Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@10:13:20 GMT

۹ راهکار گیاهی برای درمان ریزش مو

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۳۸۰۰

۹ راهکار گیاهی برای درمان ریزش مو

آفتاب‌‌نیوز :

هرچند داشتن موی سالم و پرحجم یکی از ملاک‌های زیبایی صورت محسوب میشه، اما ریزش مو مشکلیه که بسیاری از افراد از آن رنج میبرند. ریزش مو ممکنه عوامل متعددی داشته باشه و معمولا از دست دادن ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی بنظر میرسه. اما زمانی که متوجه ریزش موی بیش از حد نرمال میشیم نگرانی برای ابتلا به طاسی و کچلی بیشتر میشه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌های مختلفی برای کنترل و درمان ریزش مو وجود داره که در این مطلب در رابطه با درمان‌های گیاهی ریزش مو صحبت میکنیم.

۱. ماساژ پوست سر با روغن‌های گیاهی مناسب
اولین قدم در درمان ریزش مو ماساژ پوست سر با روغن موی مناسب است. ماساژ مو و پوست سر موجب افزایش جریان خون به ریشه و فولیکول‌های مو می‌شود در نتیجه ریشه‌ی مو را قوی‌تر میکند. ماساژ پوست سر یک تا دوبار در هفته با روغن‌های طبیعی و گیاهی مثل روغن نارگیل، بادام، زیتون و رزماری در کاهش ریزش مو مؤثر است. همچنین برای گرفتن بهترین نتیجه چند قطره از روغن رزماری را به روغن موی خود اضافه کنید.

۲. درمان ریزش مو با آمله یا گوس بری هندی
آمله یا گوس بری هندی نوعی میوه استوایی و انگور شکل است که برای رشد طبیعی و سریع مو استفاده می‌شود. این میوه سرشار از ویتامین C است که کمبود آن ریزش مو را بدنبال دارد. خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتری آمله به حفظ پوست سر و رشد مو کمک میکند. یک قاشق سوپخوری آمله را به همین مقدار آب لیموی تازه مخلوط کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید و با کلاه مخصوص بپوشانید. این کار را شب انجام داده و صبح با شامپوی مناسب آن را شست و شو دهید. استفاده از روغن آمله هم توصیه میشود.

۳. اثر دانه‌های شنبلیله در درمان ریزش مو
شنبلیه بخصوص دانه‌ی آن از گیاهان مؤثر در درمان ریزش مو است. دانه‌های شنبلیله حاوی هورمون‌هایی است که باعث افزایش رشد مو و کمک به بازسازی فولیکول‌های مو میشوند. آن‌ها همچنین حاوی پروتئین و اسیدنیکوتینیک هستند که رشد مو را تحریک میکنند. یک لیوان دانه شنبلیله را در شب خیس کنید و صبح دانه‌ها را خرد کرده تا به یک خمیر تبدیل شوند. سپس آن‌ها را روی مو‌ها و پوست قرار داده و با کلاه بپوشانید. بعد از حدود ۴۰ دقیقه موهایتان را آبکشی کنید. این کار را هر روز صبح به مدت یک ماه انجام دهید.

۴. آب پیاز
آب پیاز بدلیل داشتن گوگرد فراوان از ریزش مو جلوگیری میکند. خواص ضدباکتریایی آب پیاز باعث کشتن میکروبها، انگل و درمان عفونت‌های پوستی که یکی از علل ریزش مو است، خواهد شد. برای استفاده از آب پیاز برای درمان ریزش مو کافیست تا آب یک پیاز را مستقیما روی پوست بمالید و پس از ۳۰ دقیقه آن را شست و شو دهید. روش دیگر مخلوط کردن سه قاشق غذاخوری آب پیاز و دو قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا و یک قاشق روغن زیتون است. این سه ماده را با هم مخلوط کرده و به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست سر قرار دهید و سپس آن را بشویید. هر یک از این روش‌ها را حداکثر سه بار در هفته تکرار کنید.

۵. مصرف آلوئه ورا
آلوئه ورا حاوی آنزیم‌هایی است که بطور مستقیم باعث رشد مو‌های سالم می‌شود. استفاده منظم از آب یا ژل طبیعی آلوئه ورا خارش پوست سر، شوره و قرمزی پوست را کاهش می‌دهد و رشد مو را افزایش خواهد داد. برای استفاده از آلوئه ورا مقدرای ژل یا آب آن را روی پوست سر بمالید و پس از چند ساعت سر را با آب گرم آبکشی کنید. این روند را سه تا چهار بار در هفته تکرار کنید. همچنین مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری آب آلوئه ورا با معده خالی منجر به رشد بهتر مو خواهد شد.

۶. تقویت پوست سر با ریشه شیرین بیان
ریشه شیرن بیان یکی از گیاهانی است که مانع از ریزش مو و آسیب به مو می‌شود. مصرف این گیاه منافذ پوست سر را باز میکند، پوست را تمیز کرده و از ایجاد پوسته، شوره سر و ریزش مو و طاسی جلوگیری می‌کند. یک قاشق غذاخوری ریشه شیرین بیان را با یک فنجان شیر و یک چهارم قاشق چایخوری زعفران مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را در شب قبل از خواب روی سر بمالید و صبح مو هارا آبکشی کنید. این کار را یک تا دوبار در هفته تکرار کنید. همچنین مصرف روزانه دمنوش شیرین بیان سه بار در روز در درمان ریزش مو مؤثر است.

۷. چغندرقند (لبو)
آب چغندر حاوی کربوهیدرات، پروتئین، پتاسیم، فسفر، کلسیم و ویتامین‌های B و C است. همه‌ی این مواد مغذی برای رشد مو‌های سالم ضروری هستند. علاوه بر آنکه نوشیدن آب چغندر قند یا لبو برای رشد مو مفید است بلکه جوشاندن چندبرگ چغندر و مخلوط کردن آب آن با مقداری حنا نوعی خمیر ایجاد میکند. آن را روی پوست سر بمالید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بشویید.

۸. دانه کتان
دانه روغنی کتان منبع غنی اسید‌های چرب امگا ۳ هستند که مانع ریزش مو و منجر به رشد بیشتر مو خواهد شد. برای کنترل ریزش مو یک قاشق غذاخوری دانه کتان را در یک لیوان آب خیسانده و هر صبح مصرف کنید. همچنین اضافه کردن دانه کتان به سالاد، سوپ و شیرینیجات مؤثر است. استفاده از روغن دانه کتان بعنوان روغن ماساژ مو و پوست سر مانع از ریزش مو خواهد شد.

۹. شیرنارگیل
با اضافه کردن نارگیل رنده شده به مقداری آب و جوشاندن آن به مدت ۵ دقیقه شیر نارگیل طبیعی و خانگی درست کنید. پس از سرد شدن آن را روی پوست سر بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با شامپوی مناسب شست و شو دهید. همچنین اضافه کردن چند دانه فلفل سیاه و پودر زردچوبه به شیرنارگیل خاصیت آن را بیشتر خواهد کرد.

منبع: سلامت نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: درمان ریزش مو ریزش مو آب پیاز شنبلیله درمان ریزش مو قاشق غذاخوری سر بمالید روی پوست سر دانه کتان آلوئه ورا ریزش مو خواهد شد یک قاشق آب پیاز رشد مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۳۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه ازین گیاه به علت خواص شگفت‌انگیز و مفید برای پوست و مو، به عنوان یکی از مواد اصلی و کاربردی در صنعت آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود. در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 درمان جوش و آکنه

اگر تجربه ناخوشایند جوش و آکنه را داشته باشید می‌دانید که تقریبا هیچ داروی شیمیایی بدون عوارض جانبی نیست و در نهایت درمان‌های خانگی بهترین راه مدارا با آن‌ها هستند. این گیاه که به طور طبیعی خاصیت ضد باکتریایی و ضد میکروبی دارد باعث از بین رفتن باکتری‌های عامل آکنه می‌شود. شما می‌توانید سیر را به طور موضعی بر روی جوش‌های خود بمالید و یا با ترکیب کردن آن با عسل، یک ماسک معجزه‌آسا برای خود تهیه کنید. فراموش نکنید که قبل از اینکه چیزی به صورت خود بزنید، آن را بر روی ساعد خود تست کنید.

 درمان جوش‌های سرسیاه

حذف این جوش‌های مزاحم و کوچک که در اثر نامتوازن بودن چربی پوست به وجود می‌آیند، کار بسیار سخت و غیرممکنی به نظر می‌رسد، اما با حضور سیر، دیگر غیرممکن نیست! ترکیبات قوی آن باعث پوست انداختن و کوچک شدن حفره‌های جوش‌های سرسیاه می‌شود. این گیاه که یک لایه‌بردار طبیعی نیز به شمار می‌رود، از به جا ماندن لک جوش‌ها بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

 درمان عفونت‌های قارچی

عفونت‌های قارچی می‌تواند در هر نقطه از پوست بدن ظاهر شود و پوست را دچار التهاب، قرمزی و خارش شدید کند. یا اگر این عفونت قارچی به پوست سر شما برسد، می‌تواند عواقب خطرناکی مانند ریزش موی سر با خود به همراه داشته باشد. سیر که دارای خواص ضدقارچی بسیار قوی است، می‌تواند به راحتی این عفونت‌ها را درمان کند.

 تحریک رشد مو

مدت‌هاست تلاش می‌کنید که موهای‌تان رشد کند، اما از یک مقداری بیشتر بلند نمی‌شود؟ بهتر است این ترکیب را امتحان کنید. روغن نارگیل را کمی داغ کنید و چند حبه سیر خرد شده را داخل آن بریزید. آن را داخل یک بطری فشرده بریزید و قبل از هر بار حمام آن را بر پوست کف سر بریزید. این ترکیب شگفت‌انگیز به سرعت باعث تحریک و رشد موی سر شما می‌شود.

 جلوگیری از ریزش و ضخیم کردن تار‌های مو

آیا با ریزش موی ناگهانی و بی‌دلیل روبرو شده‌اید؟ یا حتی تار‌های نازک مو‌ها در کف سر باعث جلوه ناخوشایند و کاهش اعتماد به نفس در شما می‌شود؟ چاره‌ی این مشکل قطعا سیر است! شما می‌توانید آب یا روغن سیر را بر کف سر خود بمالید. سیر با تحریک فولیکول مو، باعث تحریک رشد و ضخیم شدن مو‌ها می‌شود.

درمان شوره سر:

یکی از بهترین راه حل‌ها برای درمان شوره سر چیزی جز سیر نیست. بسیاری از ترکیبات موجود در سیر مانند گوگرد، آلیسین و مواد معدنی باعث درمان قطعی شوره سر می‌شوند.

 تقویت ناخن

اگر ناخن‌های شکننده و ظریفی دارید و از بلند کردن آن‌ها ناامید شده‌اید، کافی است روند درمانی آن‌ها با سیر را امتحان کنید! به علت خاصیت آنتی‌اکسیدانی، سیر پوسته‌ی ناخن را قوی می‌کند و از بروز عفونت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. تنها با مالیدن مقدار کمی از سیر خام بر روی ناخن‌ها علاوه بر سالم کردن، آن‌ها را درخشان و زیبا نیز می‌سازید!

 سیر و کاهش وزن

چه کسی است که به اندام متناسب علاقه نداشته باشد و برای رسیدن به آن دست به تلاش نزند؟! خبر خوب برای کسانی که در حال کاهش وزن هستند این است که سیر نیز در این مسیر همراه آن‌ها است! خوردن آنباعث افزایش متابولیسم و سوختن سریع‌تر کالری‌های دریافتی می‌شود و همچنین هضم را سریع‌تر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • خواص معجزه‌آسای سیر برای پوست و مو
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • درمان گیاهی ریزش مو
  • کرم معجزه
  • همه چیز درباره روغن جادویی سی بی دی
  • انواع روغن‌های گیاهی؛ گنجینه ای از خواص و کاربردها
  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند