Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رضا دیلمی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امیرالمومنین علی علیه السلام در بیان شخصیت با عظمت آن حضرت با استناد به منظومه فکری رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: اهتمام ویژه آن حضرت در جلب رضای الهی در دوران انقلاب با عظمت پیامبر (ص) الگوی عملی برای همه مجاهدان در راه خداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: در جنگ‌های پیامبر، در اُحد آن وقتی که همه به جز اندکی رفتند و امیرالمؤمنین از پیامبر دفاع کرد، در خندق آن زمانی که همه از مبارزه‌ با عمروبن عبدود سرپیچی نمودند و آن حضرت مکرّر دواطلب شد، در قضیه‌ خیبر، در آیات برائت و … در همه‌ صحنه های دفاع از اسلام ناب، امیرالمؤمنین فقط و فقط رضای الهی را در نظر گرفت و خالصاً لله آن چیزی را که به نفع اسلام و مسلمین بود، انتخاب کرد.

حجت الاسلام دیلمی ادامه داد: عدالت یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته‌ حضرت علی (ع) بود، عدالت و دادگری یکی از مولفه های زیبای شخصیّت امیرالمؤمنین (ع) است، مقام عظمای ولایت در این زمینه می فرماید که ماجرای عدالت در زندگی امام علی علیه السلام به‌قدری عمیق است که کلِّ حکومت وی را تحت‌تأثیر خود قرار داده است.

وی بیان کرد: یکی از برجسته‌ترین صفات امیرالمؤمنین (ع) در منظومه فکری حضرت آقا، عبارت است از چشم‌پوشی از خود و خودی، قربانی کردن هوای نفس و منیّت‌ها در مقابل تکلیف الهی. تمام ماجراهای بزرگ زندگی امیرالمؤمنین (ع) حول این محور قرار گرفته است.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: آن حضرت در همه مراحل زندگی پر برکت خویش همواره خود را بنده خداوند و خدمتگزار مردم می‌دانست وجود امیرالمؤمنین بعنوان یک رئیس، یک فرمانده و یک مسؤول، مظهر پاکی و شفافیت و صداقت بود. او آسودگی را به خودش راه داد؛ نسبت به زیردستان تفرعن نفروخت؛ خود را همه جا بنده‌ خدا و خدمتگزار مردم دانست و مخلصانه -بدون چشمداشت به دنیا- کار کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: امام خامنه ای، صداقت و صراحت نیز از دیگر صفات بارز مولای متقیان می داند و می فرماید که امیرالمؤمنین، هم مظهر تقوا و امانت و هم دارای صدق و صراحت بود.

وی اضافه کرد: آن بزرگوار با اینکه یک سیاستمدار و رئیس دنیای اسلام بود و تدبیر امور یک جمعیّت عظیم چند 10 میلیونی آن زمان، با نبود وسایل امروزی برای ارتباط، بر دوش او بود و جامعه و امّت اسلامی را اداره می‌کرد، امّا سیاستمداری علی موجب این نمی‌شد که از جاده‌ی صداقت و صراحت کنار رود. علی، صادق و صریح بود؛ آنچه می‌گفت، به آن معتقد بود و برای او راهنمای عمل بود. برای این است که کلمه‌ی گفتار امیرالمؤمنین در طول تاریخ مثل نورافکنی برای زبدگان و نخبگان فکری عالم درخشیده است.

حجت الاسلام دیلمی تصریح کرد: شخصیت بی یدیل امیرالمؤمنین (ع)، از جهات متعدّد و در شرایط گوناگون برای همه‌ی نسل‌های بشر، یک الگوی جاودانه و تمام نشدنی است؛ هر کجا گره به کار اسلام می افتاد در خانه آن حضرت می آمدند در عبودیت، تقوا، شجاعت، عدالت، در مبارزه با جریان نفاق و کفر، در دفاع از رسالت، ساده زیستی، حکومت داری، همسرداری، تربیت فرزند و… به تعبیر شبلی شمیل، علی نسخه واحده برای تمام بشریت است.

دیلمی در پایان گفت: به همت تشکل های دینی و انقلابی و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، در سطح استان، ویژه برنامه های متعددی با محوریت جلسات وعظ و خطابه، نشست های معرفتی و بصیرتی، دسته روی، تجمعات مذهبی و… با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بسط معارف تمدن ساز و تحول آفرین علوی برگزار می شود.

کد خبر 5473140

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گرگان رضا دیلمی حضرت علی ع ماه رمضان 1401 شب قدر بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شب های قدر شب احیا ماه مبارك رمضان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خراسان رضوی شهادت حضرت علی مشهد ت اسلامی آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژست برنده اکبرپور در خوش و بش با سپاهانی‌ها!

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم فوتبال سپاهان به نظر می‌رسید خیلی راحت‌تر از چیزی که اتفاق افتاد، موفق به شکست حریف دسته اولی خود شود که در رتبه سیزدهم لیگ آزادگان قرار دارد.

با این حال سپاهان که دل به گل کاوه رضایی در نیمه اول خوش کرده بود، در دقیقه 89 با شوتی کم نظیر غافلگیر شد و در حالی که همه در انتظار ضربات پنالتی بودند، سپاهانی‌ها با اشتباه بازیکن استقلال و کم تجربگی‌ای که انجام داد، به یک پنالتی رسید ودر دقیقه 117 گل پیروزی بخش را به ثمر رساند.

در واقع به همین دلیل هم بود که سیاوش اکبرپور در پایان مسابقه از عملکرد بازیکنانش رضایت داشت. سپاهان و استقلال ملاثانی از هیچ منظری قابل مقایسه با هم نیستند و بی‌شک برای اکبرپور که در سال‌های ابتدایی دوران مربیگری خود قرار داد، بازنده شدن مقابل تیم قدرتمند، پرستاره و متمول سپاهان رضایت‌خاطر و امیدواری به آینده‌ای را به همراه داشته که سبب شد در پایان مسابقه یکی یکی با سپاهانی‌ها گرم بگیرد و سپس به سمت بازیکنان خودی برود و به آنها بابت نمایشی که داشتند خسته نباشید بگوید.

ویدئو: 331136

دیگر خبرها

  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی
  • حال و هوای مسجد کوفه- محراب شهادت مولا امیرالمومنین(ع)
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • تصاویری از بازسازی حرم امیرالمومنین علی (ع) + فیلم
  • دفاع متزلزل پرسپولیس پیش از جدال حساس با سپاهان
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن
  • ژست برنده اکبرپور در خوش و بش با سپاهانی‌ها!
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم