Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگی بازنشسته گفت: من به دلیل علاقه به نیکوکاری به مدت سی سال در منطقه محروم معلم پرورشی بودم که قسمتی از کار در آن کمک به نیازمندان و محرومان بود. به اتفاق همکارانم در آن زمان حقوق‌های خود را جمع می‌کردیم و به نیازمندان جهیزیه می‌دادیم.

به گزارش قدس آنلاین، چالش‌های اشتغال‌زایی برای نیازمندان از موضوعات ویژه برنامه جشن رمضان شب گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهمانان شب گذشته جشن رمضان دو دوست و خیر از جامعه فرهنگیان بودند.

بانوان احمدی و موسوی‌نژاد در برنامه شب گذشته از نحوه شروع فعالیت نیکوکارانه خود گفتند و اهداف خود را مطرح کردند. این دو همچنین اشاره‌ای به مشکلاتی که مانع پیشرفت و اشتغال‌زایی برای نیازمندان است اشاره کردند.

احمدی گفت:زمانی که کمیته امداد حضرت امام تاسیس شد من دوازده سال داشتم و پدرم به دلیل علاقه‌ای که به کار خیر داشتند نمایندگی این کمیته را گرفتند و در کنار مسجد فعالیت خود را به عنوان نماینده کمیته امداد حضرت امام را آغاز کرد. من از همان زمان که تلاش‌ها و علاقه پدرم را دیدم به این نوع فعالیت‌های نیکوکارانه علاقه‌مند شدم و با گذر زمان بیشتر در این مسیر قرار گرفتم. 

وی افزود: من به دلیل علاقه به نیکوکاری به مدت سی سال در منطقه محروم معلم پرورشی بودم که قسمتی از کار در آن کمک به نیازمندان و محرومان بود. حوزه فعالیت ما در منطقه ۱۹ بود که محرومان بسیاری بود. به اتفاق همکارانم در آن زمان حقوق‌های خود را جمع می‌کردیم و به نیازمندان جهیزیه می‌دادیم. 

احمدی ادامه داد: پس از بازنشستگی با خود فکر کردم که رها کردن این فعالیت باعث بسته شدن درب مجموعه می‌شود؛ در نتیجه تصمیم گرفتم کار جدی‌تر ادامه دهم. در سال ۹۴ خیریه خود را تاسیس کردم که در فضای مجازی فعالیت داشت.

این خیرّ تصریح کرد:از طریق این خیریه ما جهیزیه، کمک تحصیلی، هزینه اجاره و بسته‌های  خوراکی به مردم می‌دهیم. اکنون مدتی است که برای اشتغال زایی مجموعه خود را به یک ساختمان مشخص انتقال دادیم. ما در سال ۹۹ هر سال بسته‌های خوراکی به نیازمندان می‌دادیم که متاسفانه بیشتر تاثیر منفی داشت اما پس از مدتی کارگاهی را تاسیس کردیم تا مددجویان در آنجا مشغول به کار شوند و خود هزینه‌هایشان را بپردازند.

موسوی‌نژاد خیّر دیگر شرکت کننده در برنامه جشن رمضان گفت: ما از زمان انقلاب فعالیت فرهنگی داشتیم و با گذر زمان کارهای نیکوکارانه را ادامه دادیم. در زمان انقلاب کمک‌ها به صورت امروز فراگیر و بسیار گسترده نبود اما پدر خانم احمدی تلاش بسیاری می‌کرد تا تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد. آشنایی ما از آن دوران وجود داشت و بعدها زمانی که ایشان خیریه خود را تاسیس کردند به آنها پیوستم و همراهی خود را انجام دادم.

وی بیان داشت: از آن جایی که من توسط بسیج‌ها و دیگر گروه‌های خیریه شناخته شده بودم توانستم در روند گسترش کمک‌های خیریه خانم احمدی تاثیرگذار باشم؛به طوری که در یک روز بیش از ۲۰ الی ۳۰ میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری کردیم. 

احمدی اظهار کرد: ما مدتی فعالیت موفق کارگاهی داشتیم و بسیاری از مددجویان در آنجا فعالیت می‌کردند و درآمد مناسبی داشتند. اما متاسفانه به دلیل نبودن جا مجبور شدیم آن کارگاه را رها کنیم. کارگاه ابتدایی توسط یکی از خیرین به مدت ۹ ماه به ما ارائه داده شد تا به صورت موقت در آنجا فعالیت داشته باشیم تا شهرداری مکانی را در اختیار ما قرار دهد.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معلمان خیران و نیکوکاران جهیزیه نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق ایثار در مدارس‌ استثنایی/ گزارش تسنیم را ببینید + فیلم

معلمان استثنایی مدرسه استثنایی تربیت خر‌م‌آباد از مرارت‌ها و فداکاری‌های‌شان در روز معلم سخن گفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اردیبهشت روز گرامیداشت جایگاه معلم روزی خاطره‌انگیز برای همه انسان‌هاست و متعلق به گروه یا قشر خاصی نیست، چرا که بدون شک همه ما در زندگی از وجود معلمان دلسوز و بی‌ریا بهره برده‌ایم، معلمانی که راه را نشانمان دادن و درس زندگی آموختند.
 
معلمی تنها پیشه‌ای است که بیشتر افراد جامعه به صورت مقطعی یا دائمی آن را تجربه کرده‌اند، وقتی به عنوان پدر و مادر که به فرزند خود آموزش می‌دهند، در همین مواقع معترف می‌شویم که معلمی چقدر دشوار است .

نقطه اوج این دشواری معلمانی‌ هستند که در مدارس استثنایی تدریس می‌کنند، تدریس به دانش‌آموزانی که شرایط خاص جسمی یا روانی دارند، کار هر کسی نیست.

به همین منظور به مناسبت 12 اردیبهشت، پاسداشت مقام معلم، مجالی دست داد تا به مدرسه‌ای استثنایی قدم بگذاریم و از نزدیک شاهد مرارت‌های همراه با لذت معلمان باشیم.
معلمانی که عشق و علاقه چاشنی کارشان است وگرنه شاید نمی شد در این مسیر ثابت قدم بود.

.

 انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟
  • هر روز چقدر باید بنشینیم، بخوابیم، بایستیم و ورزش کنیم؟ علم پاسخ می دهد
  • اردبیل| پای کلاس درس معلمانی که عشق را تفسیر می‌کنند
  • مشق ایثار در مدارس‌ استثنایی/ گزارش تسنیم را ببینید + فیلم
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان