Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست‌های جدید آلبرتو فرناندز، برای محدودیت قیمت مواد غذایی به منظور مهار تورم افسار گسیخته مورد انتقاد کشاورزان قرار گرفته است. آرژانتین یکی از بزرگترین صادرکنندگان مواد غذایی در جهان است و این کشور سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین در بخش کشاورزی است.

در این تظاهرات، معترضان پرچم‌های آرژانتین را بالا بردند و با تراکتور به جاده‌ای در مقابل کاخ ریاست جمهوری «کاسا روزادا» در پایتخت این کشور رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کشاورزان به ندرت در بوئنوس آیرس اعتراض می‌کنند، زیرا آن‌ها معمولا چنین تظاهراتی را در مناطق روستایی برگزار می‌کنند.

کشاورزان آرژانتینی معتقدند رئیس جمهور این کشور با تصمیم های خود در بخش غلات و گوشت مداخله و در مقطعی به منظور اولویت دادن به عرضه داخلی، میزان صادرات تولیدکنندگان گوشت را  محدود کرد.

معترضان تابلو‌هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود:  ما برای جاده‌ها پول می‌دهیم اما در عوض باتلاق تحویل می‌گیریم. آن‌ها همچنین در نامه‌ای به دولت که ابتدا در میان تظاهرات خوانده شد و سپس در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، مطالبات خود را برای کاهش مالیات اعلام کردند.

در این نامه آمده است «ما یک تقاضای ساده داریم و آن اینکه دیگر حاضر نیستیم بابت طنابی که برای خفه کردن ما استفاده می‌شود، هزینه ای بپردازیم.» گفته شده این اعتراض خودجوش بوده و توسط سازمان خاصی سازماندهی نشده بود.

مالیات‌ها در زمان مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور سابق این کشور افزایش یافت و در دوره فرناندز، افزایش یافته است. ۱۲ درصد مالیات بر صادرات گندم و ذرت اعمال می‌شد که در مورد صادرات سویا، آرد و روغن پخت و پز به ۳۳ درصد افزایش یافت.

آرژانتین سال‌ها با تورم بسیار بالا دست و پنجه نرم کرده است. این تورم در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰ درصد بود که سیاست غذایی را به یک وظیفه بسیار حساس برای دولت تبدیل کرده است.

در سال گذشته، کشاورزان همچنین به محدودیت‌های صادرات گوشت اعتراض کردند که فرناندز در نهایت آن را کاهش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات در آرژانتین افزایش تورم رئیس جمهور آرژانتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را که برای محکوم کردن نسل‌کشی علیه فلسطینیان بیرون آمده‌اند، محکوم می‌کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد: احترام کامل خود را به جوانان آمریکایی اعلام می‌کنیم. آنها در مبارزه خود برای برقراری صلح مستحق احترام هستند.

مادورو از جوانان سراسر جهان خواست تا به خیابان‌ها بیایند و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • رئیس جمهور: این درخشش نشانه‌ای دیگر بر شایستگی‌های جوانان پویای این مرز و بوم است
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود