتی دست پیدا خواهد کرد.

خبرنگار: حدیثه کاظمی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228597 برچسب‌ها ورزش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد