Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@09:58:01 GMT

گلزنی سردار ایرانی در سرزمین ژرمن‌ها

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۷۸۵۲

گلزنی سردار ایرانی در سرزمین ژرمن‌ها

 به گزارش گروه ورزشی  ایسکانیوز، سردار آزمون بازیکن ملی پوش  بایرن لورکوزن آلمان بعد از مصدومیت ها و سرماخوردگی های زمستانی بالاخره در روز بهاری اولین گل خود را برای تیمش به ثمر رساند
لژیونر ایرانی موفق در لیگ‌ روسیه که با زنیت روزهای خوبی را تجربه کرده بود او به همراه مهدی طارمی از امیدهای اصلی گلزنی تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر هستند این مهاجم خوش قد و قامت که گمانه زنی های فراوانی در مورد پیوستنش به تیم های مطرح اروپایی به گوش می رسید در زمستان گذشته به بایرلورکوزن آلمان پیوست تا دنیای جدیدی از فوتبال حرفه ای خود را تجربه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شروع ناموفق سردار در لورکوزن
سردر آزمون که مورد توجه لیون فرانسه بود به لورکوزن آلمان پیوست او در روزها و هفته های اول با بد شانسی مواجه شد و به محض ورود به آلمان و داشتن آسیب جزئی مچ پا، آزمایش کووید او هم مثبت شد و مدتی از تمرینات دور ماند اما رفته رفته خودش را به شرایط بازی رساند تا شروعی معمولی به مدت دو سه دقیقه در مقابل بایرن مونیخ داشته باشد، و به دنبال آن در لیگ اروپا برابر آتالانتا هم حدود 6 دقیقه بازی کرد و دوباره در برابر کلن حضوری 27 دقیقه ای داشت ولی بازهم موفق به گلزنی نشد، حضور دوباره سردار در بازی برگشت لیگ اروپا در برابر آتالانتا(حدود30دقیقه) هم برای سردار ایرانی چندان خوش یمن نبود
و لورکوزن و سردار از لیگ اروپا خداحافظی کردند در 29 اسفند ماه برای اولین بار آزمون در ترکیب اصلی لورکوزن مقابل وولفسبورگ بازی کرد و به دنبال آن در ایام فیفا دی با تیم ملی ایران موفق شد مقابل لبنان گلزنی کند و به دنبال آن دوباره در بازی مقابل هرتابرلین به نیمکت بازگشت و در دقیقه 26 وارد بازی شد و مقابل لایپزیش در آخر هفته (3 دقیقه) بازی کرد اما نتوانست تعیین کننده باشد.
رکورد صفر گل و صفر پاس گل برای سردار
برای اولین بار بود که شاید سردار چنین دوره ای را تجربه می کرد آزمون که به ستاره زنیت در لیگ روسیه تبدیل شده بود در تیم جدیدش در آلمان آمار 7 بازی در تمامی رقابت ها (1 دوره) رکورد 0 گل و 0 پاس گل را به ثبت رساند، آماری بس ناامید کننده برای سردار ملی پوش ایرانی که برای تیم ملی 40 گل به ثمر رسانده است اما در تیم جدیدش تا بدین جای کار ناموفق بود ناموفقی و گل نزنی به قیمت شک و تردید هواداران لورکوزن، باید گفت که قدم های اول سردار برای لورکوزن خوب نبود اما سرمربی او به خوبی از توانایی ها و پتانسیل بالای او آگاه بود چون سردار پیشینه ای درخشان در روسیه و زنیت داشت، 3دوره قهرمانی و یک دوره آقای گلی برای ملی پوش ایرانی.
گل زنی بعد از 145 دقیقه
سردار آزمون توانست اولین گل خود را با لباس لورکوزن در برابر گروتر فورث قعر نشین به ثمر برساند و تا حدودی فشارها را از روی خود کم تر کند بازیکن ملی پوش ایرانی اولین گل خود در لیگ آلمان را بعد 145 دقیقه به نام خود ثبت کرد تا به آینده  امیدوار تر باشد لورکوزن که هفته قبل از این بازی در برابر لایپزیش شکست خورده بود برای جبران پا به این مسابقه گذاشته بود که برای سردار ایرانی هم خوش یمن بود چون سردار با یک گل و یک پاس گل و نمره 8/5 بهترین بازیکن زمین شد، شروعی خوب برای ملی پوش کشورمان تا خود را به ترکیب اصلی برساند و روزهای خوبی در لورکوزن برای خود رقم بزند.

رضا بلوچی

هومن جعفری کد خبر: 1137896 برچسب‌ها فوتبال دنیا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فوتبال دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رم ۰-۲ لورکوزن: ژابی در اروپا هم نمی‌بازد

به گزارش "ورزش سه"، نمایش‌های عالی بایر لورکوزن با ژابی آلونسو ادامه دارد. در دیدار امشب از دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا، آنها مهمان رم بودند و توانستند با ارائه یک عملکرد تماشایی دیگر با نتیجه ۲-۰ پیروز شوند.

بازی را رم بهتر شروع کرد اما در خلق موقعیت جدی و گلزنی ناکام بود. در دقیقه ۱۲ ضربه کم‌جان دیبالا از پشت محوطه جریمه با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

ویدئو: 331723

در دقیقه ۱۹ سانتر عالی پاردس با ضربه سر لوکاکو به تیر افقی دروازه خورد و دفع شد.

پس از این موقعیت بود که لورکوزن بازی را در دست گرفت و توانست به گل اول برسد. در دقیقه ۲۸ پاس به عقب اشتباه ریک کارسدروپ به گریمالدو رسید و ویرتز را در مقابل دروازه به توپ رساند تا اون با یک بغل پای زیبا بازی را ۱-۰ کند.

در دقیقه ۳۵ شوت از راه دور خطرناک پلگرینی با فاصله بسیار کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقایقی بعد ویرتز هم شوتی از راه دور را روانه دروازه اسویلار کرد اما توپ راهی به چارچوب نداشت تا نیمه اول ۱-۰ پایان یابد.

نیمه دوم به شکلی پایاپای آغاز شد اما هیچکدام از دو تیم نمی‌توانستند موقعیتی جدی خلق کنند. رم برای زدن گل مساوی جلو کشیده بود اما با دفاع خوب حریف خلق موقعیت غیرممکن بود. در سمت دیگر لورکوزن هم برای زدن گل دوم عجله نداشت و با حوصله مالکیت را در اختیار داشت.

در دقیقه ۶۰ شوت از راه دور کریستانته با فاصله نسبتاً کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

در ادامه بازی دیگر شاهد موقعیتی نبودیم تا اینکه در دقیقه ۷۳ شوت محکم آندریش از پشت محوطه به کنج دروازه رم رفت تا بازی ۲-۰ شود.

در حدود ۱۵ دقیقه باقیمانده تا پایان بازی رم به صورت کامل جلو کشید تا حداقل فاصله را کمتر کند اما لورکوزن به خوبی از برتری‌اش دفاع کرد و بازی با نتیجه ۲-۰ به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • سردار آزمون اجازه بزن بزن نداد! + عکس
  • شکست خانگی رم برابر لورکوزن/ یاران سردار آزمون در انتظار معجزه
  • سردار آزمون اجازه بزن بزن نداد!(عکس)
  • فرصت کم سردار در شب باخت رم به لورکوزن
  • رم ۰-۲ لورکوزن: ژابی در اروپا هم نمی‌بازد
  • سردار آزمون رخ به رخ غول آشنا
  • پیشنهاد‌هایی از انگلیس، اسپانیا و ایتالیا برای سردار آزمون
  • پیشنهادات سردار آزمون از لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس
  • گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء
  • شکست سنگین الاتحاد کلبا مقابل الوصل در شب گلزنی مهدی قائدی