Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس استعلام از اداره راه و شهرسازی استان تهران، اصلاح و تغییر شهر مورد تقاضا فقط برای کسانی که استعلامات سه‌گانه آنها تایید شده امکان‌پذیر است.

به گزارش ایران اکونومیست، به دنبال اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی مبنی مهلت یک ماهه برای اصلاح و ویرایش ثبت نام برای آن دسته از متقاضیان نهضت ملی  مسکن که در درج اطلاعات خود دچار اشتباه شده‌اند، برخی متقاضیان اعلام می‌کنند که گزینه ویرایش برای آنها مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌باره از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیگیری کردیم که عنوان شد افرادی که رد درخواست شده‌اند امکان ویرایش اطلاعات خود مثل تغییر شهر مورد تقاضا را ندارند. بنابراین فقط برای کسانی که استعلامات سه‌گانه مبنی بر سابقه مالکیت، تاهل و سبز بودن فرم «ج» آنها به تایید معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی رسیده شرایط ویرایش اطلاعات باز شده است.

نکته دیگر این‌که متقاضیان نمی‌بایست مثل دوره‌های پیشین برای تغییر شهر یا دیگر اطلاعات خود ثبت نام را حذف کنند بلکه فقط باید ویرایش کنند؛ چرا که امکان ثبت نام در روز ۲۹ اسفندماه به پایان رسیده است. پس از آن‌که حدود ۵.۴ میلیون نفر در دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، وزارت راه و شهرسازی از تایید ۲.۳ میلیون نفر بر اساس استعلامات سه‌گانه خبر داد.

درخصوص تعیین تکلیف متقاضیانی که ممکن است به هر دلیل برای آنها پیامک ارسال نشده یا اشتباها از نهضت ملی مسکن کنار گذاشته شده‌اند هنوز تصمیمی گرفته نشده است. به طور مثال شرط سکونت پنج‌ساله برای برخی متقاضیان به یک سال کاهش یافته اما ممکن است در استعلام جدید هنوز شرایط جدید برای آنها اعمال نشده باشد.

سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش یافته است. برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی‌ربط منتقل می شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل پنج سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور ازجمله شهرهای جدید معرفی می‌شوند.

درخصوص سابقه مالکیت نیز در ثبت نام‌های جدید تغییراتی صورت گرفته است. پیش از این شرط سابقه مالکیت بیش از ۱۶ سال بود که به پنج سال کاهش یافته است. بر این اساس برخی متقاضیان طرح اقدام ملی که از سال ۱۳۹۸ نام‌نویسی کردند و به دلیل شرط سابقه مالکیت ۱۶ ساله از این طرح کنار گذاشته شدند می‌توانند با توجه به ادغام طرح اقدام ملی با نهضت ملی مسکن و تسهیل شرایط، از این  فرصت استفاده کنند و مجددا به طرح برگردند.

همزمان با سراسر کشور، برای ساکنان استان تهران  که در انتخاب شهر دچار اشتباه شده‌اند امکان اصلاح فراهم است. طبق  اطلاع‌رسانی‌های قبلی، ساکنان شهر تهران که پنج سال از سکونت آنها در پایتخت می‌گذرد صرفا مجاز به انتخاب شهرهای پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم هستند و اگر شهری غیر از این موارد انتخاب کرده‌اند آن را اصلاح کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن ، طرح جهش تولید و تامین مسکن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن طرح جهش تولید و تامین مسکن نهضت ملی مسکن سابقه مالکیت استان تهران ثبت نام شده اند پنج سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟

به گزارش پارس نیوز، همه افرادی که خدمت سربازی را گذرانده‌اند و در حال حاضر بیمه شده تامین اجتماعی باشند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.

این متقاضیان برای تایید روزهای سپری شده خدمت وظیفه باید به دفاتر پلیس +10 یا سامانه سخا مراجعه و درخواست تایید اصالت کارت خدمت را ثبت کنند و سپس با ارسال پاسخ نامه ظرف مدت یک هفته ادامه مراحل را از شعبه بیمه مورد نظر پیگیری کنند. منبع : اقتصاد100


 

دیگر خبرها

  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • تغییر الگوی ساخت مسکن نیازی جدیست
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • چگونه سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم ؟
  • تایید نهایی ۵۷۲ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در اردل
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟