Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه زندگی عادی با کرونا در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است، گفت: اگر می‌خواهیم با کرونا زندگی کنیم باید تمام پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه رعایت شود تا موجب شیوع دوباره واریانت‌های جدید نشود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اسفند ۱۳۹۸ که کرونا به عنوان یک ویروس ناشناخته وارد زندگی همه ما شد، فکر می‌کردیم که شاید چند ماه و برخی نیز خیلی خوشبینانه چند هفته زمان برای شیوع ویروس کرونا در نظر داشتند؛ که البته این چنین نشد و اکنون بیش از ۲ سال است که کرونا با ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

همه این تصورات اشتباه بود و اکنون ۲ سال و بیش از ۲ ماه از شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد، همچنان سویه‌ها و واریانت‌های جدید جامعه را تا حدودی تهدید می‌کند، شیوع ۶ پیک از این ویروس مسئولان وزارت بهداشت را بر آن داشت که ضمن دعوت همه مردم به واکسیناسیون همگانی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نیز بسیار مهم می‌دانند.

این روز‌ها که سویه امیکرون در پیک ششم کرونا در حال فروکش کردن است، مردم به نوعی تصور می‌کنند که کرونا تمام شده است، چون این سویه تا حدودی با مرگ و میر پایین و ابتلای نسبتا کم به دلیل واکسیناسیون سراسری همه نگاه‌ها را به این سمت برد که کرونا در حال پایان یافتن است و باید به زندگی عادی برگردیم.

به همین دلیل در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ تا حدوی کرونا برای همه عادی شده بود، دید و بازدید‌های فراوان با جمعیت‌های بالای خانوادگی، تجمع در محیط‌های شلوغ، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در این ایام به وفور به چشم می‌خورد، اما با این وجود، همه می‌دانیم که کرونا هنوز تمام نشده است و باید با کرونا زندگی کنیم.


زندگی عادی با کرونا در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است


شاید زندگی کردن با کرونا برای برخی معنی و مفهوم دیگری دارد، اما همه اپیدمیولوژیست‌ها و پزشکان متخصص امر می‌گویند که باید مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همه موارد ضروری، به نوعی با کرونا باشند نه اینکه آن را عادی بدانند و ماسک نزنند و زمینه پیک‌های جدید را به وجود آورند.

شاید زندگی کردن با کرونا برای برخی معنی و مفهوم دیگری دارد، اما همه اپیدمیولوژیست‌ها و پزشکان متخصص امر می‌گویند که باید مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همه موارد ضروری، به نوعی با کرونا زندگی کنند نه اینکه آن را عادی بدانند

زندگی با کرونا در صورتی عملیاتی می‌شود که مردم مانند روز‌های اول کرونا که ترس زیادی از شیوع این ویروس داشتند و ویروسی ناشناخته بود، همه پروتکل‌ها را رعایت کنند، چون اگر میزان رعایت پروتکل‌ها همچنان روند کاهشی داشته باشد ممکن است با وجود واکسینه شدن، درصد زیادی از مردم با سویه‌های جدید که در دنیا انتشار می‌یابد و وارد کشور می‌شود دوباره درگیر این ویروس شوند.

مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: مردم نباید تصور کنند که کرونا برای همیشه باقی خواهد ماند؛ چون کرونا هم روزی به پایان خواهد رسید.

وی تاکید کرد: ویروس کرونا ممکن است با همین رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از سوی همه رعایت می‌شود و آمار‌ها از ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کووید۱۹ رو به کاهش است، تا پایان سال به شکل بومی «آندمیک» تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: البته همه این مسایل مستلزم این است که رعایت نشدن برخی پروتکل‌ها چه در ایران و یا کشور‌های دیگر، موجب شیوع واریانت جدیدی نشود و دوباره مردم را گرفتار این ویروس نکند.

اینکه ما باید با این ویروس زندگی کنیم به این معنی است که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، مردم در اجتماعات بزرگ حضور نداشته باشند و همه پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود

مردانی اظهارداشت: مسلم است که در هفته اخیر موارد جدید ابتلا کرونا در دنیا نسبت به تمام دوره کمتر شده است و به تبع این آمار در کشور ایران نیز روند نزولی دارد که امیدواریم کرونا به صورت آندمیک و بومی شود تا مردم نیز با رعایت برخی مسایل بهداشتی برای شکست آن همچنان ثابت قدم باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما باید همچنان با کرونا زندگی کنیم، تصریح کرد: اینکه ما باید با این ویروس زندگی کنیم به این معنی است که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، مردم در اجتماعات بزرگ حضور نداشته باشند و همه پروتکل‌های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: زندگی با کرونا به این معنی است وقتی فردی به دلیل ابتلا به کرونا بیمار شد در محل کار یا اجتماع حاضر نشود، اگر علامتی دال بر این بیماری داشت، همه پروتکل‌ها را رعایت کند و در قرنطینه قرار گیرد.

مردانی در عین حال تزریق واکسن را به عنوان راهی مطمئن برای کاهش آمار ابتلا و مرگ ناشی از ویروس کرونا دانست و اظهارداشت: اینکه همه ما واکسن بزنیم نیز باید به صورت جدی عملیاتی شود، چون واکسیناسیون بهترین راه برای کنترل این بیماری به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: چه بسا شاید سال‌های آینده لازم باشد سالی یکبار واکسن کرونا همانند واکسن آنفلوانزا برای همه تزریق شود که این مساله نیز باید از سوی مردم جدی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا پروتکل های بهداشتی اپیدمیولوژیست رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها کرونا زندگی همه پروتکل ها ویروس کرونا زندگی کنیم زندگی عادی رعایت شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید

نحوه خوابیدن هر کس نشان‌دهنده بسیاری از اطلاعات درباره شخصیت درونی او است. ممکن است آنچه احساس می‌کنید و آنچه فکر می‌کنید می‌خواهید کاملاً برعکس آنچه آگاهی درونی شما می‌خواهد باشد؛ بنابراین چنانچه نحوه خوابیدن شما یک تعبیر را برای شما نشخص کرد که با شخصیت ظاهری شما همخونی نداشت جای تعجب نیست.

انواع نحوه خوابیدن و تعبیر آن

چنانچه تا کنون به نحوه خوابیدن خود و اطرافیانتان دقت نکرده‌اید، با خواندن این مقاله و کمی دقت به طرز خوابیدن خود و دیگران می‌توانید شناختتان را از شخصیت درونی بالا ببرید. ما در اینجا حالت‌های رایج خوابیدن را بررسی می‌کنیم و به صورت جداگانه به شما می‌گوییم که در مردان و زنان این طرز خوابیدن چه معنایی دارد.

شکل جنینی

در این وضعیت فرد همانند یک نوزاد در رحم به صورت حلقه زده خوابیده و دست‌ها را در گردن یا بین پا‌ها در کنار هم نگه می‌دارد. این مدل که رایج‌ترین وضعیت خواب است، نشان دهنده عادی‌ترین نوع شخصیت است. چنین مردان و زنانی عموماً افرادی امن و متعادل هستند.

شکل جنین در زنان: زنانی که به شکل جنینی می‌خوابند، افرادی فوق العاده دوست داشتنی و شیرین هستند. آنها زنانی سر سخت، خونگرم و در عین حال حساس هستند. این زنانی در عین شخصیت مخکمی که دارند گاهی خجالتی بوده و به راحتی به دیگران اعتماد نمی‌کنند. آنها برای فروتنی، نجابت و صداقت ارزش قائل هستند.

شکل جنینی در مردان: مردانی که به شکل جنینی می‌خوابند، عاشق مادرشان هستند و هرگز بزرگ نمی‌شوند. این افراد دوست دارند توسط کسی کنترل شوند و کمتر به خود اجازه خیانت می‌دهند.

شکل تسلیم

در این وضعیت افراد روی شکم می‌خوابند و دستان خود را در حالت تسلیم صاف روی تخت قرار می‌دهند. سر آنها را غالبا به چپ یا راست چرخانده شده است. این افراد بسیار راحت هستند و وضعیت خواب آنها نشان می‌دهد که در سرزمین رویایی هستند و صحنه‌هایی را تجسم می‌کنند که قلبشان را به آواز می‌خواند و چشمانشان را با شادی می‌خنداند.

شکل تسلیم برای زنان: زنانی که اینگونه می‌خوابند رمانتیک‌های درمان ناپذیری هستند. آنها همیشه رویای مردی سوار بر اسب را دارند و به ندرت ناامید می‌شوند، چرا که آنها خوش‌بین‌های ابدی هستند. خانم‌های متاهلی که به این شکل می‌خوابند معمولا خیلی عاشق همسرشان هستند. این یک وضعیت خواب شاد و رها است.

شکل تسلیم برای مردان: مردانی که روی شکم می‌خوابند، معمولاً شوهران خوبی هستند. آنها عاشق، اما در عین حال ساده هستند. در عشق دوست دارند وقت بگذارند و عجله کردن آنها برای ازدواج ایده بدی است.

شکل رهایی

در این وضعیت فرد هر دو پا و دست را به بیرون رها کرده است که در واقع این نشان دهنده روحیه آزاد آن فرد است. فردی که به این حالت می‌خوابد در قید هنجار‌های جامعه و محدودیت‌های فرهنگی یا خانوادگی خود را احساس نمی‌کند. چنین افرادی معمولاً ماجراجو و شجاع هستند. اما در عین حال می‎ توانند خشن و پوست نازک باشند و اصلا انتقاد پذیر‌های خوبی نیستند.

شکل رهایی برای زنان: زنانی که به این شکل می‌خوابند، بسیار ماجراجو هستند و حاضرند به همه چیز فرصت دهند.

شکل رهایی برای مردان: مردانی که اینگونه می‌خوابند، اشتیاق پنهانی برای فرار و انجام کار‌های خود دارند. بسیاری از آنها اغلب این کار را انجام می‌دهند - در سراسر جهان بادبانی می‌کنند، از قله اورست صعود می‌کنند یا کانال مانش را شنا می‌کنند. مردانی که به این شکل می‌خوابند، دوستان فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند و به دوستی خود بسیار پایبندند.

شکل کُنده

در این وضعیت فرد به پهلو درازکشیده و هر دو دست خود را در کنار قرار داده است. چنانچه به این شکل می‌خوابید؛ محدودیت‌‎های درونی و زنجیره‌های نامرئی دارید که شما را به اصول پایبند کرده است. شما احساس آزادی نمی‌کنید و بر روان شما قوانین ناخودآگاه قدرتمندی حاکم است که ممکن است فرهنگی، مذهبی یا سنتی باشد. چنین افرادی عموماً ساکت و محجوب هستند و غالباً زمینه‌های اخلاقی بالایی را برای دیگران ایجاد می‌کنند.

شکل کنده برای زنان: زنانی که به این شکل می‌خوابند، افراد زیبایی هستند که تعامل خوبی با دیگران دارند. این زنان معمولاً از ریسک کردن می‌ترسند و تمایلی به ماجراجویی ندارند، به راحتی به مردم اعتماد می‌کنند و ممکن است تا حدی ساده لوحی تلاقی شوند.

شکل کنده برای مردان: مردانی که به این شکل می‌خوابد احتمالاً نوعی نظم و انضباط خاصی در زندگی خود دارند. این مردان زندگی منظمی دارند و آرامش را در سنت و هنجار‌های رفتاری می‌یابد.

شکل عاشقانه

در این وضعیت افراد به پهلو می‌خوابند و هر دو دست خود را به سمت بیرون دراز کرده و روی بالش تکیه داده‌اند. پا‌های آنها صاف دراز است و صورت‌شان به ندرت در بالش فرو می‌رود و در عوض صورت اغلب به سمت بالا برگشته است. این حالت خواب عاشقانه است.

شکل عاشقانه برای زنان: زنانی که بدین شکل می‌خوابند عاشق غافلگیر شدن هستند و در مورد خیلی چیز‌ها ذهن باز دارد. آنها عاشق دوست داشتن و دوست داشته شدن هستند.

شکل عاشقانه برای مردان: مردانی که به این شکل می‌خوابند بسیار حساس و با احساس هستند و چنانچه در عشق شکست بخورند افسرده شده و حتی ممکن است مدتی خانه نشین شوند.

شکل آرزومند

در این وضعیت فرد به پهلو می‌خوابد و هر دو بازو به آرامی در کنارش قرار گرفته و سرش به آرامی روی بالش قرار می‌گیرد. در تمام طول شب، افرادی که بدین شکل می‌خوابند در تمام طول شب وضعیت خود را حفظ می‌کنند و صبح‌ها با مو‌هایی که تقریباً در جای خود قرار دارند از خواب بیدار می‌شوند. اغلب افرادی که به این صورت می‌خوابند خودشیفته و مغرور هستند و خود را از نژاد برتر می‌دانند.

شکل آرزومند در زنان: زنانی که بدین صورت می‌خوابند، راحت و بسیار اجتماعی هستند و با اکثر مردم کنار می‌آیند.

شکل آرزومند در مردان: مردانی که بدین شکل می‌خوابند اغلب خوش اخلاق، پر زرق و برق، جذاب و اجتماعی هستند، در همه مهمانی‌های سرگرم کننده هستند و به راحتی با جمعیت حرکت می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • مالیات بر سوداگری، صیاد دلالان نه مردم عادی
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • فیلم| هفت تیر کشی وزیر امنیت اسرائیل به روی مردم عادی برای جای پارک
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!