Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمایت از راه‌اندازی حوضچه‌ها و استخرهای کوچک‌مقیاس، زمینه توسعه پرورش انواع آبزیان خوراکی را در کشور فراهم کرده است.

پرورش ماهی، صنعتی است که در این سال‌ها، با استقبال بالایی از جانب کارآفرینان مواجه شده است. این صنعت، شاخه‌های گوناگونی دارد که بسترسازی آن، از دریا تا حوضچه‌ها و استخرهای کوچک‌مقیاس، متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سال‌ها، بسیاری از کارآفرینان به دلیل هزینه‌های به‌نسبت پائین‌تر حوضچه‌ها و استخرهای کوچک‌مقیاس، به سمت پرورش ماهی در این حوزه رفته‌اند و توانسته‌اند با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، گام‌های بلندی در مسیر خودکفایی کشور در حوزه پرورش آبزیان خوراکی ازجمله انواع ماهی و میگو بردارند.

در همین زمینه، کارگروه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست در طول سال گذشته، از ۳ طرح این حوزه حمایت به عمل آورده است.

طرح اول در زمینه توسعه فناوری راه‌اندازی ۴ پایلوت استخر پیش‌ساخته کوچک‌مقیاس پرورش ماهی در استان کرمان بود که در مسیر عملیاتی و رشد قرار گرفته است.

طرح حمایتی دوم در زمینه کمک به فعالیت‌های مرتبط با تکثیر و پرورش ۲ پایلوت ماهی قزل‌آلا و کپور در استخرهای کوچک‌مقیاس در استان سیستان‌وبلوچستان با روش تغذیه پرورش ماهیان از طریق جلبک‌های آب شور و شیرین بود.

طرح سوم مربوط به توسعه فناوری احداث حوضچه‌های پرورش ماهیان خاویاری در استان سیستان‌وبلوچستان مبتنی بر فناوری شورورزی بوده است.

کارگروه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با آگاهی از اهمیت حمایت از این بستر در جهت کارآفرینی و تامین بیشتر زنجیره امنیت غذایی کشور، در سال جاری نیز حمایت‌های خود را در این حوزه توسعه خواهد داد.

کد خبر 5473842 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: آبزیان پرورش ماهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صنایع دریایی نوآوری حاکمیت سایبری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی همراه اول شرکت های دانش بنیان اینترنت گوگل ناسا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فناوری فضایی فیس بوک شهاب سنگ پرورش ماهی حوضچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان گفت: یک فروند شناور یدک‌کش چندمنظوره به چرخه عملیاتی و لجستیکی بندر جاسک افزوده شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز هشتم فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار کرد: این یدک‌کش دارای قابلیت آتشخواری در مواقع بروز حوادث و کاربری چندمنظوره است.

وی افزود: عملیات تغییر کاربری و چندمنظوره کردن این شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با دانش متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان به پایان رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر شرق هرمزگان هدف از استقرار شناور یدک کش برنا در بندر جاسک را افزایش ایمنی و نیز ارتقاء نُرم تخلیه و بارگیری کالا با پهلوگیری شناور تناژ بالا عنوان کرد. 

به گفته محمدحسینی تختی این شناور دارای سیستم ناوبری و کمک ناوبری، ۲۶ متر طول و ۲.۷۵ آبخور، دارای قابلیت ویژه‌ای برای ارتقاء توان عملکردی بندر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • استقرار شناور یدک‌کش بُرنا در حوضچه بندر جاسک
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین