Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:30:14 GMT

عملکرد سیستم پشتیبان برق یک مجموعه

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۳۸۹

حتما تاکنون خبر قطع شدن برق مراکز حساسی مثل بیمارستان هنگام عمل جراحی، ورزشگاه های فوتبال وسط برگزاری مسابقه، تالارهای همایش و مهمانی وقت برگزاری مراسم و یا سالن های مختلف را شنیده اید.

این اتفاق ناشی از عملکرد ضعیف سیستم پشتیبان است چرا که در این جور اماکن حتما سیستم پشتیبانی جهت حفظ روشنایی و تامین انرژی به دلیل حساسیت کار پیش بینی شده است اما چرا این سیستم ها در لحظات حساس گاهی کار نمی کنند؟ مطمئنا تا حالا با نام UPS مواجه شده اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندین توپولوژی (طرح) محبوب UPS وجود دارد که می‌توانید هنگام جستجوی حفاظت برق برای تأسیسات خود، از بین آنها انتخاب کنید. هر طراحی باتری یو پی اس صبا نیاز به تحلیل و بررسی دارد. طراحی UPS آماده به کار کم هزینه است، اما می تواند منجر به اختلال در عملکرد بارهای حساس شود.  تعاملی خطی سطح جامع تری از محافظت در برابر ناهنجاری های برق (به لطف تهویه برق) را فراهم می کند، اما همچنان در صورت قطع ، زمان انتقال به باتری ها را دارد. در نهایت، طراحی یو پی اس با تبدیل دوگانه (آنلاین) حفاظت و کارایی بالایی را ارائه می دهد، اما با قیمت بالایی همراه است.

در حالی که درک هر توپولوژی UPS مهم است، به همان اندازه مهم است که درک درستی از اجزای سازنده UPS داشته باشیم. این وبلاگ اجزای عملکردی اصلی موجود در یو پی اس ها را پوشش می دهد: باتری، اینورتر، یکسو کننده و بای پس استاتیک.

باتری صبا قلب هر دستگاه یو پی اس هستند. علاوه بر این، باتری ها منبع اصلی خرابی یو پی اس هستند زیرا محتمل ترین قطعه برای خرابی هستند. باتری ها به دلایل مختلفی از بین می روند  درجه حرارت بالا یا ناهموار، عدم نگهداری، قدیمی شدن  و هر نوع باتری توصیه های خاص خود را برای مراقبت مناسب دارد.

در کنار عموم مردم، ورزشی ها نیز با نام معروف صبا باتری آشنایی دارند و سالها این نام را در رقابت های ورزشی و لیگ های مختلف به خصوص لیگ برتر فوتبال و لیگ قهرمانان آسیا شنیده اند. تیمی که علی دایی، یحیی گل محمدی، سهراب بختیاری زاده و بسیاری از بازیکنان سرشناس فوتبال ایران را در خود جای داده بود.

رایج ترین انواع باتری یو پی اس عبارتند از: اسید سرب تنظیم شده با شیر (VRLA)، سلول مرطوب غرقابی (همچنین به عنوان VLA) و لیتیوم یون. VRLA برای مدت طولانی محبوب ترین نوع باتری یو پی اس بوده است، زیرا به راحتی در دسترس بوده و بنابراین نسبتاً ارزان است. باتری های UPS VRLA معمولاً 3 تا 7 سال در محیط مناسب دوام می آورند.

 

مهم نیست که از چه نوع باتری در یو پی اس شما استفاده می شود، مهم است که یو پی اس و باتری های آن را در یک محیط مناسب برای اطمینان از طول عمر نگه دارید. باتری‌ صبا باید همراه با سایر قطعات نگهداری شود، و باید طبق یک برنامه زمان‌بندی دقیق تعویض شوند تا اطمینان حاصل شود که خرابی باتری باعث از کار افتادن دستگاه شما نمی‌شود.

اینورتر که در تمام طرح‌های UPS یافت می‌شود، توان DC را از باتری‌ها (یا از یکسو کننده) به برق AC برای استفاده در بار تبدیل می‌کند. در طرح‌های UPS با تبدیل دوبل، در حین کارکرد عادی، یکسو کننده و اینورتر به صورت پشت سر هم برای تبدیل AC به DC و DC به AC یعنی تبدیل مضاعف استفاده می‌شوند که بارهای IT را از هرگونه ناهنجاری برق محافظت می‌کند. در طرح‌های UPS تعاملی آماده به کار و خط، اینورتر بلافاصله پس از قطع برق برق روشن می‌شود تا انرژی باتری را به بار برساند. نقطه ضعف این طرح ها "زمان انتقال" به باتری یو پی ای صبا است  به این معنی که زمان (میلی ثانیه) طول می کشد تا یو پی اس از حالت عادی به اینورتر یا باطری تبدیل شود.

یکسو کننده: یکسو کننده، در طرح‌های UPS با تبدیل دوبل، برق AC را به برق DC مخفی می‌کند. یکسو کننده، همراه با اینورتر، امکان محافظت در برابر ناهنجاری های برق را فراهم می کند و نیروی پاکی را به بار می رساند.

بای پس استاتیک: سوئیچ بای پس استاتیک اجازه می دهد تا برق AC شهری به طور مستقیم از طریق UPS به بار جریان یابد و اجزای UPS را دور بزند. بای پس استاتیک یکی از ویژگی های سیستم های یو پی اس دو تبدیلی است. هنگامی که به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه اساسی در یک UPS نیاز باشد، عملکرد عادی متوقف می شود و یک تکنسین UPS را به حالت بای پس (نگهداری) تغییر می دهد. در این حالت، بار در برابر قطع برق آسیب پذیر است.

باتری‌ یو پی اس صبا ، صفحات با کارایی بالا و الکترولیت برای به دست آوردن توان خروجی اضافی برای کاربردهای رایج سیستم پشتیبان برق که به طور گسترده در زمینه‌های UPS، سیستم روشنایی اضطراری استفاده می‌شود، طراحی شده‌اند.

ویژگی های محصول باتری صنعتی:

1/ عملیات بدون تعمیر و نگهداری: باتری های صنعتی صبا دارای ساختار سیلد اسید است و با توجه به چنین طراحی منحصر به فردی، حجم الکترولیت این باتری اسید سرب مهر و موم شده در حین استفاده به سختی کاهش می یابد و هرگز نیازی به بررسی مداوم ندارد، در نتیجه دارای نگهداری آسان است.

2/ عملکرد تخلیه عالی: باتری صبا بدون تعمیر و نگهداری، که به طور ایده‌آل به عنوان باتری UPS، باتری نیروی محرکه، باتری مخابراتی و غیره عمل می‌کند، دارای فناوری مونتاژ مهر و موم شده است، بنابراین عملکرد بسیار عالی دشارژ با نرخ بالا را تضمین می‌کند.

3/  خود تخلیه کم: باتری سیلد اسید  برای منبع تغذیه بدون وقفه به طور کامل از مواد اولیه با خلوص بالا ساخته شده است، بنابراین تخلیه خود را بسیار کم نگه می دارد، در نتیجه دارای طول عمر بلند مدت است.

4/ عمر طولانی: به لطف آلیاژ شبکه ای منحصر به فرد مقاوم در برابر خوردگی، این باتری صنعتی بی رقیب دارای عمر مفید بسیار طولانی است.

5/ دوستی با محیط زیست: این باتری اسید سرب با شیر تنظیم شده، یعنی باتری VRLA، دارای فناوری نوترکیبی گاز است. در نتیجه، راندمان واکنش مهر و موم بسیار بالایی دارد و در نتیجه بخار اسیدی از آن جدا نمی شود.

6/ ایمنی و قابلیت اطمینان: طراحی منحصر به فرد و فناوری آب بندی بسیار قابل اعتماد باعث می شود که باتری یو پی اس صبا به خوبی آب بندی شود، بنابراین ایمنی و قابلیت اطمینان در استفاده را تضمین می کند.

کاربردهای باتری AGM اسید سرب مهر و موم شده

سیستم EPS و UPS؛

منبع تغذیه برای دستگاه ها یا ابزارهای قابل حمل؛

سیستم سیگنال، سیستم روشنایی اضطراری، سیستم امنیتی و حفاظتی؛

تجهیزات نیرو مانند ابزار برقی، اسباب بازی، جمع کننده گرد و غبار قابل حمل و ربات بدون سرنشین؛

تجهیزات مخابراتی مانند تلفن خودرو، تلفن همراه، فرستنده رادیویی قابل حمل و ترمینال قابل حمل. ایستگاه سیار صداوسیما بطور مثال مستقر در ورزشگاه ها و پخش های زنده خیابانی

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان باتری یو پی اس باتری صبا ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان باتری یو پی اس طرح های UPS مهر و موم قابل حمل باتری ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)

عصر ایران- جییو برند خودروئی جوانی است که در کشور چین از ائتلاف جیلی و کمپانی فناورانه بایدو شکل گرفته است. جییو اوتو فعالیت خود را از مارس 2021 آغاز کرد و ابتدا با نام جیدو معرفی شد. در ابتدای کار سهم موتور جستجوی بایدو 55 درصد بود اما پس از تغییر نام به جییو ، جیلی 65 درصد سهام را به دست آورد و تبدیل به سهام دار اصلی شد.

بایدو مسئولیت بخش های فناورانه کار مانند نرم افزار، سنسورهای هوشمند، ارتباطات و فناوری خودران را برعهده دارد.

اولین خودرو جییو با نام 01  معرفی شد که اینجا می توانید در رابطه با آن مطالعه کنید. خودرو دوم نام مشخصی نداشت اما همه از جییو 02 صحبت می کردند که  این سدان کوپه را نیز در گروه  خودرو عصر ایران مورد اشاره قرار دادیم و جزئیاتش اینجا در دسترس قرار دارد.

اکنون و همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی پکن، جییو با همان خودروئی که انتظار می رفت نام 02 داشته باشد، در این رویداد شرکت کرد اما ظاهرا نام رسمی سدان جییو به 07 تغییر یافته است.

با توجه  به تصاویر نمایشگاه، جییو 07 یک سدان فست بک است که بدنه فوق العاده یکپارچه ای دارد. حتی دستگیره درب هم در نمایه جانبی قابل رویت نیست زیرا این درب ها از نوع بازشونده الکتریکی بدون دستگیره هستند.

در پروفایل دماغه نیز از هدلایت هوشمند تعاملی با الگوی Y شکل استفاده شده است. همین الگو در رابطه با نمای عقب نیز به شکلی جذاب تکرار شده و منظره ای یکپارچه را ایجاد کرده است. حضور یک بال فعال در این قسمت نیز از دیگر جاذبه های کار است که البته از نظر عملکردی نیز در شرایط ائروداینامیک خودرو اثرگذار است.

جالب است بدانید، جییو 07 دارای ضریب درگ عالی 0.198Cd است که موفقیت طراحی آن را اثبات می کند.

این خودرو به انواع رادارها، سنسورها و دوربین های پیشرفته مجهزاست که بایدو برای آن تدارک دیده است. حضور این مجموعه امکان دستیابی به سطح پیشرفته ای از رانندگی خودران را فراهم می کند.

داخل کابین نیز به هیچ عنوان یک فضای معمولی یا تکراری نیست. جایگاه قرار گیری نمایشگر 35.6 اینچی با کیفیت 6K نامتعارف و در وسط کنسول اصلی نشسته است. همین نمایشگر در جییو 01 نیز استفاده شده است.

نورپردازی هوشمند به همراه فرمان نیم دایره از دیگر مواردی هستند که در این کابین جلب نظر می کنند.

در نمایشگاه پکن از همکاری جییو با کمپانی مطرح انویدیا صحبت شده تا نسل جدیدی از خودروهای هوشمند تولید و روانه بازار شود. انویدیا به نوعی مطرح ترین کمپانی جهان در زمینه تولید چیپ های هوشمند است.

جییو مجموعا 350 هزار مرکز شارژ باتری در 330 شهر چین فعال کرده و در این زمینه با برندهای نیو و زیکر همکاری دارد. این پشتیبانی گسترده نشان از آینده موفق و تداوم فعالیت های برند دارد.

اطلاعات رسمی درباره پیشرانه جییو 07 منتشر نشده اما منابع خبری چینی می گویند: در بخش پیشرانه این خودرو مجهز به تریم تک و دو موتوره خواهد بود. نسخه ارزان تر از بسته باتری 71.4 کیلووات ساعت ال اف پی با تک موتور الکتریکی 268 اسب بخاری استفاده می کند. نسخه دو موتور نیز از بسته باتری 100 کیلووات ساعت نیکل منگنز کبالت با 536 اسب بخار خروجی استفاده می کند.

جییو 07 کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جییو 02 ؛ جیلی جدید شبیه ماشین چینی نیست! (+تصاویر)

دیگر خبرها

  • نسل جدید خودروهای برقی چین در راه بازار
  • پرچمدار ویوو با باتری غول‌پیکر معرفی شد/ عکس
  • جییو 07 ؛ یک سدان عالی از جیلی در آستانه ورود به بازار قرار دارد (+تصاویر)
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • قیمت باطری ماشین با دریافت باتری کهنه
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • CPU چیست؟ به زبان ساده و نحوه کار