Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:19:35 GMT

آغاز برداشت چغندرقند در دزفول

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۶۳۶۹

آغاز برداشت چغندرقند در دزفول

علی کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت چغندرقند یکی از کشت‌ها و محصولات استراتژیک شمال استان خوزستان است که کشاورزان دزفول نیز همه ساله اقدام به کشت این محصول می‌کنند.
وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری حدود چهار هزار هکتار از اراضی شهرستان دزفول زیر کشت چغندرقند رفته است، ادامه داد: معمولا کشت چغندرقند از اول مهرماه در دزفول آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول اظهارداشت: یکی از شاخص‌های چغندرقند شمال خوزستان این است که این محصول به صورت پاییزه و زمستانه کشت می‌شود.
وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند از این سطح زیر کشت برداشت و به هشت کارخانه قند از جمله کارخانه قند اصفهان، همدان، قزوین، اسلام آباد، خاورمیانه شوش، مرودشت و فسا منتقل می‌شود.
کرمی از کشاورزان چغندرکار دزفول خواست با مجموعه جهاد کشاورزی، کارشناسان مستقر در مزارع و کارشناسان کارخانجات قند همکاری لازم را داشته باشند و از ابتدای برداشت ممانعتی با برداشت نداشته باشند.
وی افزود: با توجه به پیش بینی کم آبی، کشاورزان اجازه دهند بر اساس تقویم ۶۰ روزه محصول چغندرقند برداشت شود تا پایان برداشت به گرمای تابستان و کم آبی‌ها برخورد نکنند و دچار ضرر و زیان نشوند.
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه حدود ۵۳ ست ماشین آلات برای برداشت چغندرقند دزفول فعال است، گفت: ماشین آلات برداشت تکمیل هستند و برداشت چغندرقند شهرهای گتوند، شوش، شوشتر و اندیمشک را نیز انجام می‌دهند که که یک مزیت نسبی است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چغندر دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چغندر دزفول وزارت جهاد کشاورزی چغندر دزفول خوزستان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به سطح زیر کشت زعفران در استان، گفت:سطح زیر کشت زعفران حدود ۸۰۰ هکتار است و سالانه بیش از ۳ تن و ۲۰۰ کیلو زعفران از مزارع استان برداشت می‌شود.

 محمد حسن کیانی فر افزود: بر اساس تقسیمات اقلیمی از ۱۳ اقلیم ۱۱ اقلیم در استان تفکیک شده است که لرستان به دلیل تنوع اقلیمی از لحاظ تنوع گونه‌های دارویی غنی است.

وی گفت:یکی از این گیاهان دارویی زعفران است وتوسعه گیاه دارویی زعفران درآمد زا است و به لحاظ اقتصادی برای کشاورز سودمند است.

کیانی فر افزود: زعفران به دلیل صادرات محور بودن برای کشور و استان ارز آور است،همین امر موجب شده است توسعه کشت زعفران در دستور سازمان جهاد کشاورزی قرار بگیرد‌.

وی متوسط عملکرد زعفران را چهار کیلو در هکتار عنوان کرد و افزود: زعفران لرستان طلای بی نظیری است که با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی آن از لحاظ کیفیت در بالاترین رتبه‌ها قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت جو قصیل در قم
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان