Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:02:24 GMT

سنندج قدیم در معرض نمایش گذاشته می شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۸۶۸۷

سنندج قدیم در معرض نمایش گذاشته می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نمایشگاه عکس های قدیمی سنندج برگرفته از کتاب «آلبوم سنندج» تألیف حامد شریعتی امروز چهارم اردیبهشت 1401 با حضور مسئولین استانی و هنرمندان افتتاح میشود.

در این نمایشگاه 51 عکس قدیمی شهر سنندج در اندازه 70*50 از سال های 1260 تا 1357 گردآوری و در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد شریعتی نویسنده کتاب آیینه سنندج در  گفت و گو با فارس اظهار کرد: این کتاب دارای 275 صفحه بوده و در هشت فصل مختلف شامل نقشه های قدیمی سنندج، علما و مشاهیر این شهر، کارمندان، خوانین سنندج، بازاریان و کسبه، هنرمندان، ورزشکاران و سکه های قدیمی نگاشته شده است.

وی افزود: مطالب و تصاویر این کتاب در طول پنج سال و در بررسی میدانی و دیدار چهره به چهره با خانواده های قدیمی و تاریخی سنندج که تصاویری قدیمی در آلبوم های خانوادگی خود داشتند جمع آوری شده است.

نویسنده کتاب آیینه سنندج اضافه کرد: عکس ها و مسال این اثر به توجه به زمان و مکان آنها و شخصیت های افراد در این هشت فصل منتشر شده و قدیمی ترین تصویر آن در بخش شخصیت ها مربوط به «امان الله خان» و «سنجرخان»در سال 1282 و در بخش اشیاء مربوط به سکه های دوره قاجار و سال 1244 هجری قمری است.

این نمایشگاه در ایام برگزاری همه روزه از ساعت 16 تا 20 در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج از یان آثار بازدید کنند.
گفتنی است 6 اردیبهشت ماه با تصویب در شورای فرهنگ عمومی استان به عنوان روز سنه نامگذاری و از 6 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته برنامه های فرهنگی وهنری در سطح شهر سنندج برگزار می شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: شریعتی نمایشگاه عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید

به گزارش خبرنگار مهر، مسؤولان و دست‌اندرکاران نشر آموت می‌گویند این‌ناشر در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیش از ۱۸۰ عنوان کتاب حضور دارد.

به گفته یوسف علیخانی مدیر نشر آموت، این‌ناشر از زمان سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تا دوره جدید این رویداد ۲۰ عنوان جدید منتشر کرده که در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6091787 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • نمایشگاه تولیدات خوداتکایی مدارس شبانه‌روزی در سنندج برپا شد
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج