Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه آسیب‌پذیری کشف‌شده در تراشه‌های کوالکام و مدیاتک، قبل از اینکه دو سوم از گوشی‌های اندرویدی دنیا در معرض خطر دسترسی هکر‌ها قرار بگیرند، سرانجام در اواخر سال گذشته اصلاح شدند.

محققان یک شرکت امنیتی کشف کردند که مهاجمان سایبری می‌توانند از این آسیب پذیری ها، برای اجرای یک حمله "اجرای کد از راه دور" (RCE) استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جزئیات این خبر آمده است: "تأثیر یک آسیب‌پذیری RCE می‌تواند از اجرای بدافزار تا کنترل داده‌های چندرسانه‌ای کاربر، از جمله پخش جریانی از دوربین دستگاه آسیب‌دیده، توسط مهاجم متغیر باشد. علاوه بر این، یک برنامه اندروید غیرمجاز می‌تواند از آسیب‌پذیری‌های خود برای افزایش امتیازات خود برای دسترسی به داده‌های رسانه و مکالمات کاربر استفاده کند. "

در بررسی‌ها کشف شد که شرکت‌های کوالکام و مدیاتک کد‌های آسیب‌پذیر ALAC را به رمزگشا‌های صوتی خود منتقل کرده بودند که گفته می‌شود در بیش از نیمی از تلفن‌های هوشمند در سراسر جهان استفاده می‌شود. آخرین اعداد نشان می‌دهد که ۴۸.۱ درصد از کل تلفن‌های اندرویدی در آمریکا به تراشه مدیاتک مجهز شده اند و ۴۷ درصد نیز از کوالکام استفاده می‌کنند.

یک محقق امنیتی که این آسیب‌پذیری‌ها را کشف کرده، گفت: "این آسیب‌پذیری‌ها به راحتی قابل بهره‌برداری بودند. یک هکر می‌توانست یک آهنگ (فایل رسانه‌ای) را که آلوده به یک کد مخرب بود را ارسال کند و زمانی که توسط قربانی احتمالی پخش می‌شد، مهاجم می‌توانست آنچه را که قربانی در تلفن خود می‌بیند، ببیند. "

بیشتر بخوانید

علت فاش شدن اطلاعات دزدیده شده در بدافزار‌ها کشف شد   باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آسیب پذیری مهاجمان سایبری آسیب پذیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد با هدف آگاهی رسانی از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. - اخبار استانها -

وحید حسین‌زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با بیان اینکه در اجرای این طرح 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان و در مقاطع مختلف درسی تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار داشت: در نظام آموزشی استان یک کار علمی انجام شد که در بین 10 مساله آموزشی استان دو موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح سراد یک طرح سلامت اجتماعی و روانی دانش‌آموزان بوده که با کمک پنج دستگاه دادگستری، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مازندران انجام شد، افزود: با برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد از سوی این پنج دستگاه و اجرای پروپوزال از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان پایلوت سه شهر استان را انتخاب و تا اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه یافت.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه طرح در سه مقطع در سه شهر چالوس، آمل و بهشهر و هر یک از شهرستان‌ها با ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: در این طرح سه هزار و 600 دانش‌آموز مورد غربالگری و ارزیابی قرار گرفتند که با شناسایی برخی از نمونه‌ها به مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح از مهرماه سال‌جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران به اجرا درمی‌آید که هم‌اکنون فقط در دوشنبه‌ها با همکاری این پنج دستگاه در مدارس سه شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده نظام آموزش‌وپرورش و تربیتی جامعه ما است، افزود: با اجرای این طرح هم دانش‌آموزان، هم کادر آموزشی و خانواده‌ها آگاه می‌شوند با توجه به اینکه در این طرح 350 کادر اداری مشارکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرای این طرح نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • اجرای گام سوم طرح یاس (یاران آسیب ستیز) در اردبیل
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • ماجرای گازگرفتگی کودک کرجی چه بود؟
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند