Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر احمدی با اشاره به اینکه نوعی آفت لاله‌های واژگون را تهدید می‌کند تاکید کرد: این نوع آفت فقط مشاهده شده و نیاز است که بررسی شده و در همین راستا کارهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی صورت گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: به‌منظور حفظ دشت لاله‌های واژگون سعی شده از ورود خارج از فصل چرای دامداران جلوگیری کنیم چراکه یکی از عوامل تخریب ورود دام به این دشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه از دامداران خواهشمندیم فصل چرا که 25 اردیبهشت است رعایت کنند و بعد از این تاریخ وارد مرتع شوند تصریح کرد: یکی دیگر از تدابیری که به کار بردیم این بود که منطقه را از نظر ورودی محدود کردیم و یکسری اقدامات احیایی در دستور کار داریم.
احمدی یادآور شد: با اعتبارات خود اداره به دنبال این هستیم که منطقه را از نظر پوشش گیاهی توسعه دهیم و احیا کنیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نوعی آفت لاله‌های واژگون را تهدید می‌کند تاکید کرد: این نوع آفت فقط مشاهده شده و نیاز است که بررسی شود و باید در همین راستا کارهای علمی، پژوهشی و تحقیقاتی صورت گیرد.
وی ادامه داد: به دنبال تامین اعتبارات لازم برای مقابله با این آفت هستیم اما در دشت لاله‌های واژگون در بخش حفاظت این آفت مشاهده شده است و در دستور کار است که با مراکز تحقیقاتی و علمی و همچنین مراکز دانشگاهی بحث مقابله با این آفت را به مشورت بگذاریم و اگر ثابت شود این پدیده آسیب‌رسان به لاله‌های واژگون است به همان تناسب باید با آن مقابله کنیم.
احمدی بیان داشت: با توجه به تغییر اقلیم و شرایط آب و هوایی، عدم بارندگی و ایجاد محدودیت خود آسیب‌رسان به جنگل‌ها و مراتع است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اصلی‌ترین قسمت ورودی دشت لاله، قسمتی است که امکانات و نیروی لازم در آنجا پوشش داده‌ شده است و اجازه ورود به آن داده نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه درخصوص مسیرهایی که به ندرت می‌توان از آن‌ها وارد شد، باید گفت گردشگری در آن مسیر وجود ندارد و راه مناسبی برای حضور گردشگران نیست بیان داشت: تعدادی دام در مسیر عبور به سمت اصفهان از منطقه دشت لاله عبور می‌کنند که در آن مسیر نیز مراقبت‌های لازم انجام می‌شود.
احمدی خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین قسمت برای ورود دام به دشت لاله که 95 درصد از آن عبور می‌کنند، کاملا تحت کنترل است اما بعضا از خود روستائیان و ساکنان آنجا مراسماتی دارند خصوصا روزهای پنجشنبه که نمی‌شود مانع از ورود آن‌ها به دشت لاله شد و با همکاری خود مردم و مسئولان مربوط هدایت شده و آسیبی به لاله‌ها وارد نمی‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: عمده مشکل این است که گردشگرانی که به‌منظور بازدید وارد دشت لاله شده اما رعایت اصول بهداشتی و ایمنی مرتع را مدنظر قرار نمی‌دهند.
وی با اشاره به اینکه ممنوعیت ورود به دشت لاله‌های واژگون یک اقدام پیشگیرانه خوبی بود، خاطرنشان کرد: شماره تماس 1504 برای ثبت گزارشات معرفی شده است و هزینه‌ای برای تماس‌گیرنده درپی ندارد و از طریق فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری موارد پیگیری و عوامل تخلف شناسایی شده و به عوامل قضایی معرفی می‌شوند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری لاله های واژگون دشت لاله لاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری از دستگیری متخلفان شکار و چرای غیر مجاز و زودتر از موعد در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

بختیار طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط‌زیست در شهرستان‌های کیار و اردل متخلفان شکار غیرمجاز در حین ارتکاب به جرم و در اقدامی دیگر متخلفان چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام در منطقه حفاظت شده هلن، شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: از این متخلفان دو قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز کشف و ضبط شد. همچنین سه فقره پرونده چرای غیر مجاز و زودتر از موعد دام هم برای متخلفان تشکیل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد: این متخلفان جهت سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.


طاهری خاطر نشان کرد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا تخریب محیط‌زیست با سامانه تلفنی ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 750209

دیگر خبرها

  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
  • شوراها کمک کنند ظرفیت مردمی پای کار بیاید
  • راه‌اندازی اردوگاه دانش‌آموزی چمعالی بعد از ۱۸ سال
  • ایران قوی نیازمند معلم قوی است
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری