Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@18:18:08 GMT

برداشت چغندر قند از مزارع دزفول آغاز شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۵۴۰

برداشت چغندر قند از مزارع دزفول آغاز شد

به گفته او یکی از شاخص‌های چغندرقند شمال خوزستان این است که این محصول به صورت پاییزه و زمستانه کشت می‌شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول می‌گوید: حدود ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند از این سطح زیر کشت برداشت و به ۸ کارخانه قند از جمله کارخانه قند اصفهان، همدان، قزوین، اسلام آباد، خاورمیانه شوش، مرودشت و فسا منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول از کشاورزان چغندرکار دزفول خواست با مجموعه جهاد کشاورزی، کارشناسان مستقر در مزارع و کارشناسان کارخانجات قند همکاری لازم را داشته باشند و از ابتدای برداشت ممانعتی با برداشت نداشته باشند.

آقای کرمی گفت:: با توجه به پیش بینی کم آبی، کشاورزان اجازه دهند بر اساس تقویم ۶۰ روزه محصول چغندرقند برداشت شود تا پایان برداشت به گرمای تابستان و کم آبی‌ها برخورد نکنند و دچار ضرر و زیان نشوند.

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول از فعالیت حدود ۵۳ ست ماشین آلات برای برداشت چغندرقند در دزفول خبر داد و گفت: ماشین آلات برداشت تکمیل هستند و برداشت چغندرقند شهرهای گتوند، شوش، شوشتر و اندیمشک را نیز انجام می‌دهند که یک مزیت نسبی است.

معمولا کشت چغندرقند از اول مهرماه در دزفول آغاز می‌شود

46

کد خبر 1624788

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رحیمی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی کاشت محصولاتی مانند: گوجه، خیار و بامیه اظهار کرد:  با نزدیک شدن به  زمان برداشت صیفی جات در شهرستان مهران کار مقابله غیر شیمایی با آفات این محصولات نیز  از طریق رها سازی زنبور‌های براکون شروع شده است.  

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان