Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@17:27:40 GMT

آخرین وضعیت طرح شفافیت در مجلس

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۶۹۰۳

آخرین وضعیت طرح شفافیت در مجلس

 درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت در مجلس، گفت: ما به دنبال شفافیت آرا هستیم و مجلس همه تلاش خود را می‌کند تا طرح شفافیت هر چه زودتر تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس مطرح شد اما به دلیل دغدغه‌هایی که برخی از نمایندگان داشتند، نتوانست رأی لازم را کسب کند، متذکر شد: مجلس در طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی به دنبال آن است که مذاکرات و جلسات میان دستگاه‌های مختلف شفاف شود و مردم بیش از پیش در جریان نظرات، مذاکرات و مصوبات دولت، مجلس و دستگاه‌های مختلف قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ما مهم این است که مجلس در شفافیت پیشگام باشد و ما در جریان بررسی طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی هم اصرار خواهیم کرد که اولویت شفافیت با خود مجلس باشد.

راستینه اظهار داشت: در حال حاضر مجلس یکی از دستگاه‌های شفاف جمهوری اسلامی ایران است. اکثر نشست‌های مجلس به صورت علنی پخش می‌شود و خبرنگاران زیادی به صورت مرتب اخبار مجلس را رصد و مخابره می‌کنند. بیش از ۹۵ درصد از جلسات مجلس علنی است و صرفاً ۵ درصد از جلسات مجلس غیرعلنی است.

وی بیان کرد: لازم است آرای نمایندگان و تصمیماتی که در کمیسیون‌ها مطرح می‌شود، شفاف شود. مجلس باید این گام را هم برای شفافیت بیشتر بردارد و شفافیت نهایی را هم عملیاتی کند. بیش از ۱۰۰ نماینده اخیرا الان اعلام کردند که آرای آنان جهت استحضار ملت علنی و اعلام شود و بنابراین مجلس مصر به شفافیت است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کلیات طرح شفافیت قوای سه‌گانه تصویب شود، به احتمال زیاد طرح شفافیت آرای نمایندگان هم در آن تجمیع می‌شود. امیدوارم طرح شفافیت که مجلس بر آن اصرار زیادی دارد، هرچه زودتر تبدیل به قانون شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: راستینه تجمیع طرح های شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»

به گزارش «تابناک» به نقل از فرارو، علی کریمی فیروزجائی در نشست علنی یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی بیانیه بیش از ۱۶۰ تن از نمایندگان با موضوع تقدیر و تشکر از فرماندهی محترم فراجا و مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی با اجرای طرح عفاف و حجاب را قرائت کرد.

با این اوصاف، به نظر می‌رسد بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس حاضر به حمایت از طرح «نور» نشده اند.

دیگر خبرها

  • ببینید | بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه