Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی امروز ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به زمان تعیین شده برای برگزاری آزمون و عدم اجرای رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر بروزسانی منابع آزمون در مقابل دیوان عدالت اداری تجمع کردند.

خواسته این گروه از پزشکان داوطلب آزمون دستیاری اجرایی شدن حکم این دیوان درباره‌ آزمون دستیاری ۴۸ و تغییر زمان آزمون دوره ۴۹ ام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی تاکنون حواشی زیادی داشته است. ابتدا قرار بود این آزمون در ۵ اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار شود اما پس از کش و قوس‌های زیاد، اعتراض داوطلبان و تغییرات آئین نامه، شورای آموزش پزشکی و تخصصی، تصمیم گرفت زمان ثابتی را برای برگزاری آزمون درنظر بگیرد. از این رو مقرر شد آزمون هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار شود.

پس از تعیین زمان برگزاری چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در ۲۲ اردیبهشت ماه، همچنان اعتراض داوطلبان ادامه داشت تا اینکه دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به معترضان آزمون دستیاری گفت: برگزاری آزمون دستیاری مطابق آئین نامه جدید کاملاً قانونی است و آزمون دوره ۴۹ در موعد مقرر (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

وی دلیل تعیین زمان ثابت را تغییر آئین نامه برشمرد و گفت: مطابق آئین نامه قبلی آزمون پذیرش دستیار رشته‌های تخصصی بالینی پزشکی، آزمون باید سالی یکبار برگزار شود. ولی پس از شیوع کرونا برگزاری آزمون دستیاری سال قبل به سال بعد موکول شد و عملاً امتحان سال ۹۹ در سال ۱۴۰۰ برگزار شد. برگزاری دو آزمون در سال از سوی دیوان عدالت اداری مورد خدشه قرار گرفت که درست هم بود.

باقری فرد اضافه کرد: طی چند جلسه که با دیوان عدالت اداری برگزار کردیم مقرر شد آئین نامه آزمون دستیاری را اصلاح کنیم. بنابراین آئین نامه در نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی اصلاح شد یعنی تعیین تاریخ و تعداد امتحان و همچنین منابع ازمون بعهده معاونت آموزشی و گروه‌های تخصصی بورد و شورای آموزش پزشکی و تخصصی گذاشته شد.

با این وجود همچنان داوطلبان معترض آزمون دستیاری معتقد هستند که بر اساس رای دیوان عدالت اداری آزمون باید در زمان دیگری برگزار شود و منابع آزمون نیز به روز رسانی شود.

کد خبر 5474239

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دستیاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دیوان عدالت اداری تجمع اعتراض آمیز سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی دانشجویان دانشگاه الزهرا دانشگاه تهران نقل و انتقال دانشجویان خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مجازی آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای آموزش پزشکی و تخصصی دیوان عدالت اداری آزمون دستیاری برگزاری آزمون برگزار شود آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۱۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت، دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی از برگزاری آزمون میان دوره پیش کارورزی به صورت الکترونیک در ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ برای واجدین شرایط خبر داد و گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6098111

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • آزمون انتخابی تیم‌های کایاک زیر ۲۳ سال و جوانان برگزار شد
  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش