Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دو موضوع طرح طبقه بندی مشاغل و همچنین راه اندازی تشکل‌های کارگری برای کارگران بسیار حائز اهمیت بوده و قول مساعد شهردار اصفهان مبنی بر اجرایی شدن آنها، در آستانه هفته کارگر خبر خوبی برای ۱۱ هزار نفر کارگر شاغل در شهرداری اصفهان خواهد بود.

در همین راستا میثم مداحی صبح یکشنبه در نشست مشترک با شهردار اصفهان با اشاره به جایگاه ویژه کارگر و اهمیت خدمات این قشر در جامعه اظهار داشت: هفته گرامیداشت کارگر فرصتی برای مطالبه‌گری کارگران و تریبونی برای تبیین خواسته‌های کارگران است که خواسته‌های آنها باید به صورت عملی محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل

وی افزود: اقداماتی که در هفته کارگر توسط شهرداری انجام می‌شود نباید محدود به اجرای برنامه‌ها و مراسم‌های نمادین شود بلکه علاوه بر فضاسازی شهری، باید در جهت صیانت از حقوق کارگران باشد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان و شرکت‌های اقماری آن مجموعاً حدود ۱۱ هزار نفر کارگر دارد که در زمینه خدمات در حال فعالیت هستند گفت: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل اقدامی لازم است که از حقوق و مطالبات کارگران این مجموعه است؛ طرح طبقه بندی مشاغل باعث رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایای کارگران، جلوگیری از بهره کشی از کارگران و مشخص شدن شرح وظایف شغلی و جایگاه تخصصی کارگران خواهد شد.

ساماندهی مشکلات با تشکل‌های کارگری

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری از بزرگترین مجموعه‌های دارای شاغلین کارگر است، افزود: لازم است در مجموعه شهرداری تشکلات کارگری، شورای اسلامی کار، انجمن اسلامی کار و جامعه اسلامی کار تشکیل شود تا بتوانند حقوق قانونی کارگران را استیفا کنند.

مداحی شکل‌گیری تشکل‌های کارگری را باعث ساماندهی بهتر مسائل و مشکلات احتمالی کارگران دانست و افزود: مشارکت در حل و فصل مسائل و مشکلات و اختلافات بین کارگران با کارفرمایان، افزایش میزان مشارکت کارگران و افزایش بهره‌وری از طریق انعقاد پیمان‌های دسته جمعی و قراردادهای پاداشِ افزایش تولید و پیگیری امور آموزش و ارتقای کارگران خواهد شد.

قول شهردار بر اجرای طبقه‌بندی مشاغل در شش ماهه نخست

در ادامه علی قاسم زاده شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوع طرح طبقه بندی مشاغل در سطح شهرداری به صورت جدی در حال پیگیری است گفت: در مجموعه آتش نشانی اصفهان این موضوع به زودی وارد مراحل اجرایی خود خواهد شد و سایر زیرمجموعه‌های شهرداری اجرایی کردن این طرح را در دستور کار خود دارند.

وی برای اجرایی شدن طرح طبقه بندی مشاغل برای کلیه کارگرانی که به طور مستقیم و غیر مستقیم با شهرداری اصفهان همکاری می‌کنند، در شش ماهه نخست سال جاری قول مساعد داد.

کد خبر 5473838

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرداری اصفهان تشکل های کارگری و کارفرمایی طبقه بندی مشاغل ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شب های قدر شب احیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان خراسان رضوی مشهد شهادت حضرت علی طرح طبقه بندی مشاغل تشکل های کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است

رئیس اداره تعاون کاشان ضمن اشاره به هفته کارگر گفت: بخش تعاون در کاشان موفق عمل نشده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسن اربابی ظهر امروز در مصلی بقیه‌الاعظم کاشان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای کارگر اظهار داشت: کارگران با کمترین توقع بیشترین ثمره را برای جامعه دارند در حالی که ارزش کارگر در بیانات و روایات ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم(ص) مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 9 جزء از 10 جزء دین کار است، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به قصر کارگر دارند و در فرمایشات اخیر خود صمیمانه از زحمات کارگران تشکر کردند و پیشرفت جامعه را مرهون تلاش کارگران می‌دانند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان مقام معظم رهبری عمل کارگران را در خدمت فرد و جامعه قلمداد کردند و ابراز داشت: یکی از جنگ‌های دشمن علیه نظام جنگ اقتصادی است در حالی که 70 درصد از جامعه کاشان قشر کارگری، کارفرمایی و صنعت تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه پایین‌ترین نرخ بیکاری را در شهرستان کاشان شاهد هستیم، گفت: عدم تبیین درست مقام کارگر یکی از نقاط است؛ نگاه اسلام به کارگر تبیین نگاه سرمایه‌ای است و همه جوامع اگرچه ممکن است که برای کارگران مراسم بگیرند اما نگاه سایر جوامع یک نگاه سرمایه‌ای نیست.

اربابی ضمن تقدیر از دستگاه‌های مختلف در برگزاری ویزه‌برنامه‌های هفته کارگر تصریح کرد: سال جدید سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و کارگران نقش موثری در تحقق شعار سال دارند اما چندین موضوع در شعار باید نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم و یکی از آن بحث تعاونی‌ها است.

وی تاکید کرد: متاسفانه در بخش تعاون کاشان آنچنان که شایسته است، موفق نبودیم و لازم است در راستای رونق فرهنگ ایجاد تعاونی‌ها تمام تلاش خود را به کار بگیریم و از سوی دیگر باید مشاغل خرد به ویژه کارگاه‌های مشاغل خانگی را تقویت کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با بیان اینکه اختصاص تسهیلات هدفمند سبب ایجاد اشتغال پایدار می‌شود، افزود: یکی از آثار هدفمندی تسهیلات ایجاد نیروگاه خورشیدی با اختصاص تسهیلات به شهروندان بود.

وی ضمن اشاره به تنوع خدمات مختلف در دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: کاشان در حوزه ورزش کارگری ظرفیت بالایی دارد در حالی که باید ما در حوزه سلامت جسمی و روانی نیروهای خود در منطقه کاشان تلاش کنیم و یکی از اقدامات ایجاد خانه‌های بهداشت کارگری بوده به نحوی که در حال حاضر 98 خانه بهداشت کارگری در منطقه فعال است‌.

اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است

اربابی ضمن اشاره به غفلت از ظرفیت مجموعه رفاه کارگری در کاشان گفت: با کمک خیران و کمک اداره کل تعاون زمین فوتبال هفت نفره در مجموعه رفاه کارگری افتتاح و به بهره‌‌برداری می‌رسد و لازم است در حوزه ورزش کارگری توجه بیش از پیش از سوی دستگاه‌ها و خیران صورت پذیرد.

انتهای پیام/801

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل