Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@11:03:14 GMT

تصاویر زیباترین بنای مذهبی قاجاریه را ببینید

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۵۹۸۸۸

تصاویر زیباترین بنای مذهبی قاجاریه را ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، این مجموعه در ابتدا به مسجد و مدرسه مرحوم میرزا محمدخان سپهسالار شهرت داشت، اما با ساخت مسجد و مدرسه میرزا حسن‌خان مشیرالدوله و نامیده شدن آن به عنوان مسجد و مدرسه سپهسالار، این مجموعه نیز سپهسالار قدیم نام گرفت.

این مجموعه از آثار میرزا محمدخان قاجار دولو کشیکچی باشی، پسر دوم امیرخان سردار و خالوزاده عباس میرزا نایب‌السلطنه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه این مدرسه شبیه مساجد چهار ایوانی و دارای دو شبستان است که از یکی برای مسجد و از دیگری به عنوان مدرسه استفاده می‌شود. شبستان ضلع جنوبی که به عنوان مسجد استفاده می‌شود، دارای ستون‌های سنگی بلند و استواری است که ار نظر معماری اهمیت بالایی دارد. شبستان دیگر که از آن به عنوان مدرسه استفاده می‌شود در ضلع شمالی قرار دارد. در داخل این شبستان ۲۱ بیت شعر به خط عبدالحسین زرین‌قلم در مدح ناصرالدین‌شاه و محمدخان سپهسالار دیده می‌شود. این مدرسه ۱۹ حجره دارد که ۸ حجره آن در حال حاضر به امور اداری و مدرسه اختصاص دارد.

عکاس: محمد وشینه - میراث آریا

مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی مدرسه شهید بهشتی کد خبر 671936 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خبر مهم فرهنگ - میراث فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری خبر مهم فرهنگ میراث فرهنگی مدرسه شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند