Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@03:07:02 GMT

نقض آتش بس یمن از سوی ائتلاف سعودی

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۶۵۴۸

نقض آتش بس یمن از سوی ائتلاف سعودی

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، یک منبع نظامی یمنی شامگاه امروز شنبه از تداوم نقض آتش‌بس در این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی خبر داد.

این منبع به خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) گفت که ائتلاف متجاوز و مزدوران آن، طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۹۲ بار  این آتش‌بس را نقض کردند.

به گفته این منبع، نقض آتش‌بس، شامل پرواز پهپادهای جاسوسی در حریم‌های هوایی مأرب و صعده و رصد عملیات هجومی در جبهه البلق در مأرب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد، مزدوران ائتلاف همچنین مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را در البلق الشرقی در مأرب و «الملاحیظ» در صعده هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

این منبع خاطر نشان کرد، مزدوران وابسته به ائتلاف همچنین در مأرب، الضالع، حجه و صعده، به سمت غیر نظامیان و مواضع نیروهای یمنی تیراندازی کردند.

در همین ارتباط، «عصام یحیى المتوکل» سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن اخیرا تأکید کرد، ائتلاف متجاوز، همچنان به دزدی دریایی ادامه می‌دهد؛ زیرا کشتی «هاروست» حامل ۲۹ هزار و ۹۷۶ تن گازوئیل را توقیف کرده است.

وی تصریح کرد که با وجود تفتیش و داشتن مجوز سازمان ملل، ائتلاف متجاوز این کشتی را توقیف کرده است. بدین ترتیب تعداد کشتی های توقیف شده به سه کشتی نفتی می رسد که همگی بازرسی شده و دارای مجوز ورود از سازمان ملل هستند.

این در حالی است که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن سیزدهم فروردین ماه جاری از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد. به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی به اجرا درآمد و به موجب آن همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می‌شود.

گروندبرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف‌های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس(انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت ۱۷ دوم آوریل به اجرا در می‌آید. بر اساس این آتش‌بس همه عملیات‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شود.

بر اساس بندهای این توافق، ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود.از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است. فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: آتش بس یمن ائتلاف سعودی ائتلاف متجاوز سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فیلم/ انتقاد روح‌الامینی از نحوه انتخاب کاندیدای شورای ائتلاف شهر ری
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • توافق ایران و چند کشور برای استرداد متهمان تحت تعقیب
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است