Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@02:47:50 GMT

چند مرتبه به کووید ۱۹ مبتلا می‌شویم؟

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۰۰۷۷

چند مرتبه به کووید ۱۹ مبتلا می‌شویم؟

به گزارش تابناک،  ایسنا به نقل از نیوز نوشت: اکنون نمی‌دانیم چند بار امکان ابتلا به کووید ۱۹ وجود دارد، اما می‌دانیم که ممکن است چندین بار به آن مبتلا شوید.

 در حال حاضر به نظر می‌رسد بریتانیا از اوج آخرین موج آلودگی به کووید عبور کرده، اما همچنان موارد ابتلا بالاست و بسیاری از مردم اخیرا گزارش کرده‌اند که برای اولین بار با گذشت بیش از ۲ سال از همه‌گیری آلوده به این ویروس و برخی دیگر نیز برای بار دوم یا حتی سوم به این بیماری مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان هنوز نمی‌دانند چند بار امکان ابتلا به کووید ۱۹ وجود دارد، اما ممکن است چندین بار به آن مبتلا شویم. مصونیت نسبت به کووید ۱۹ مانند سایر ویروس‌ها از بین می‌رود و مشابه ویروس سرماخوردگی که افراد می‌توانند ده‌ها بار به این بیماری مبتلا شوند، این ویروس نیز در بدن افراد عملکرد شبیه به آن دارد.

احتمال ابتلای مجدد چقدر است؟
مطالعه‌ای که در ماه دسامبر توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) و امپریال کالج لندن منتشر شد، نشان داد سویه امیکرون پنج برابر بیشتر از سویه‌های قبلی موجب عفونت مجدد می‌شود. محققان کالج امپریال دریافتند امیکرون تا حد زیادی از مصونیت در برابر عفونت گذشته کووید ۱۹ یا ۲ دوز واکسن جلوگیری می‌کند.

مطالعه تمام موارد تایید شده با آزمایش PCR در انگلستان بین ۲۹ نوامبر تا ۱۱ دسامبر ۲۰۲۱ به این نتیجه رسید، بیمارانی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، تنها حدود ۱۹ درصد از محافظت در برابر امیکرون برخوردار بودند. این رقم تقریبا مطابق با داشتن ۲ دوز واکسن کووید ۱۹ بود که دانشمندان تخمین زدند تا ۲۰ درصد در برابر سویه جدید موثر است.

پروفسور نیل فرگوسن از امپریال کالج لندن در این زمینه گفت: این مطالعه شواهد بیشتری از میزان قابل توجهی که امیکرون می‌تواند از مصونیت قبلی ایجاد شده توسط عفونت یا واکسیناسیون فرار کند، ارائه می‌دهد. داده‌ها اهمیت تزریق دوز تقویت کننده را نشان می‌دهد و تصور می‌شود در برابر حدود ۵۵ تا ۸۰ درصد موارد علامت‌دار محافظت ایجاد می‌کند.

سویه BA.۲ حتی از سویه اصلی امیکرون عفونی‌تر است. با این حال به نظر نمی‌رسد که باعث بیماری جدی‌تری شود، اما علائم اولیه نشان می‌دهد اگر شما به BA.۱ آلوده شده‌اید، احتمال ابتلای مجدد به BA.۲ بعید است.

دکتر استفان گریفین، ویروس‌شناس دانشکده پزشکی دانشگاه لیدز بریتانیا، اظهار کرد: اگر به BA.۱ آلوده شده‌اید، احتمالا از BA.۲ به خوبی محافظت شده‌اید، اما این محافظت کامل نیست.

عفونت مجدد در چه مدت زمانی رخ می‌دهد؟
نتایج تحقیقات نشان داده برای افرادی که از کووید ۱۹ بهبود می‌یابند، ایمنی می‌تواند برای یک دوره حدودا سه ماه تا چند ساله ادامه داشته باشد؛ به این معنا که احتمال ابتلا به ویروس برای ۲ بار متوالی بسیار کم می‌شود، اما ابتلای دوباره غیرممکن نیست.

ویلیام شافنر، استاد پزشکی پیشگیری و بیماری‌های عفونی در مرکز پزشکی دانشگاه واندربیلت در نشویل تنسی، گفت: برخی افراد این تصور را دارند که پس از ابتلا به یک عفونت طبیعی برای همیشه در برابر کووید مانند سرخک محافظت می‌شوند.

وی افزود: ۲ ویروسی که باعث این عفونت‌ها می‌شود، بسیار بسیار متفاوت است. محافظت از ویروس کرونا پس از مدتی به طور طبیعی کاهش می‌یابد.

چه آزمایشی عفونت مجدد محسوب می‌شود؟
اکنون آزمایش‌های مثبت خارج از دوره ۹۰ روزه به عنوان عفونت مجدد به حساب می‌آیند.

این تغییری در روش قبلی آژانس امنیت سلامت بریتانیا (UKHSA) است که براساس آن افرادی که آزمایش کووید ۱۹ مثبت داشتند تنها یک بار در اعداد موارد منتشر شده در آمار روزانه زمانی که برای اولین بار آزمایششان مثبت شد، شمارش شوند و آزمایش‌های مثبت مکرر در آمار گنجانده نشود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان بریتانیا ویروس کرونا کووید ۱۹ ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان کووید ۱۹ عفونت مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ پتنت بین‌المللی یا اختراع ثبت‌شده بین‌المللی، به مخترعان اجازه می‌دهد تا اختراع خود را در چندین کشور به طور همزمان ثبت کنند. این امر از حقوق مالکیت معنوی اختراع در برابر کپی و سوءاستفاده در سطح جهانی محافظت می‌کند.

شرایط ثبت پتنت بین‌المللی

اختراع باید جدید، غیر بدیهی و دارای کاربرد صنعتی باشد.
اختراع نباید شامل مواردی مانند اکتشافات علمی، روش‌های درمانی، ایده‌های مجرد و نرم‌افزار باشد.
اختراع باید به طور کامل و روشن در اسناد پتنت شرح داده شده باشد.
مخترع باید حق ثبت اختراع را داشته باشد.

روش‌های ثبت پتنت بین‌المللی

سیستم پتنت اروپایی (EPC)

این سیستم به شما امکان می‌دهد تا اختراع خود را در 38 کشور عضو کنوانسیون پتنت اروپا (EPC) به طور همزمان ثبت کنید.

معاهده همکاری در زمینه اختراع (PCT)

این معاهده به شما امکان می‌دهد تا یک درخواست پتنت واحد را برای اختراع خود در چندین کشور عضو PCT ثبت کنید.

ثبت ملی در هر کشور؛ شما می‌توانید اختراع خود را به طور جداگانه در هر کشور به صورت ملی ثبت کنید.

مزایای ثبت پتنت بین‌المللی

محافظت جهانی از اختراع؛ پتنت بین‌المللی از اختراع شما در برابر کپی و سوءاستفاده در سطح جهانی محافظت می‌کند.

انحصار در بازار؛ پتنت به شما انحصار در تولید، استفاده، فروش و عرضه اختراع خود در کشورهای ثبت شده برای مدت زمان محدود می‌دهد.

جذب سرمایه‌گذاری؛ پتنت می‌تواند به شما در جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه و تجاری‌سازی اختراع خود کمک کند.

افزایش ارزش اختراع؛ پتنت می‌تواند ارزش اختراع شما را افزایش دهد و به شما در مذاکرات مربوط به مجوز و فروش کمک کند.

هزینه ثبت پتنت بین‌المللی

هزینه ثبت پتنت بین‌المللی به عوامل مختلفی مانند کشورهایی که می‌خواهید اختراع خود را در آنها ثبت کنید، نوع اختراع و پیچیدگی آن بستگی دارد. به طور کلی، ثبت پتنت بین‌المللی می‌تواند پرهزینه باشد.

پتنت بین‌المللی به مخترعان یا صاحبان ایده‌های جدید و خلاقانه که واجد شرایط ثبت اختراع باشند، تعلق می‌گیرد. مخترعان می‌توانند افراد حقیقی یا حقوقی مانند شرکت‌ها و دانشگاه‌ها باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)
  • سیتیزن‌ها در یک قدمی صدر / دی‌زربی در خانه گلباران شد!
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • فضیلت‌گرایی اخلاق توحیدی برترین مرتبه اخلاق است
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند