Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از ابلاغ دستورالعمل صرفه‌جویی ۲۵ درصدی مصرف برق به مشترکان بخش‌های مختلف اداری، ‌صنعتی، تجاری و خانگی خبر داد و گفت: امید است با همکاری همه مشترکان در بخش‌های صنعتی، اداری، خانگی و اصناف، کمبود برق به حداقل برسد و خاموشی‌های سال گذشته تکرار نشود.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تشکیل جلسه مدیریت بحران در اواخر هفته گذشته، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای کاهش خاموشی در استان از دو ماه پیش از عید آغاز و دومین جلسه مدیریت بحران برق در فصل تابستان نیز به تازگی برگزار شد تا با تدابیری میزان خاموشی‌ها در فصل گرما به حداقل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کمبود دو هزار مگاوات برق در استان اصفهان، افزود: این کمبود منجر به ایجاد محدودیت در تأمین انرژی مشترکان طی تابستان سال گذشته شد و به همین دلیل تاکید اصلی بر سرمایه‌گذاری برای رفع این کمبود است.

ساخت نیروگاه هزار مگاواتی برق در مرحله جذب سرمایه‌گذار

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه برای رفع کمبود برق در استان خبر داد و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی بلندمدت شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان برای رفع مشکل کمبود برق، قرار است نیروگاهی با ظرفیت هزار مگاوات با مشارکت فولاد مبارکه احداث شود که تا تابستان ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ مگاوات برق به شبکه وارد خواهد کرد.

وی سرمایه‌گذاری برای تولید انرژی‌های نوین را در دستور کار دانست و ادامه داد: درحال‌حاضر حدود ۵۴ مگاوات انرژی خورشیدی تولید می‌شود و قرار است با سرمایه‌گذاری‌هایی که در زمینه استفاده از روش‌های نوین تولید انرژی صورت می‌گیرد، این میزان به ۸۰۰ مگاوات افزایش یابد.

شیشه‌فروش با ضروری دانستن استفاده از تجربه‌های سال گذشته برای مدیریت بحران خاموشی‌ها، اضافه کرد: در شهر اصفهان بیش از ۳۴۹ تقاطع وجود دارد که ۱۸۰ مورد آن هوشمند و ۲۰۹ مورد چراغ فرماندهی است و مقرر شد برای جلوگیری از تکرار مشکلات سال‌های گذشته در هنگام قطعی برق برای تردد در چهاراه‌ها، شهرداری اصفهان در اسرع وقت برای تجهیز چهارراه‌ها به سیستم‌های برق اضطراری اقدام کند.

وی تدوین جدول زمان‌بندی قطعی برق و ابلاغ آن قبل از اعمال هرگونه محدودیت به مشترکان را از دیگر دستورالعمل‌های نشست مدیریت بحران برق دانست و گفت: مقرر شد برای مراکز حساس و مهم امدادی و بیمارستانی، تأمین برق مراکز به شکل دو فیدره انجام شود؛ یعنی از دو مکان برق را دریافت کنند تا تحت تأثیر اعمال محدودیت قرار نگیرند.

کشف بیش از ۱۲ هزار ماینر در یک سال

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ممیزی انرژی در ادارات، اظهار کرد: براساس این مصوبه که باید به شکل ویژه انجام شود، شرکت‌های گاز، برق و نظام مهندسی موظف هستند برای اجرای دستورالعمل‌های ممیزی انرژی با استفاده از ظرفیت ژنراتورهای برق اضطراری در دستگاه‌ها و صنایع اقدام کنند تا در زمان‌های پیک بار از این دستگاه‌ها استفاده شود.

وی برخورد با ماینرها را از دیگر راهکارهای مدیریت بحران برق در فصل گرما اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۳۵۲ دستگاه ماینر از ۸۵۲ محل کشف شد که در مجموع ۳۷ مگاوات برق مصرف می‌کردند و برخورد لازم در این زمینه نیز صورت گرفت. طی سال جاری نیز برنامه‌ریزی شد که تیم‌های گشت و شناسایی تشکیل شود و مکان‌های تولید رمزارز را شناسایی کنند تا برخورد لازم برای جلوگیری از کمبود برق صورت گیرد.

نقش پررنگ مشترکان اداری و صنعتی در کاهش مصرف

شیشه‌فروش با اشاره به ابلاغ دستورالعمل رعایت استانداردهای مصرف برق به اصناف، ادامه داد: به ادارات ابلاغ شده است که در طول روز از روشنایی خورشید استفاده و چراغ‌های اضافی را خاموش کنند، هنگام ترک محل تجهیزات برق خاموش شود، سیستم‌های گرمایش و سرمایشی یک ساعت بعد از شروع کار روشن و یک ساعت قبل از پایان کار خاموش شود. همچنین خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل، خاموشی چراغ‌های محوطه و راهروها در مجتمع‌های مسکونی، نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در موتورخانه مجتمع‌های مسکونی بزرگ و ساختمان‌های اداری نیز از دیگر مصوبات جلسه مدیریت بحران برق به شمار می‌رود.

وی درخصوص مدیریت مصرف برق در بخش صنعت، تصریح کرد: قرار است واحدهای صنعتی با اقداماتی نظیر بهینه‌سازی مصرف در بویلرها، فن‌ها، کوره‌ها، بهینه‌سازی مصرف روشنایی، تبدیل لامپ‌ها به پربازده، مدیریت بار روشنایی و خاموش کردن بارهای روشنایی غیرضروری، انتقال بازه تعطیلات و تعمیرات سالانه به فصل گرما در طرح‌های مدیریت بار در فصل تابستان، مشارکت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان مشترکان بخش کشاورزی را موظف به کاهش ۱۰ درصدی مصارف با استفاده از موتورهای الکتریکی متناسب با اندازه چاه‌ها در فصل گرما دانست و اضافه کرد: به طور کلی هدف این دستورالعمل کاهش ۲۵ درصدی مصارف در بخش‌هایی نظیر بخش‌های اداری بود که دستورالعمل‌های لازم به بخش‌های مختلف مربوطه اعلام شد و گروه‌های بازرسی انرژی برای سرکشی از مصارف توسط شرکت برق تشکیل شده و درحال بررسی برای اقدام است.

خاموشی‌های سال گذشته تکرار نمی‌شود

شیشه‌فروش با اشاره به اهمیت تعیین برچسب انرژی در ادارات و انجام اقدامات اصلاحی رتبه انرژی، خاطرنشان کرد: براساس مصوبات کمیته بحران مدیریت مصرف انرژی برق، همه بخش‌ها موظف هستند در ساعت پیک مصرف یعنی از ساعت ۱۱ لغایت ۱۵، از دیزل ژنراتور برای تأمین انرژی استفاده کنند. این اقدامات در کنار فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری شرکت برق منطقه‌ای برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های تأمین برق، نقش مؤثری در تأمین انرژی فصل گرما خواهد داشت و امید است با همکاری همه مشترکان در بخش‌های صنعتی، اداری، خانگی و اصناف، کمبود برق به حداقل برسد و خاموشی‌های سال گذشته تکرار نشود.

کد خبر 570448

منبع: ایمنا

کلیدواژه: منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان صرفه جویی برق پیک مصرف برق مدیریت مصرف برق ساعت اوج مصرف برق افزایش مصرف برق صرفه جویی در مصرف برق مصرف برق ادارات دولتی بهینه سازی مصرف برق و گاز صرفه جویی در انرژی خاموشی برق زمان خاموشی برق برنامه خاموشی برق اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابلاغ دستورالعمل مدیریت بحران برق سرمایه گذاری شیشه فروش کمبود برق خاموشی ها فصل گرما مصرف برق بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها

مرتضی افقه کارشناس اقتصادی با انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی به مهر گفت: سیاست‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که واقعیت‌های اقتصادی دیده نمی‌شود به طوری که بازگشت ارز صادراتی با نرخ دستوری بسیار پایین‌تر از نرخ دلار غیررسمی و انتشار گواهی سپرده ۳۰ درصدی اجحاف در حق تولیدکنندگان بود و دستاوردی هم در زمینه کنترل بازار ارز و انتظارات نداشت.

افقه اظهار داشت: سیاست‌های پولی بانک مرکزی به ویژه تثبیت نرخ ارز در محدوده ۴۰ درصد و فشار به صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی باعث شده تولید صادراتی که از ارز یارانه‌ای استفاده نمی‌کنند در شرایط سختی قرار گیرند.

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصادی نتوانسته متغیرهای اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: سیاست‌های پولی که بانک مرکزی اعمال می‌کند نتوانسته در بازار تأثیرگذار است و آمارها بیانگر این موضوع است.

او ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی به غلط سیاست‌های کنترل نرخ ارز از سوی بانک مرکزی دنبال می‌شود، در حالی که نرخ ارز امروز تحت تأثیر شدید انتظارات است و سیاست‌های پولی و ارزی این بانک نتوانسته نرخ‌ها را تحت کنترل درآورد.

افقه تصریح کرد: بانک مرکزی احتمالاً تحت فشارهای وارده یک سیاست‌هایی را اعمال می‌کند از جمله انتشار اوراق گواهی ۳۰ درصد که سیاست بسیار عجیبی بود. چون در شرایطی که بر رشد تولید تاکید بسیار زیادی می‌شود این سیاست فشار بسیار زیادی به تولیدکننده وارد کرد. از سوی دیگر این اوراق نتوانست قیمت ارز را نیز کنترل کند چراکه عامل افزایش نرخ چیز دیگری است؛ بانک مرکزی با این سیاست فقط به تولیدکننده اجحاف کرد.

او یادآور شد: درست است که مشکلات امروز نمود اقتصادی دارد اما ریشه این مشکلات در سیاست‌های خارجی و تنش‌های داخلی است و بخشی زیادی از اینها نیز در اختیار دولت نیست؛ اما در این شرایط فرمول‌های اقتصادی این چنینی و دستوری نیز جواب نمی‌دهد.

این کارشناس اقتصادی درباره سیاست پیمان سپاری ارزی نیز گفت: بخشی از صادرات ما مواد خام نفتی و فرآورده‌های آن است که عموماً از یارانه‌های ارزی هم بهره مند می‌شوند. این دسته از صادرات ارزش افزوده مناسبی ایجاد نمی‌کند. اما آن بخش بزرگی از صادرات کشور که تولیدات صنعتی به حساب می آیند به دلیل فشاری که بانک مرکزی آن هم در شرایط تحریم به آنها برای بازگرداندن ارز وارد می‌کند تحت ضربه قرار دارد و با ادامه شرایط می‌تواند به طور کامل از دست برود.

کد خبر 6089253 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • مدیریت بحران شهرستان خوروبیابانک ار امکانات کافی برخوردار نیست
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟