Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، مراسم افطار کانون مدارس اسلامی روز پنجشنبه مورخ ۰۱/‏۰۲/‏۱۴۰۱‬ برابر نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور مدیران و مؤسسان مدارس عضو در دبیرستان فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس هیئت امنای کانون مدارس اسلامی طی سخنانی به نقش مهم و اثرگذار مدارس اسلامی در جریان انقلاب اسلامی اشاره کرد و با انتقاد از جریانی که با تحریف واقعیت‌ها سعی در ایجاد شکاف بین مدارس دولتی و غیردولتی دارند و وجود مدارس غیردولتی را مغایر با عدالت آموزشی می‌دانند، به واقعیت‌های موجود در مدارس اسلامی و توجه مربیان و مدیران این مدارس به تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و پرهیز از سوداگری در تعلیم و تربیت و گزینش دانش آموزان مستعد از بین خانواده‌های متدین در سطوح مختلف اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در تمثیلی نقش مدارس غیردولتی را به مثابه «سپاه» و نقش مدارس دولتی را مثابه «ارتش» دانست و وجود هر دو نوع این مدارس را برای نظام و تربیت جوانان انقلاب اسلامی ضروری دانست.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای عالی آموزش و پرورش مدارس غیردولتی به مشکلات اقتصادی مدارس اشاره کرد و این مشکلات را ناشی از نرخ زمین، مسکن و افزایش غیرقابل پیش بینی حقوق و دستمزدها دانست و مدارس را به پالایش راه حل های مناسب جهت خروج از این بحران‌ها دعوت کرد.

در پایان این جلسه، اعضای کارگروه اقتصادی کانون مدارس اسلامی گزارش اقدامات انجام شده جهت تأسیس صندوق پژوهش و فناوری را ارائه کردند.

منبع: الف

کلیدواژه: مدارس اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، متن کامل پیام یوسف نوری استاندار مازندران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت عالمی نستوه، دانشمندی وارسته و معلمی متفکر و مجاهد است که در کسوت تعلیم و تربیت نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و بی‌شک استاد شهید مطهری چهره تاثیرگذار و بهترین الگو برای جایگاه والای معلمی است.

معلمی افتخاری بزرگ و دارای شرافت و منزلت بالاست و معلمان طلایه‌داران عرصه تعلیم و بسترساز نجات انسان از ظلمات جهل هستند.

شالوده توسعه هر کشور به همت، تلاش و زحمات معلمان در مدارس شکل می‌گیرد و ارتقای مادی و معنوی جامعه بسته به پویایی و انگیزه معلمان است. از طرفی نظام جمهوری اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای برای معلمان و تعلیم و تربیت متصور است و امامین انقلاب همواره بر لزوم تکریم معلمان و تجلیل آنان تاکید کرده‌اند و رویکرد دولت سیزدهم نیز حفظ و پاسداشت شأن و عظمت جایگاه معلمان است.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید والا مقام استاد مرتضی مطهری و شهدای گرانقدر سنگر تعلیم و تربیت؛ روز معلم را به تمامی اساتید، معلمان، فرهنگیان و زحمتکشان عرصه علم آموزی در کشور به‌ویژه معلمان شریف استان مازندران، دیار علویان تبریک عرض نموده، توفیق روزافزون آنان را در کنف عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از منویات منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • معلمان اگر در کارشان غفلت کنند سرنوشت یک جامعه به خطر می‌افتد
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • مبلغ شهریه مدارس غیردولتی را آموزش و پرورش تعیین نمی‌کند
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • قدرت پایدار در جامعه فقط با علم ایجاد نمی‌شود
  • نگاهی به نقاط ضعف نسخه ترمیم‌یافته سند تحول بنیادین