Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حیدری گفت: تغییر هویت و اسامی اصیل و قدیمی محلات یزد مورد اعتراض مردم قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید محمد ناصر حیدری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص عدالت محور برنامه های شورا در محلات یزد اظهار کرد: دو موضوع کاملا متفاوت در پیش روی ما قرار دارد که نکته اول آن نیازسنجی محلات است و خروجی این اقدام در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا بتواند بر اساس آن فعالیت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: منتهی اینکه ما بر اساس کدام نقشه و چه طرحی پیش برویم مباحث مقدماتی است که باید قبل از شروع کار مد نظر قرار گیرد که مورد توجه نبوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: ساعت ها برای این موضوع بحث و بررسی قرار گرفته و نشست های متعددی در این رابطه انجام شده است گفت: یزد 600 هزار نفر جمعیت دارد و باید محلاتی که در نظر می گیریم به لحاظ جمعیت یک تناسبی داشته باشند نه اینکه محله یک هزار نفری در کنار محله 130 هزار نفری آزادشهر قرار گیرد.

حیدری خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که برخی محلات با نام هایی انتخاب شده اند که اصلا چنین محلاتی در سطح شهر یزد نداریم و از طرف دیگر نام هایی که الان در میان مردم به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد حذف شده است.

حیدری ادامه داد: این موضوع مورد اعتراض مردم قرار گرفته و همچنان هم در برنامه های مختلف دیگر مورد اعتراض قرار می گیرد که چرا هویت و اسامی اصیل و قدیمی محلات یزد تغییر کرده اند.

وی گفت: طرح تفصیلی اصلا مصوبه شورای شهر را ندارد ولی شورای سوم بحث 126 محله شهر یزد را تصویب کرده است که خیلی از این محلات اصلا جمعیتی ندارد و لازم است که با اصلاحیه هایی که انجام می دهیم،‌ به حدود 60 محله برسیم و میانگین تقریبا 10 هزار نفر جمعیتی را در نظر بگیریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد اذعان داشت: لازم است این بررسی به صورت دقیق انجام شود و محلات بر اساس ویژگی های جمعیتی و فرهنگی و اجتماعی تقسیم بندی شوند و در نام گذاری هم دقت لازم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان ساخت: بنای ما بر این است که در هر محله و پهنه ای یک ورزشگاه در خدمت مردم داشته باشد و با توجه به تقسیم بندی فعلی که صورت گرفته به لحاظ جمعیتی هیچ عدالتی رعایت نمی شود.

حیدری گفت: در این مسیر البته مباحث جمعیتی صرفا اصل در کار به حساب نمی آید و علاوه بر آن باید مباحث فرهنگی و اجتماعی را هم مد نظر داشت و ممکن است که ویژگی های فرهنگی اجتماعی سبب ایجاد استثناهایی در برخی محلات شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محلات یزد شهر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا پوریافر درباره جزییات تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری با بیان اینکه این نقطه یکی از نقاطی بود که به دلیل باریک بودن تقاطع باعث نارضایتی مردم به ویژه در ترافیک صبح‌گاهی می‌شد. گفت: درخواست پلیس حل و فصل این موضوع بود. نکته دیگر بحث ایمنی این نقطه بود که باعث اهمیت پروژه می‌شد.

وی با بیان اینکه پروژه چند سالی بود که‌ متوقف مانده و باعث نارضایتی مردم شده بود گفت: با ورود معاونت فنی و مهندسی و همکاری منطقه و پلیس در کمترین زمان ممکن پروژه تقدیم مردم شد. معارض اصلی این پروژه مسائل ترافیکی بود.

وی ادامه داد: باتوجه به انجام ایمن سازی و تعویض رمپ حدود ۴۳ میلیارد تومان هزینه این پروژه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان