Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه می‎گوید یک پایگاه اوکراین را که در آنها تسلیحاتی از آمریکا و اروپا نگهداری می‎شدند هدف قرار داده است.

خبرگزاری میزان - در ماه فوریه گذشته روسیه برای حمایت از جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در واکنش به تشدید حملات نیرو‌های اوکراینی، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، نیرو‌های روسیه و شبه‌ نظامیان «دونباس» به عنوان بخشی از عملیات نظامی در اوکراین به پیشروی خود ادامه می‌دهند و طی روز گذشته، روسیه ده‌ها مواضع نظامی اوکراین را با سلاح‌های بسیار دقیق هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد نیروهای طرفدار دولت اوکراین در کارخانه فولاد «آزوفستال» در «ماریوپول» در محاصره باقی مانده‌اند.

شلیک ۲۱۶ خمپاره به دونتسک

سخنگوی شبه نظامیان جمهوری «دونتسک»، می‎گوید که نیرو‌های اوکراینی در روز گذشته، ۲۱۶ خمپاره به ۱۱ شهرک در «دونتسک» شلیک کردند.

موافقت نخست وزیر جمهوری چک با افزایش بودجه دفاعی

«پتر فیالا»، نخست وزیر جمهوری چک، گفت که از درخواست وزیر دفاع این کشور برای اضافه کردن ۱.۴ میلیارد کرون دیگر (۶۳ میلیون دلار) به بودجه دفاعی ۲۰۲۲ در پی بحران اوکراین حمایت خواهد کرد.

مخالفت نیمی از آلمانی‌ها با ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین

نظرسنجی یک موسسه آلمانی به درخواست نشریه آلمانی Bild نشان داد که نیمی از آلمانی‌ها مخالف تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین هستند.

غیرفعال کردن یک پایانه لجستیکی خارج از اودسا توسط روسیه

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، اعلام کرد که نیرو‌های هوافضای روسیه یک پایانه لجستیکی خارج از «اودسا» را که در آن تسلیحات خارجی از آمریکا و کشور‌های اروپایی نگهداری می‌شد، غیرفعال کردند.

بیشتر بخوانید: اوکراین: روسیه باید به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی شود ادعای کی‌یف درباره هزینه بازسازی اوکراین

نمی‌توان روسیه را منزوی کرد

«گرهارد شرودر»، صدراعظم اسبق آلمان، می‎گوید که کشوری مانند روسیه را نمی‌توان در درازمدت چه از نظر سیاسی و چه از لحاظ اقتصادی منزوی کرد.

برنامه ریزی تحریکی جدید از سوی اوکراین و انگلیس

مرکز کنترل دفاع ملی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سرویس امنیت اوکراین به همراه آژانس‌های مخفی انگلیس در حال برنامه ریزی یک تحریک جدید در شهر «لیسیچانسک» در جمهوری «لوهانسک» هستند.

درخواست سفیر روسیه در کانادا از ترودو

«اولگ استپانوف»، سفیر روسیه در کانادا، می‎گوید که یادداشت‌های شخصی برای «جاستین ترودو»، نخست وزیر کانادا و «ملانی جولی»، وزیر خارجه کانادا ارسال کرده و از دولت کانادا خواسته است تا بر واشنگتن برای جلوگیری از فاجعه‌ای که ممکن است ناشی از سلاح‌های کشتار جمعی باشد تأثیر بگذارد.

عدم اظهار نظر پنتاگون درباره حضور آستین در اوکراین

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که درباره اظهارات «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین درباره سفر آتی «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا به اوکراین اظهار نظری ندارد.

گفتگوی بنت و گوترش درباره اوکراین

دفتر «نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنت» روز شنبه با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل در مورد حملات اخیر غزه و همچنین وضعیت روسیه و اوکراین گفت‎وگو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل اوکراین روسیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوکراین تحولات بین الملل اوکراین روسیه وزارت دفاع نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان های «غرب» ارتش روسیه ۳ حمله ارتش را در محور لوهانسک دفع کردند و در این درگیری‌ها ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

در مناطق جنوبی نیز «یگان‌های جنوب» مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ در درگیری‌ها در این منطقه نیز نزدیک به ۳۹۵ نظامی اوکراینی کشته و یک هویتزر ساخت آمریکا نیز منهدم شد.

یگان‌های مرکز نیز با حمله موشکی و توپخانه‌ای مزدوران خارجی ارتش اوکراین و مقر نیروهای مسلح اوکراینی را در محور دونتسک هدف قرار دادندکه در نتیجه آن ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

ساعاتی پیش رسانه‌های روسی اعلام کردند که در پی حمله موشکی ارتش روسیه به محل استقرار مزدوران خارجی ارتش اوکراین در منطقه «میکولایف» دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

دیروز یکشنبه «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان میکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه ۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6092212

دیگر خبرها

  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد