Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

هند بخش اعظم سخت‌افزار نظامی خود را از روسیه تامین می‌کند و در هفته‌های اخیر درخواست کشورهای غربی برای محدود کردن روابط دوجانبه‌اش با مسکو در واکنش به حمله روسیه به اوکراین را رد کرده است.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به دلیل خودداری‌اش از این اقدام با انتقاد متحدان غربی مواجه شده است.

هند از دیرباز با همسایگان خود، یعنی چین و پاکستان درگیری‌هایی مرزی دارد و در گذشته با هردوی آن‌ها وارد جنگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیرمالا سیتارامن، وزیر اقتصاد هند که به واشنگتن سفر کرده، در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت که تمرکز هند بر محافظت از منافع منطقه‌ای خود است.

سیتارامن با اشاره تلویحی به چین و پاکستان، گفت: همسایه‌ای دارید که با یک همسایه دیگر دست به یکی می‌کند و هردوی آن‌ها هم علیه (شما) هستند. در زمینه جنگ روسیه و اوکراین، اگر خدای نکرده اتحادهایی شکل بگیرد، هند باید قدرت کافی برای حفاظت از خود را داشته باشد.

او گفت: هند می‌خواهد با اتحادیه اروپا و جهان لیبرال و آزاد غرب دوست باشد، اما نه دوستی ضعیف که گاه‌وبیگاه از سر استیصال به کمک نیاز داشته باشد.

این وزیر اقتصاد هند که برای شرکت در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به آمریکا سفر کرده، این سخنان را روز جمعه بیان کرد.

گرچه آمریکا از دیر باز سعی کرده روابطش با هند و پاکستان را، که رقیب منطقه‌ای دیرینه هستند، متعادل کند، اما در سال‌های اخیر برای مقابله با چین، به سوی هند متمایل‌تر شده و روابط استراتژیک خود با دهلی نو را تقویت کرده است.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس نیز که در روزهای گذشته به هند سفر کرده بود تا روابط امنیتی و تجاری دو کشور را تقویت کند، گفت، اینکه هند روابط دیرینه خود با روسیه را قطع کند، نامحتمل است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه هندوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۴۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشریح دستاوردهای نیروهای روسی از زبان شویگو
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • اتباع بیگانه و قاچاق سوخت دو مساله اصلی هرمزگان است
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی