Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از جامانده های واکسن کرونا و سرخک خواست تا برای تزریق واکسن اقدام کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، شیوع کرونا و کاهش مراجعات مردم حتی برای امور ضروری بهداشتی و درمانی به مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها، موضوعی است که بارها و بارها مسئولان بهداشتی کشور نسبت به آن هشدار داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینروزها و با شیوع دوباره سرخک، پس از ریشه‌کنی آن در سالهای گذشته بار دیگر توجه به این هشدارها ضروری است.

این موضوع تا جایی مهم است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان علاوه بر درخواست از مردم برای تزریق و تکمیل واکسیناسیون کرونا از والدین خواست تا جامانده‌های واکسن سرخک نیز برای این مهم اقدام کنند.

دکتر کامران قدس با بیان اینکه تعدادی از والدین به انجام واکسیناسیون فرزندان خود تمایلی ندارند گفت: والدین واکسیناسیون دانش‌آموزان را جدی بگیرند و برای تزریق واکسن بچه‌های 5 تا 12 هر چه سریعتر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ما به والدین اطمینان کامل می‌دهیم که با تزریق واکسن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود افزود: نیاز است تا واکسیناسیون گروه جمعیت هدف را انجام دهند که خدای نکرده مشکلی ایجاد نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه مواردی دیده شده و علائمی هست و این علائم علاوه بر کرونا با توجه به طغیان سرخک در کشور همسایه می‌تواند سرخک نیز باشد.

قدس افزود: چند مورد مشکوک به سرخک در استان سمنان بوده و برای آزمایش اقدام شده و تا کنون منفی بوده ولی نمی‌توانیم اطمینان کامل دهیم که اتفاقی نمی‌افتد برای همین درخواست می‌کنیم والدین برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی با اشاره به شیوع سرخک در برخی کشورهای همسایه از والدین خواست تا فرزندان خود را که تا کنون واکسن کرونا و سرخک دریافت نکرده اند را هرچه سریعتر علیه این دو بیماری واکسینه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تأکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت شیوع سرخک در استان سمنان در کنترل کامل قرار دارد؛ از اجرای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این بیماری در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری سریع‌السرایه سرخک در مرکز و غرب استان سمنان، توصیه اساسی انجام واکسیناسیون به موقع کودکان و انجام واکسیناسیون گروهی افراد به‌ویژه افرادی که قبلاً واکسینه نشده‌اند در حال انجام است.

به گزارش تسنیم تب شدید با بثورات پوستی باید جدی گرفته و برای آزمایش سرخک اقدام شود.

360 هزار کودک اتباع خارجی در استان خراسان رضوی واکسن سرخک دریافت کردند96 درصد کودکان واجد شرایط خراسان رضوی واکسن سرخک دریافت کردندموسسه رازی 1.5 میلیون دز واکسن سرخک و سرخجه تحویل وزارت بهداشت می‌دهد

سرخک یک بیماری ویروسی و بسیار واگیر و مسری است که از راه دستگاه تنفسی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.

انتهای پیام/363/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اقدام کنند واکسن سرخک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • اجرای ۱۰۰درصدی مرحله اول طرح تکمیلی فلج اطفال در نیشابور