Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در یادداشتی میلاد‌۸۲ سالگی رادیو در ایران را تبریک گفت ، که متن کامل آن را در ادامه می خوانید.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در  یادداشتی  میلاد‌۸۲ سالگی رادیو در ایران را تبریک گفت ، که متن کامل آن را در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رادیو در ایران از چهارم اردیبهشت ۱۳۱۹ آغاز به کار کرد. هدف ها و انگیزه‌های نخست تاسیس رادیو در ایران ، بیشتر به عنوان وسیله ای سرگرم کننده بود، ولی با تلاش های پی گیر سازمان صدا و سیما پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راه تأسیس مراکز استانی و پایه گذاری شبکه‌های تخصصی، نگاه به این رسانه، منطقی تر و اصولی شد.

ویژگی‌های منحصر به فرد رادیو و رقابت این رسانه صمیمی و تعاملی با دیگر وسایل ارتباط جمعی، آن را به سمت تخصصی شدن کشاند. شبکه‌های تخصصی به مخاطبان این امکان را می دهند که بر اساس نیاز و علاقه خود، از برنامه‌های رادیو بیشترین استفاده را ببرند و از اتلاف وقت جلوگیری کنند. از سوی دیگر، در شبکه‌های تخصصی، موضوع های مرتبط با آن به صورت جدی دنبال می‌شوند و به اذعان بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران، این شبکه‌ها همانند کتابخانه گویا و دایرة المعارف پویا، نیاز مخاطبان جویا را پاسخ می‌دهد.

در ایران اسلامی، شبکه‌های رادیویی قرآن، فرهنگ، معارف، ورزش ، جوان،اقتصاد، سلامت،گفت و گو و پیام، نمونه‌هایی از این رشد فرهنگی هستند که وظیفه پیام رسانی ، دانش افزایی و غنی سازی اوقات فراغت آحاد جامعه را به عهده گرفته اند.

فرهنگ یک رشته اصلی ، میان دار و پیوندی میان تاریخ ، ادبیات ، زبان ، دین ، سرزمین ،سیاست و اقتصاد هر ملتی است. نحوه فکر کردن و زندگی کردن ما به فرهنگ ما بستگی دارد. فرهنگ است که رفتار و افکار ، شخصیت و هویت ، ارزش های اصولی و باورهای اعتقادی ما را سامان می دهد. در طرز برخوردها و انگیزه‌هایمان تأثیرگذار است. به فرد گرایی و جمع گرایی و تعاملات اجتماعی ما ارتباط دارد. فرهنگی که ما به آن تعلق داریم حریم فردی و اجتماعی ماست. در واقع فرهنگ مدام ما را آموزش می دهد.

امروزه بیشترین سرمایه گذاری بر روی «فرهنگ» است. اگر فرهنگ دچار آسیب شود، اقتصاد، سیاست، باورها و آموزش هم دچار اشکال خواهد شد. فرهنگ کیفیت زندگی و خدمات جوامع را بالا می‌ برد و علاوه بر آنکه یک میراث انسانی به شمار می آید، یک عامل پیشران اجتماعی و اعتماد به نفس ملی است.

رادیو فرهنگ در ۲۵ فروردین ماه ۱۳۷۵ همزمان با روز عطار نیشابوری، حکیم ، عارف و شاعر ایرانی و پارسی گو از دل رادیو سراسری ۲ به عنوان یک شبکه ملی تخصصی در حوزه فرهنگ تاسیس شد و بر اساس تصریح قانون اساسی پخش زنده مذاکرات علنی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد. رادیو فرهنگ در سه حوزه کلان یعنی فرهنگ ملی، فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی‌ به صورت ۲۴ ساعته و بر روی دو موج اف ام و ای ام برای مخاطبان ملی و بین‌المللی برنامه سازی می‌کند. این شبکه تمام تلاش خود را برای ترویج فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی و هدایت فرهنگی افکار عمومی جامعه در مسیر تقویت دینداری و معنویت مخاطبان و اعتلای توان تأثیرگذاری جبهه انقلاب اسلامی‌ به کار بسته است. دشمنان نظام انقلاب اسلامی‌ به صورت مستمر در صدد تهاجم به ارزش‌های اسلامی و اساس انقلاب ، مایوس کردن و ایجاد تردید در دل های مردم، القای فرهنگ غلط و تضعیف ایمان ملت و اختلاف افکنی میان اقوام با ابزارهای مختلف رسانه ای در پوشش فرهنگ هستند. به همین دلیل یکی از مهمترین اولویت های رادیو فرهنگ توجه به هویت ملی و همگرایی مردم ایران است. ذائقه سازی فرهنگی متناسب با نیاز جامعه و سیاست رسانه،هم افزایی، جریان سازی و مطالبه‌گری فرهنگی به عنوان صدای مردم از دغدغه‌های این رادیو است. 

در پایان جا دارد ۸۲ سالگی رادیو را به همه همکاران ، دوستداران و شنوندگان رادیو‌که رسانه ای امیدآفرین است تبریک بگویم‌.

علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ

انتهای پیام//

بیشتر بخوانید رهنمودهایی برای تسهیل صدور مجوزهای صنفی در ایران نگاهی به تلاش های مرحوم دهخدا در «ژرفا» لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی ادبیات ایران جامعه سازمان صدا و سیما مجلس شورای اسلامی علیرضا حبیبی رادیو فرهنگ عناوین مرتبط رهنمودهایی برای تسهیل صدور مجوزهای صنفی در ایران نگاهی به تلاش های مرحوم دهخدا در «ژرفا» ظرفیت‌های ایران برای تبدیل شدن به قطب ادبیات کودک و نوجوان جایگاه کنونی جایزه ادبی جلال آل احمد به علت توجه عمومی به آن است روایت مستند زندگی بنیانگذار دستور زبان فارسی نوین نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار فرهنگ و هنر ۱ خطر ایرج طهماسب و بچه جدی است! ۲ تکلیف عید فطر مشخص شد ۳ تجربه الهام حمیدی از غسال شدن ۴ پژمان جمشیدی به باران کوثری رسید/ ماجرای یک پورشه! ۵ پریناز ایزدیار صاحب کشتی کروز می‌شود ۶ مجید اخشابی کجاست و چه می کند؟ ۷ داستان دختری که هم اتاق یک عضو داعش می‌شود در برنامه «دعوت» ۸ همبازی شدن یکتا ناصر و منوچهر هادی در «عکس دو نفره» ۹ احترام برومند درباره مهمونی ایرج طهماسب چه می گوید! ۱۰ آیا ممنوع‌الکار شدن المیرا شریفی‌مقدم صحت دارد؟ ۱۱ علیرضا مسعودی: صداوسیما هیچ علاقه‌ای به ساخت فصل دوم «نوروز رنگی» نشان نداد / امیدوارم سال جدید شاهد کنترل تورم و رونق اقتصادی باشیم ۱۲ تصاویر هنگامه قاضیانی و مهدی سلطانی در سریال «آمستردام» ۱۳ جهانگیر الماسی: ضیافت افطار رئیس جمهور بهانه‌ای شد تا اهالی هنر دغدغه‌های خود را مطرح کنند ۱۴ روابط عمومی صداوسیما دیدار جبلی با رهبری معظم را تایید کرد/ انتقاد از حاشیه‌سازی‌ها مهمترین اخبار حمایت مجلس از دولت برای انتشار لیست ابربدهکاران بانکی حمید استیلی: برای پولی که نگرفته‌ام مواخذه می‌شوم به داد چنارهای خیابان ولیعصر برسید! فینال امسال به رشد فوتبال کمک می‌کند/ مجیدی از بازیکنان بهترین بهره را می‌گیرد دوره دادگر فرصت‌ها را از دست دادیم/ کادر فنی تیم‌ ملی نیاز به تقویت دارد آخرین اخبار فرهنگ و هنر یادداشت مدیر رادیو فرهنگ در سالروز ۸۲ سالگی رادیو پوستر «انفرادی» رونمایی شد چگونه یک مداح عشق به اهل‌بیت را انتقال می‌دهد؟/مومنی‌زاده:«مداحی بیش از آنکه شغل باشد عشق به اهل‌بیت است» پخش مستقیم سخنرانی ایت الله صدیقی در شب قدر داستان کتاب "خداوند هرگز از یک قلب عاشق دست نمی کشد" در برنامه امروز «دعوت» ارتباط بی واسطه مدیر رادیو ایران با مخاطبان این شبکه پیام تبریک داوود حیدری گوینده رادیو به مناسبت روز رادیو

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات ایران جامعه سازمان صدا و سیما مجلس شورای اسلامی علیرضا حبیبی رادیو فرهنگ رادیو فرهنگ رادیو در ایران علیرضا حبیبی مدیر رادیو شبکه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری مطرح کرد: بنا بر شاخص‌های تعریف شده و سوابق شهرهای فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی و نتایج به دست آمده در ادوار گذشته پایتخت کتاب ایران، برخی از شهرهای ایران حائز شرایط شرکت در رویداد بین المللی انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: شهر کرج نیز به واسطه برنامه‌های متنوع و فعالیت‌های درخور و شایسته ای که در سال گذشته به همت مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی استان و با دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به انجام رسید، فرصت رقابت در این عرصه فرهنگی بین المللی را به دست آورده است.

وی بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی استان، شهرداری‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی تقاضای همکاری و مساعدت داریم تا با همدلی و وحدت شکل گرفته و انرژی مضاعفی که از موفقیت کرج به عنوان شهر دوستدار کتاب و شهر خلاق در مهارت مطالعه در رقابت پایتختی کتاب ایران در سال گذشته شکل گرفت، شاهد انتخاب کرج به عنوان پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو باشیم و شهر کرج را به عنوان نماد کتاب و کتابخوانی به تمام دنیا معرفی کنیم.

جابری انصاری در پایان از تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که در نتیجه تلاش جمعی همه عوامل فرهنگی و هنری و مسؤولان اجرایی استان، علاوه بر کسب عنوان پایتختی کتاب در سطح ملی و بین المللی، شاهد ارتقای شاخص‌های فرهنگی به خصوص سرانه مطالعه کتاب باشیم.

کد خبر 6090320

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ۸ اردیبهشت ، سالروز عروج خلبان تیز پرواز آسمان ایران
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد