Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@20:49:32 GMT

دولت برنامه‌ای برای هزینه پول‌های آزاده‌شده ندارد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۵۷۹۳

دولت برنامه‌ای برای هزینه پول‌های آزاده‌شده ندارد

گروه سیاسی فردا: دولت در کنترل و مهار گرانی ها آن طور که مورد انتظار بود نتوانست عمل کند اما برخی معتقدند اگر مذاکرات به نتیجه می رسید، شاید وضع اقتصاد کشور به گونه ای دیگر بود.

علی صوفی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی گفت: آقای رئیسی در انتخابات شعار داد «نرخ ارز را 10 هزار تومان می کند و معیشت مردم را با سیاست خارجی گره نمی زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» اما نه تنها هیچ کدام آنها اتفاق نیفتاد بلکه هر روز قیمت ها بالاتر می رود.

وی با بیان اینکه حداقل انتظار از دولت آقای رئیسی این بود که ثبات اقتصادی ایجاد کند، اظهار کرد: این تنها دولتی شاید باشد که همه جناح ها می خواهند این دولت موفق باشد. حتی مردمی که به آقای رئیسی رأی ندادند علاقمند هستند که این دولت موفق شود چون معیشت آنها در گرو این اتفاق است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به امید دولت برای ایجاد گشایش های اقتصادی بر اثر به نتیجه رسیدن مذاکرات افزود: مصداق بارز این مسئله را آنجا می توان مشاهده کرد که هنوز پولی به کشور وارد نشده است رسانه های همسو با دولت به ویژه صداوسیما از قول وزیر امورخارجه یا دیگر مسئولان نقل می کنند که پول ها به حساب بانک فلان کشور واریز شده است و هیأتی به آنجا رفته تا بررسی کنند چه طور می شود پول را به ایران منتقل کنند.

صوفی افزود: کاملا مشخص است هیجانی در دولت وجود دارد، برای اینکه هرچه زودتر درآمدی که از محل انسداد دارایی های ما بوده، حاصل شود. اما در این میان یک سئوال مهم وجود دارد و آن اینکه به فرض این پول به کشور وارد و به خزانه واریز شد، آیا دولت برنامه ای برای هزینه آن دارد؟ خیر چنین برنامه ای به چشم نمی خورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات پول دولت سیاست خارجی گرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۵۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی محسنی‌ بندپی، نماینده نوشهر و چالوس در مجلس، در خصوص اینکه چرا اقتصاد و معیشت مردم روزهای خوبی را سپری نمی‌کند به «منیبان» گفت: مولفه‌های زیادی باعث شده تا حال و روز اقتصاد ایران و به تبع آن معیشت مردم نامساعد شود. اگر از نقش تحریم که خیلی هم مهم است بگذریم مولفه روی کار آوردن افراد متعهد که تخصص‌شان نیاز کشور است آن‌طور که باید و شاید عملی نشده است.

او در گفتگو با منیبان، افزود: باید سیاسی‌ کاری را در کشور کنار گذاشت. معنی ندارد فردی که متخصص است و دلش برای ایران می‌سوزد را به خاطر اینکه افکارش با افکار دولت در زاویه است کاملاً از خدمتگزاری محروم کنیم.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران تصریح کرد: ما باید در گزینش مدیران یک اصل را رعایت کنیم و آن هم اعتقاد فرد به نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر در برخی مباحث فکری، فرد با مدیران ارشد و تصمیم‌ گیر دولت اختلافاتی داشت نباید کنار گذاشته شود چون همه ایرانی هستیم و رشد و شکوفایی کشور و بهبود سطح زندگی مردم را می‌خواهیم. در دست داشتن قدرت نباید ابزاری برای خودی و غیرخودی کردن افراد در پست‌های مدیریتی شود.

محسنی‌بندپی اظهار کرد: ایران کشور پر منابعی است اما مدیریت بر منابع یکی از مولفه‌های هنرنمایی مدیر است. مدیریت منابع کار ساده ای نیست اتفاقاً حالا که اقتصاد ما مشکل دارد باید مدیران هنرمند، توانا و با افکار مختلف بر سر کار بیایند.

نماینده نوشهر در مجلس گفت: من در شکل‌گیری وضع موجود مجلس یازدهم را مقصر می‌دانم و یکی از انتقادات من به این مجموعه که خودم یکی از آن افراد هستم تمرکز زیادی بر تصویب قوانین و غفلت از نظارت است. ما در مجلس با دولت رودربایسی‌هایی داشتیم که حقیقتاً قابل قبول نبود.

او افزود: در مجلس یازدهم جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می‌شدند و هنوز هم این ضرورت حس می‌شود. در دولت وزرایی روی کار هستند که واقعاً کارآمدی آن‌چنانی برای کشور و مردم ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: مجلس یازدهم از ابتدای کارش موضوعات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داد و واقعاً رفتیم به سمتی که بی‌عدالتی‌ها را شناسایی و برای رفع آن تلاش کنیم ولی اولویت‌بندی‌های دولت توام با اشکال بود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902952

دیگر خبرها

  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • واکنش عجیب طراح برنامه اقتصادی رییسی به وضعیت هزینه‌کرد دولت/ جبراییلی هم به شادی بی‌دلیل خبرگزاری دولت اعتراض کرد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد