Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:31:08 GMT

دریافت واکسن رایگان سرخک برای اتباع

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۰۰۷۵

دریافت واکسن رایگان سرخک برای اتباع

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به‌دلیل طغیان بیماری سرخک در افغانستان، اتباع این کشور در گروه سنی نه‌ماهه تا ۳۰ساله به‌صورت رایگان واکسن سرخک را دریافت می‌کنند.

زهرا نهبندانی، اظهار داشت: حداقل میزان پوشش واکسیناسیون در جامعه باید ۹۵ درصد باشد، بنابراین اگر سطح پوشش واکسیناسیون کمتر از این مقدار باشد، احتمال طغیان بیماری وجود دارد؛ از همین رو کودکان زیر ۵ سال با ملیت ایرانی اگر سابقه واکسیناسیون ناقص دارند نیز باید در اولین زمان نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سرخک در کودکان زیر ۵ سال و افراد با ضعف سیستم ایمنی با شدت بیشتری همراه است و بیماری سرخجه در دوران بارداری می‌تواند عوارض غیر قابل جبران روی جنین ایجاد کند.

نهبندانی تصریح کرد: بعد از دوره نهفتگی که به‌طور معمول برای سرخک حدود ۱۲-۱۰ روز طول می‌کشد علائم مقدماتی شامل تب، خستگی، سرفه، آب‌ریزش از بینی و التهاب ملتحمه در افراد فاقد ایمنی به بیماری ظاهر می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: واکسن سرخک و سرخچه حاوی ویروس زندۀ ضعیف‌شده است. در بهترین حالت، آنتی‌بادی علیه سرخک؛ در تقریباً ۸۵ درصد کودکان واکسینه‌شده در سن ۹ ماهگی، ۹۵ درصد کودکان واکسینه‌شده در ۱۲ ماهگی و ۹۸ درصد افراد واکسینه‌شده در ۱۵ ماهگی ایجاد می‌شود.

وی افزود: میزان کُشندگی بیماری سرخک در کشور‌های در حال توسعه در حدود ۳ تا ۵ درصد تخمین زده می‌شود و ممکن است در مناطق خاصی که بیماری در حالت اپیدمی است بیش از ۱۰ درصد باشد.

نهبندانی اظهار کرد: در بعضی موارد ابتلا به بیماری سرخک سبب عوارضی شامل اوتیت مدیا، عفونت گوش میانی، پنومونی، اسهال، تشنج ناشی از تب، و آنسفالیت می‌شود و عوارض کمتر شایع شامل سوءتغذیه، کاهش پروتئین، تشنج و صدمه مغزی است در صورتی که درمان بیماری به‌سرعت انجام نگیرد این عوارض می‌تواند منجر به مرگ طی یک‌ماهه اول شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان سرخک دانشگاه علوم پزشکی ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم

ادامه روند واکسیناسیون اتباع خارجی این بار در شهرستان شهریار استان تهران؛ مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان اتباع در شهرستان های حاشیه ای تهران از جمله در شهرستان شهریار از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شده است؛ طبق آمار در ۹ ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۹ هزار اتباع افغانستانی در تهران واکسینه شدند.

در سطح شهرستان شهریار ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت فعال است که خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به اتباع خارجی ارائه می‌کند.

طرحی که برای محکم تر شدن زنجیره سلامت در کنار تلاش‌های کادر درمان همکاری والدین را می خواهد.

نوبت دوم طرح واکسیناسیون اطفال زیر ۵ سال قرار است تا پوشش کامل ادامه داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • رایگان شدن درمان کودکان تا ۷ سال سرمایه‌گذاری برای آینده است
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • طرح واکسیناسیون اتباع خارجی + فیلم
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی