Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، سعید جابری انصاری با اشاره به ظرفیت های رسانه ای البرز گفت: این  استان از ظرفیت های مطلوبی در حوزه های مختلف فرهنگ و هنر از جمله در عرصه رسانه بر خوردار است و رسانه های مکتوب و غیر مکتوب متعددی در البرز در حال فعالیت هستند که بیشتر آنها  مجوز فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس شرح وظایف و شأن حاکمیتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، نظارت بر محتوای رسانه ها اعم از رسانه های فضای مجازی و هر آنچه ماهیت خبری داشته باشد، بر عهده اداره کل  فرهنگ وارشاد اسلامی است .

جابری انصاری با اشاره به برخی وقایع اخیر در حوزه رسانه البرز گفت: تعدادی از پایگاه ها و گروه های خبری البرز در بستر کانال های تلگرامی و واتساپی فعالیت دارند که با توجه به قابلیت سرعت انتشار اخبار در این بسترهای ارتباطی، باید بر صحت و دقت خبر نیز توجه و رعایت بیشتری صورت پذیرد. 

وی ادامه داد: فعالان رسانه ای استان، فارغ از جهت گیری ها و نظرات سیاسی و جناحی، باید از انتشار هرگونه خبر سست یا جعلی پرهیز نمایند و  درصورت بروز هرگونه اشتباه یا تخلف از سوی آنها ، شرح وظایف و شأن حاکمیتی اداره کل متبوع ایجاب می کند تا با تولید کنندگان و منتشر کنندگان اخبار جعلی و کذب، اقدام و برخورد قاطع و قانونی صورت پذیرد.

جابری انصاری تصریح کرد: همچنین گاهی در برخی صنوف فرهنگی- هنری یا رسانه ای، افرادی که فاقد مجوز های قانونی هستند اقدام به فعالیت در این  عرصه ها می کنند که پس از اطلاع و شناسایی، از آنها برای دریافت مجوز و ساماندهی و پایبندی به اصول و ضوابط فعالیت قانونی، دعوت کرده و در صورت عدم تمکین و مراجعه نکردن برای دریافت مجوز فعالیت و اصرارشان بر فعالیت بدون مجوز و غیر قانونی، مسوولیت اقدام یا مقابله با اینگونه افراد و مراکز، طبق قانون بر عهده مراجع انتظامی و قضایی می باشد.

وی ادامه داد: همچنین مسوولیت عملکرد افراد و مراکز فاقد مجوز یا فاقد صلاحیت نیز متوجه این اداره کل نمی باشد لذا در صورت شکایت افراد حقیقی یا حقوقی و یا ورود مراجع قضایی و انتظامی به موارد مستحدثه، این اداره کل وظیفه دارد تا نسبت به اعلام نظر درخصوص بهره مندی یا عدم بهره مندی متخلفین از مجوز فعالیت، اعلام نظر و گزارش نماید و پس از آن، طبق نظرو بررسی و نظر مراجع مذکور، اقدام مقتضی، هماهنگ و اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در ادامه بیان داشت: این اداره کل حسب وظیفه ذاتی خود، حامی و مجری گردش آزاد اطلاعات و ایجاد بستر مناسب برای اطلاع رسانی از خدمات صورت گرفته و نیز ارتباط دوسویه میان مدیران و اصحاب جراید است اما اگر شخص یا گروهی فاقد مجوز قانونی در حوزه رسانه استان، اقدام به فعالیت نمایند، بر عهده نهادهای قضایی و انتظامی است تا طبق قانون نسبت به رسیدگی قانونی متناسب با تخلف، بررسی و اقدام لازم را معمول نمایند.

جابری انصاری تاکید کرد:  این اداره نیز ضمن حمایت و کمک به رشد جریان اصیل و خدوم رسانه ای استان در ساماندهی امور و برخورد قانونی با متخلفان در کنار مراجع مربوطه، اقدام و همراهی لازم را خواهد کرد .

وی در ادامه با اشاره به حواشی پیش آمده در استان عنوان کرد: در مورد اخیر نیز طی صحبت و هماهنگی که با دادستان کرج صورت گرفت، مقرر شد تا با قید فوریت و اهمیت به موضوع رسیدگی کامل و عاجل انجام شود و برخورد قاطع قانونی توسط دستگاه های قضایی و انتظامی صورت خواهد پذیرفت.

وی گفت: در همین راستا  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، ضمن ایجاد شرایط و امکانات لازم برای شناسایی کامل و بروزرسانی اطلاعات فعالان فرهنگی و هنری و رسانه ای البرز، با جدیت بیشتری نسبت به نظارت و ساماندهی مراکز و فعالان فرهنگی و هنری و رسانه ای اقدام خواهد نمود.

جابری انصاری افزود: همچنین  این آمادگی را داریم تا هر شخص علاقه مند و فعال در حوزه های کاری مرتبط با این اداره کل را درخصوص دریافت مجوز فعالیت، راهنمایی و حمایت نمائیم و متناسب با امکانات و اعتبارات و ظرفیت های قانونی موجود، بسترهای لازم برای توسعه مراکز و حمایت از فعالیت‌هایشان  فراهم گردد.

برچسب‌ها البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز شبکه اجتماعی مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز شبکه اجتماعی مجازی البرز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز شبکه اجتماعی مجازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز جابری انصاری اداره کل مجوز فعالیت رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد