Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@19:29:33 GMT

فروش طلا و جواهرات قاچاق در آذربايجان غربي

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۳۱۴

خبرگزاری آریا-طلا و جواهرات قاچاق مربوط به سال‌های 65 تا 68 در اولین مزایده سازمان اموال تملیکی آذربایجان غربی فروخته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری میزان _ پیگیری دستور رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف اموال در سازمان اموال تملیکی سرنوشت اجناس 36 ساله بلاتکلیف را هم روشن کرد بطوریکه اخیرا رئیس کل دادگستری اذربایجان غربی از تعیین تکلیف پرونده طلا و جواهرات مربوط به سال‌های 65 تا 68 خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته عتباتی، تعیین تکلیف این مجموعه ارزشمند طلا و جواهرات که در سال‌های 65 تا 68 در گمرک بازرگان توقیف و به خزانه بانک ملی استان تحویل داده شده بود پس از گزارش اداره کل اطلاعات استان مبنی بر وجود مقدار قابل توجهی طلا و جواهر قاچاق در صندوق امانات بانک ملی استان در دستورکار قرار گرفت. عتباتی بیان کرد: با تشکیل جلسات مختلف و صدور دستورات لازم، این مجموعه جهت فروش تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی قرار گرفت.
در همین راستا قاسم رسولی فاضل، نماینده قوه قضاییه و عضو هیئت عالی نظارت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، با اشاره به روند اقدامات تعیین تکلیف اموال تملیکی استان آذربایجان غربی، گفت: در راستای دستورات رئیس قوه قضاییه در جهت ساماندهی سازمان اموال تملیکی از جهت انبار‌ها و اموال‌هایی که در اختیارشان قرار دارد، استان آذربایجان غربی نیز همچون استان‌های دیگر اقدامات موثری انجام داده است.
وی با بیان اینکه وضعیت انبار‌های سازمان تملیکی آذربایجان غربی رو به بهبود است، افزود: یکی از پرونده‌های مهم این استان مربوط به طلا و جواهرات سال 65 به بعد است.
رسولی فاضل عنوان کرد: پرونده طلاها، در راستای ساماندهی اسناد، مدارک و شناسایی کالا‌ها در سازمان اموال تملیکی شناسایی شده است. درگذشته، مدیر وقت سازمان اموال تملیکی با اسنادی مواجه می‌شود که مربوط به حجم قابل توجهی طلا و جواهرات در سال 65 است که تحویل بانک مرکزی داده شده و تا کنون کسی پیگیر این طلا‌ها نشده بود.
نماینده قوه قضابیه و عضو هیئت عالی نظارت سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه سال 65 سازمان اموال تملیکی هنوز تشکیل نشده بود و از سال 70 به بعد تشکیل شده است، افزود: عملا به دست آوردن این اسناد و مدارک نشان دهنده دقت مدیران استانی اموال تملیکی است که این جواهرات شناسایی شده است.
وی گفت: از سال گذشته در جلساتی که در بانک با حضور مدیر استانی، دادستان ونماینده دادستان شکل گرفت و با انجام مکاتبات متعدد با مراجع ذیربط، وجود این جواهرات در بانک محرز شد و با توجه به گزارش رئیس دادگستری در اولین مزایده امسال این جواهرات فروخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: قاچاق سازمان اموال تملیکی آذربایجان غربی طلا و جواهرات تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست با بیان این که نشستِ حاضر به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه، ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان هاست که اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و جینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل می‌شود و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه هاست، به نمایش گذاشته می‌شود.

حمزه زاده افزود: نمایش این آثار نفیس به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

به گفته وی، در روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

وی همچنین گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • کشف کالای خارجی قاچاق در یک منزل مسکونی در امیدیه
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی