Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@11:30:56 GMT

نماینده مجلس: مشکل مرزی با افغانستان فعلا حل شده است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۶۵۵

نماینده مجلس: مشکل مرزی با افغانستان فعلا حل شده است

به گزارش خانه ملت، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص مناقشات مرزی اخیر با حکومت افغانستان اظهار داشت:در گذشته نیز اتفاقات مشابه‌ای تکرار شده بود و اخیراً هم شاهد آن در دوغارون تایباد بودیم که دلیل اصلی آن عدم آشنایی مسئولین منطقه‌ای و حکومت مرکزی طالبان با محدوده های مرزی و خطوط مرزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مورد اخیر آنها یک جاده مرزی را به نحوی ترسیم می‌کردند که چند پست نگهبانی و برجک مرزبانی جمهوری اسلامی از خاک افغانستان محسوب می‌شد و به دنبال این اتفاق نیروهای مرزی ما به موقع واکنش نشان دادند و تجهیزات راه سازی را متوقف کردند و متقابلاً آنها هم دست به واکنش زدند و تعداد زیادی تجهیزات نظامی و نیروهای خود را روانه مرز کردند و متقابلاً نیروهای مرزبانی ارتش و سپاه با آمادگی و هوشیاری آرایش گرفتند.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از این اتفاقات از طریق رایزنی‌های استاندار و فرمانده هنگ مرزی تایباد و سایر مسئولان محلی موضوع مرتفع شد و با پیگیری های بنده نیز رئیس کمیسیون امنیت ملی با فرمانده مرزبانی کشور گفتگو کرد و قرار شد در نهایت طرف افغان نیروهای خود را از مرز خارج کنند و آرایش نظامی را تغییر دهند.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه از مسئولین کشور افغانستان توقع است به حدود مرزی احترام بگذارند گفت: مرز یک قانون و پیمان رسمی است و با تغییر قدرت در کشورها و نظام های سیاسی تغییر نمی کند و با استقرار یک دولت جدید در هر کشوری، آن دولت جدید حق تغییر سرحدات را ندارد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نیز به رعایت حق همسایگی معتقد است، خاطر نشان کرد: قرار است پس از ماه مبارک رمضان هیئت کارشناسی دوطرف محدوده مورد مناقشه را بررسی کنند تا مشخص شود که مشکل چه بوده و فعلاً هم این مشکل رفع شده است.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: جهان آبادی مشکل مرزی با افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • لیست نهایی جبهه انقلاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد