Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی تصمیم سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر برگزاری ویدئو کنفرانسی جلسات نوبت دوم و سوم جلسات کمیسیون‌های تخصصی در سال گذشته، یک هزار و ۸۴۰ جلسه کمیسیون به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد. خبرگزاری میزان - از دی ماه سال ۱۳۹۸ و با شیوع ویروس کرونا در کشور، برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات کمیسیون با هدف کاهش تردد‌های غیرضروری مردم در پزشکی قانونی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای اجرای این طرح تنها جلسات نوبت سوم کمیسیون مرکزی، به این شکل اجرا و برگزار می‌شد؛ اما نتایج حاصل از آن و رضایت مندی مردم و کارشناسان کمیسیون‌ها موجب شد زمینه برگزاری جلسات ویدئوکنفرانسی در کمیسیون‌های نوبت دوم هم فراهم شود؛ بنابراین از اوایل سال ۱۳۹۹ بخش قابل توجهی از جلسات نوبت دوم و سوم کمیسیون‌ها به شکل غیرحضوری و در قالب ویدئوکنفرانس برپا شد و تهدید کرونا فرصتی را برای سازمان فراهم کرد که بتواند خدمات بهتر و سریع تری را در این حوزه به مردم ارائه دهد.

هدف از برگزاری ویدئوکنفرانسی جلسات کمیسیون تکریم ارباب رجوع، کاهش تردد‌های غیرضروری مردم و تسریع در پاسخ دهی به پرونده‌ها است، ضمن آنکه این شکل برگزاری به دلیل امکان بهره مندی از کارشناسان توانمند و زبده استان‌های مختلف برای یک پرونده، کیفیت رسیدگی‌ها را نیز افزایش داده است. بیشتر بخوانید تفاهمنامه پزشکی قانونی با سازمان هواپیمایی کشوری با هدف گسترش ارتباطات علمی امضا شد بازخورد مناسب و نتایج مثبت و قابل توجه جلسات ویدئوکنفرانسی کمیسیون‌ها همچون ارتقای کیفیت رسیدگی، تسریع در پاسخ دهی، از بین بردن شائبه آشنا بودن پزشک مورد شکایت با کارشناسان کمیسیون به دلیل استفاده از کارشناسان دیگر استان ها، کاهش تردد‌های غیرضروری مردم، امکان استفاده از کارشناسان استان‌های مختلف برای یک پرونده و در نتیجه جبران کمبود کارشناس در برخی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در برخی استان‌ها و در نتیجه تسریع در برگزاری آن کمیسیون‌ها و ...، موجب شد که اجرای این طرح در کمیسیون‌های نوبت دوم و سومی که نیاز به معاینه و حضور ارباب رجوع ندارد، همچنان ادامه یابد تا مردم از نتایج آن منتفع شوند.

در سال گذشته، یک هزار و ۸۴۰ جلسه کمیسیون به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد که از این تعداد ۸۵۹ جلسه نوبت دوم مختص استان‌های همجوار و ۹۸۱ جلسه نوبت سوم مختص کمیسیون مرکزی بودند.

انتهای پیام/ برچسب ها: قوه قضاییه پزشکی قانونی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه پزشکی قانونی پزشکی قانونی کمیسیون ها نوبت دوم استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۵۷۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان

ابوالفضل باقری فرد با اعلام این خبر افزود: پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی افزود: امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی شرکت کرده اند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: داوطلبان برای حضور در ۲۵ رشته تخصصی پزشکی با یکدیگر رقابت می کنند و خوشبختانه تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • گسترش جلسات سنتی قرآن کریم در حرم مطهر رضوی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد بیایند
  • حماس: تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی برای شناسایی اجساد به غزه بیایند
  • درخواست حماس برای اعزام تیم‌های تخصصی پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی
  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • افزایش ۱۷ برابری خرید شمش در حراج مرکز مبادله
  • روز‌های برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد