Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمدرضا قاسمی روز یکشنبه در اولین جلسه ستاد بحران شهرستان بیجار گفت: پیش بینی حوادث بر اساس اتفاقات سال گذشته، توسط مدیر بحران هر اداره و نهاد باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در مرحله اول بحران، سیستم های ارتباطی حرف اول را می زنند و سپس آمادگی خدمت رسانی و پاسخگویی مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار بیجار گفت: ارتقای توان نیروی انسانی، تقویت ابزارهای امدادی و خدماتی، برگزاری مانورهای متنوع با دید باز و سختگیری های بیشتر با در نظر گرفتن پشتیبانی به موقع در دستور کار قرارگیرد.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مناسب با نوع حادثه باید بکارگیری شود تصریح کرد: تشکیل ستادهای مردمی خیلی زودتر از رسیدن نیروهای اصلی، کمک رسان خواهد بود.

قاسمی ادامه داد: جمع آوری اطلاعات و بازدیدهای میدانی دقیق از محل وقوع حادثه مورد اهمیت است و در جایگاه بعدی قرار دارد.

وی داشتن اطلاعات خانوارهای ساکن در یک منطقه را  در امداد رسانی و نجات جان افراد امری اساسی برشمرد و یادآور شد: در بحث بانک اطلاعاتی، میزان تجهیزات و امکانات شهرستان مشکلاتی وجود دارد که باید بازنگری شود و همچنین امکانات و تجهیزات بخش خصوصی در ستاد بحران مورد توجه قرار نگرفته است.

معاون شبکه توزیع برق کردستان هم در این جلسه گفت: شهرستان بیجار، ۴۴ هزار مشترک برق دارد که ۸۱ درصد آن خانگی هستند که سهم ۳۸ درصدی در مصرف انرژی دارند.

سید محمد فتحی با اشاره به اینکه انرژی های نو فقط یک درصد تولید برق را برعهده دارند تصریح کرد: از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ چهار درصد در مصرف رشد داشته ایم اما در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ درصد افزایش یافته است که جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه ماینر به اندازه یک سال یک مشترک خانگی مصرف دارد، گفت: ایران یک درصد جمعیت جهان و ۲ درصد مصرف انرژب را به خود اختصاص داده است.

معاون شبکه توزیع برق کردستان تصریح کرد: ۲۹۳ میلیون ریال پاداش به مشترکینی که در ساعات پیک با شبکه توزیع همکاری داشته اند پرداخت شده است.

وی یادآور شد: دیزل مولد برق نیاز جدی ادارات خدمات رسان است، ۷۶۶ دفعه قطعی برق در سال ۱۳۹۹ و هفت هزار و ۶۵۱ دفعه قطعی برق در ۱۴۰۰ رخ داده است.

فتحی گفت: سال ۱۴۰۰ در شهرستان بیجار ۶۱۳ بار قطعی رخ داد که ۶۲ هزار و ۴۸۳ دقیقه مشترکین بیجار از نعمت برق محروم بودند که این عدد در سال ۱۳۹۹،  ۴۰ بار به مدت ۳ هزار و ۸۱۹ دقیقه بود.

وی با اشاره به اینکه قطع برق در اوج مصرف توسط مدیریت ملی اقدام خواهد شد و استان هیچ نقشی در آن نخواهد داشت افزود: برنامه های خاموشی در فضای مجازی، سامانه قبض من، وب سایت شرکت توزیع برق، پیامک هوشمند برای مشترکین حساس و سامانه ۱۲۱، به مشترکین اعلام می شود.

معاون شبکه توزیع کردستان ادامه داد: تغییر دادن خاموشی یه منطقه، برنامه ریزی چندین خانوار را به هم خواهد زد و مشکلات بیشتری برای مشترکین ایجاد میک ند.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان فرمانداران مدیریت بحران بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان فرمانداران مدیریت بحران کردستان فرمانداران مدیریت بحران بیجار شبکه توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم در استان با حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، از تلاش برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در استان نام برد و اظهار کرد: پس از گلایه مقام معظم رهبری از اجرایی‌نشدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس، نقشه راه این سند تهیه شده و الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشخص شده است.

وی افزود: از مهر امسال ۵۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی استان بر مبنای الگوی مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه آموزش و پرورش در استان خواهد بود، گفت: در تلاشیم تا با کیفیت بخشی به مدارس برای تعلیم و تربیت بهتر دانش‌آموزان تلاش کرده و در عین توجه به جنبه‌های تربیتی، در راستای بالا بردن معدل دانش‌آموزان هم برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی سپس با اشاره به تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس، گفت: در تلاشیم تا مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای را تقویت کرده و از این طریق در جهت عدالت آموزشی گام برداریم.

محمدی با بیان اینکه باید دانش‌آموزانی تربیت کنیم که در عین داشتن امید و نشاط مجهز به خردورزی باشند، افزود: امسال اهتمام بیشتری برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی داریم.

وی اشاره‌ای هم به استخدامی‌های آموزش و پرورش در استان کرمانشاه داشت و گفت: سال گذشته قریب ۱۵۰۰ نفر پذیرفته شدند و امسال ۱۶۰۰ معلم از طریق آزمون استخدامی پذیرش خواهند شد که البته بگونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در فرآیند گزینش افرادی جذب شوند که شأن معلمی را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش‌آموز دارد، گفت: ۲۶ هزار فرهنگی متولی امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان هستند.

کد خبر 748930

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد