Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@02:59:04 GMT

کشتی گیر آزاد کار شهریار قهرمان آسیا شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۲۲۷

یونس امامی در رقابت های پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا- مغولستان به مدال طلا دست یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران، در رقابت های پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا- مغولستان، در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 7 بر 5 دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی از ژاپن را مغلوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر بیامبادورج بات اردن از مغولستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. امامی در این دیدار با نتیجه 5 بر 2 از سد نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

انتهای پیام/

لینک کپی شد ارسال به دیگران وبگردی کشتی گیر آزاد کار شهریار قهرمان آسیا شد نظر شما نام ایمیل نظر خود را بنویسید: ارسال پربیننده‌ترین اخبار تهران ۱ نیمی از استان‌های کشور منتظر بارندگی‌های خوب باشند ۲ اوقات شرعی تهران در روز 31 فروردین1401 ۳ اوقات شرعی تهران در روز پنج شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۴ اوقات شرعی تهران در روز 3 اردیبهشت 1401 ۵ اوقات شرعی تهران در روز 2 اردیبهشت 1401 ۶ اختصاص 10 هزار بلیط جدید برای هواداران نساجی در دیدار با مس کرمان ۷ حضور چهره‌های سرشناس در مراسم سالگرد اولین کاپیتان پرسپولیس ۸ ویدئویی از حضور رهبری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مزار برخی از علما و شخصیتها ۹ بزرگداشت شهید ابراهیم هادی ۱۰ اوقات شرعی تهران در روز 4 اردیبهشت 1401 ۱۱ به داد چنارهای خیابان ولیعصر برسید! ۱۲ این 4 گروه دعای آنها در شب قدر مستجاب نمی‌شود ۱۳ مکان برگزاری فینال جام حذفی فوتبال کشور پس از تصمیم گیری اعلام می شود ۱۴ شورای اداری شهرستان های شهریار ، قدس و ملارد با حضور رییس جمهور مهمترین اخبار فضیلت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از دیدگاه مقام معظم رهبری رشد 1780 درصدی خروج پول از بورس در هفته گذشته حمید استیلی: برای پولی که نگرفته‌ام مواخذه می‌شوم همسر آیت الله العظمی جوادی آملی درگذشت کشف ۲۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شناور خارجی در خلیج‌فارس آخرین اخبار تهران کشتی گیر آزاد کار شهریار قهرمان آسیا شد کسب اولین مدال جاده آسیا با حضور دوچرخه سوار ارزنده شهر قدسی کلاهبرداری با اکانت جعلی در اینستاگرام رقابت های پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا- مغولستان «نامه به کودکی که هرگز زاده نشد» به تئاتر شهرزاد می‌آید/ روایتی از خشونت علیه زنان در جوامع جهانی دیدار نماینده مردم شهرستان های دماوند و فیروزکوه در مجلس با رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای کل کشور به داد چنارهای خیابان ولیعصر برسید! اوقات شرعی تهران در روز 4 اردیبهشت 1401 شورای اداری شهرستان های شهریار ، قدس و ملارد با حضور رییس جمهور دستور رئیس جمهور برای راه‌اندازی مجموعه بزرگ صنایع لبنی کاسپین تا یک ماه آینده حضور چهره‌های سرشناس در مراسم سالگرد اولین کاپیتان پرسپولیس سفر سرزده رئیس جمهور به شهرستان های غرب استان تهران با هدف بررسی مشکلات شهروندان آیت‌الله رئیسی: در شب‌های قدر قاطعانه تصمیم بگیرید تا دیگر سراغ مواد مخدر نروید رییس جمهور وارد شهرستان ملارد شد دقایقی پیش رییس جمهور وارد شهرستان قدس شد+ فیلم مراسم احیاء شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان - امامزادگان پنج تن لویزان اخبار برگزیده سردار وارد لیست گلزنان ایرانی بوندسلیگایی شد به پیامک های تور لحظه آخری اعتماد نکنید نمره منفی برای سپاهان در آسیا فولاد روی کاکل خارجی‌ها توصیه های پیامبر و امامان معصوم (ع) برای بهره بردن بهتر از شب بیست و سوم رمضان "شب تعزیه سنگلج" اما و اگرها برای آچارفرانسه پرسپولیس راه رهایی از سر دردهای میگرنی نعمتی، یحیی را امیدوار کرد عزاداری سالروز شهادت امام علی علیه السلام - تجریش عجیب ترین علت سکته مغزی ممنوعیت اعزام افراد بالای ۶۵ سال به حج تخریب محیط زیست با فعالیت معدن سنگ آهن در ارتفاعات قله گرگش شاخص‌های اصلی رتبه‌بندی معلمان چیست؟ شبکه اجتماعی نوراللهی و قایدی در لباس احرام این افطاری متفاوت فوتبالیست معروف بیش از 3 میلیون لایک خورد! آخرین اخبار  بازار اخبار پربازدید اخبار برگزیده قیمت زنده نرخ سکه و ارز لیگ ایران و جهان آرشیو اخبار صفحه نخست | ارتباط با ما | درباره ما | آرشیو |

تمام حقوق برای خبرگزاریبرنامحفوظ است. استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اوقات شرعی تهران در روز اردیبهشت 1401 قهرمان آسیا رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی

باخت جادوگر آمریکایی بمب خبری بود که حیرت جهان کشتی را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، مسابقات فینال ایکس به عنوان مرحله نهایی گزینشی تیم ملی کشتی آمریکا بامداد روز دوم اردیبهشت‌ماه به پایان رسید.در این مسابقات اتفاقات مهمی رخ داد که باخت قهرمانان جهان و المپیک از مهمترین آنان بود. در پیکارهای گزینشی تیم ملی کشتی آمریکا جی دن کاکس، توماس گیلمان، جردن باروز و دیوید تیلور نتوانستند نتایج لازم را برای حضور در بازی‌های المپیک پاریس کسب کنند. کاکس پس از این رقابت‌ها از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد و باروز نیز به احتمال زیاد در مسیر کاکس قرار خواهد گرفت.

اما بمب خبری مسابقات فینال ایکس شکست دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک بود. مردی که از وی به عنوان فوبیای ورزش ایران یاد می‌شد. جادوگر آمریکایی در ۶ رقابت با حسن یزدانی، موفق شد پنج مرتبه نابغه کشتی ایران و جهان را شکست دهد. یزدانی از المپیک ۲۰۱۶ ریو در عرصه داخلی و بین‌المللی به جادوگر آمریکایی باخته است.

بردهای پرتکرار تیلور در مسابقات جهانی و المپیک نام این قهرمان آمریکایی را وارد فرهنگ لغات ورزشی ایران کرد؛ نامی که رقابت‌های او با مرد پرمدال کشتی ایران همواره برای شهروندان با استرس و ترس همراه بود و این استرس در نهایت به رقیبی توانمند برای یزدانی تبدیل شد تا کاپیتان تیم ایران در ۸۳ درصد از رقابت‌های خود برابر این جادوگر دنیای ورزش بازنده باشد. باختی‌هایی که دیگر به یک رویه عادی در کشتی آزاد ایران تبدیل شده بود و حتی برخی از تئورسین‌های کشتی ایران مانند منصور برزگر از آن به عنوان یک مبارزه حیثیتی یاد کردند.

نام تیلور در جام جهانی ۲۰۱۷ کرمانشاه بر سر زبان افتاد جایی که وی توانست یزدانی نامدار و قهرمان المپیک را شکست دهد. تیلور بعد از آن دیدار چهار مرتبه دیگر از سد شیرشاه ایرانی گذشت. با وجود بردهای پرتکرار تیلور برابر یزدانی رقابت این ۲ قهرمان همواره بر پایه احترام و حتی رفاقت بود.

مبارزه‌های تیلور و یزدانی و اخبار این قهرمان در رسانه‌های ایران موجب شده بود که تیلور به یک واقعیت در ایران اعتراف کند. وی چندی پیش اعلام کرد که در کشتی ایران بعد از حسن یزدانی یکی از شناخته‌شده‌ترین ورزشکاران به شمار می‌رود. حتی شماری زیادی از کشتی دوستان ایرانی فارغ از تعصبات ورزشی و ملی همواره روحیه جنگندگی و مبارزه این قهرمان ۳۲ ساله را ستایش می کردند و از بزرگان کشتی ایران خواستند که برای رقابت با جادوگر آمریکایی به دنبال راهکار باشند.

اما باطل‌السحر جادوی تیلور در دست ایرانیان نبود، بلکه شمشیر انتقام از آستین یک آمریکایی خارج شد تا ترمز قطار موفقیت‌های تیلور پیش از رسیدن به ایستگاه پاریس را بکشد. با شکست تیلور ورزش ایران به ویژه رشته کشتی آزاد نفس راحتی کشید زیرا از فوبیای باخت یزدانی برابر دارنده نشان طلای المپیک خارج شد.

آیا کامران بروکس ایران می‌شود؟

مصدومیت یزدانی و دوری چند ماهه این کشتی‌گیر از تمرینات گروهی موجب نگرانی‌هایی در بین کارشناسان شد تا جایی که فدراسیون برای احتمالات دیگر کامران قاسمپور را به وزنه ۸۶ کیلوگرم آورده و قرار است یکی از تاریخی‌ترین گزینشی‌های کشتی ایران رقم بخورد. اگر روح بروکس آمریکایی در کالبد کامران حلول کند، بی‌تردید جهان کشتی از دیدن هنرنمایی ۲ قهرمان بزرگ محروم خواهند شد.

غیبت احتمالی یزدانی و حذف تیلور زمانی بیش از پیش موجب دلتنگی جهان کشتی خواهد شد که بدانیم عبدالرشید سعدالله‌یف دیگر نابغه کشتی آزاد با حکم کمیته بین‌المللی المپیک از حضور در المپیک محروم است.

البته باخت همزمان تیلور، کاکس، گیلمان و باروز به نسل جدید کشتی آمریکا ممکن است، پایانی بر دوران طلایی این قهرمانان در جهان باشد. نسلی که مدال‌های زیادی در عرصه‌های جهانی و المپیک کسب و افتخارات آنان راه را برای قهرمانی تیمی آمریکا در چند سال گذشته هموار کرد.

با افول این ستارگان از دنیای کشتی، آزادکاران ایرانی می‌توانند در اوزان ۵۷، ۷۹، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم شانس بیشتری برای رسیدن به قهرمانی جهان یا المپیک داشته باشند. چرا که نگاهی به نتایج جهانی بلگراد از شکست نمایندگان کشورمان برابر حریفان آمریکایی حکایت دارد. کشتی‌گیران ایران و آمریکا در بلگراد چهار تقابل داشتند. امیرمحمد یزدانی به زین رترفورد باخت، یزدانی مغلوب تیلور شد و امیرعلی آذرپیرا برابر زاهید والنسیا حرفی برای گفتن نداشت. تنها رحمان عموزاد خلیلی موفق به شکست نیک لی در وزن ۶۵ کیلوگرم شد. در وزن ۵۷، ۶۱، ۷۴، ۷۹، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز ایران و آمریکا هیچ تقابلی نداشتند.

در گذشته قهرمانی مانند جردن باروز در ۱۳ مبارزه رودررو با حریفان ایرانی شکست ناپذیر بود و اسنایدر نیز در رقابت‌های مختلف توانسته بود عناوین جهانی را از آزادکاران ایرانی بگیرد. تیلور نیز مرد همیشه برنده مسابقات یزدانی به شمار می‌رفت. شانس دیگر کشتی ایران انصراف گیبل استیوسن از المپیک بود.

قرار است که میسون پاریس جایگزین دارنده نشان طلای المپیک توکیو شود. امیررضا معصومی نفر دوم تیم ملی کشتی آزاد ایران در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در پیکارهای رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی در زاگرب به راحتی از سد این قهرمان آمریکایی عبور کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل شد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • فرسودگی روکش آسفالت در معابر دغدغه شهروندان شهریار شد + تصاویر
  • ایران قهرمان کشتی فرنگی جام صفوی در اردبیل
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی