Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@02:47:02 GMT

۱۸۴۰ کمیسیون‌ پزشکی قانونی مجازی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۸۲۴۹

۱۸۴۰ کمیسیون‌ پزشکی قانونی مجازی برگزار شد

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: به دنبال تصمیم این سازمان مبنی بر برگزاری مجازی نوبت دوم و سوم جلسات کمیسیون‌های تخصصی، در سال گذشته (۱۴۰۰) هزار و ۸۴۰ کمیسیون از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست از سازمان پزشکی قانونی کشور، از دی ماه سال ۱۳۹۸ و با شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری مجازی جلسات کمیسیون با هدف کاهش ترددهای غیرضروری مردم در پزشکی قانونی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای اجرای این طرح، فقط جلسات نوبت سوم کمیسیون (مرکزی)، به این شکل اجرا و برگزار می‌شد اما نتایج حاصل از آن و رضایتمندی مردم و کارشناسان کمیسیون‌ها موجب شد زمینه برگزاری جلسات مجازی در کمیسیون‌های نوبت دوم هم فراهم شود بنابراین از اوایل سال ۱۳۹۹ بخش قابل توجهی از جلسات نوبت دوم و سوم کمیسیون ها به شکل غیرحضوری و در قالب ویدئوکنفرانس برپا شد و تهدید کرونا فرصتی را برای سازمان پزشکی قانونی فراهم کرد که بتواند خدمات بهتر و سریع تری را در این حوزه به مردم ارائه دهد.

بر اساس این گزارش،  بازخورد مناسب و نتایج مثبت و قابل توجه جلسات مجازی کمیسیون‌ها از جمله ارتقای کیفیت رسیدگی، تسریع در پاسخگویی، از بین بردن شائبه آشنا بودن پزشک مورد شکایت با کارشناسان کمیسیون (به دلیل استفاده از کارشناسان دیگر استان ها)، کاهش ترددهای غیرضروری مردم، امکان استفاده از کارشناسان استان های مختلف برای یک پرونده و در نتیجه جبران کمبود کارشناس در برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در برخی استان‌ها و در نتیجه تسریع در برگزاری کمیسیون ها موجب شد که اجرای این طرح در کمیسیون‌های نوبت دوم و سوم که نیاز به معاینه و حضور ارباب رجوع ندارد، همچنان ادامه یابد تا مردم از نتایج آن بهره‌مند شوند.

بر همین اساس در سال گذشته (۱۴۰۰)، هزار و ۸۴۰ جلسه کمیسیون به شکل ویدئوکنفرانس و به صورت مجازی برگزار شد که از این تعداد ۸۵۹ جلسه نوبت دوم (استان های همجوار) و ۹۸۱ جلسه نوبت سوم (کمیسیون مرکزی) بودند.

به گزارش ایران اکونومیست، به منظور اظهار نظر دقیق و کارشناسی در ارتباط با مراجعات یا بازنگری در نظریه بخش‌های مختلف سازمان پزشکی قانونی کشور، در زمینه‌های تخصصی پزشکی و رشته‌های وابسته، کمیسیون‌های تخصصی در این سازمان تشکیل می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: کرونا ، ویدئوکنفرانس ، سازمان پزشکی قانونی کشور

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کرونا ویدئوکنفرانس سازمان پزشکی قانونی کشور سازمان پزشکی قانونی کمیسیون ها استان ها نوبت دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: سال گذشته تعداد مراجعین به پزشکی قانونی اردبیل با ادعای نزاع نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد کاهش نشان می دهد. - اخبار استانها -

نگارخوشنویس در گفتگو با خبرگزاری تسنیم از اردبیل، با اشاره به مراجعه 13 هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی اظهار داشت: در سال گذشته 13 هزار و 678 نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی اردبیل مراجعه کردند.

وی با بیان اینکه از این تعداد سه هزار 592 نفر زن و 10 هزار و 86 نفر مرد بودند، خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلامی از مراکز به طور میانگین بیشترین مراجعین در تیرماه با یک هزار و 547 نفر و کمترین مراجعین مربوط به اسفند ماه با 770 نفر بوده گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به گزارش واحد آمار اداره کل تعداد مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال 1401 که حدودا 14 هزار نفر بوده است کاهش 8 درصدی را نشان می دهد.

خوشنویس بیان کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان و حتی کشور نزاع و درگیری است و افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

انتهای پیام

 

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد