Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از تماشای فیلم «موقعیت مهدی» تولید آثار فاخر انقلابی را جهاد دانست و گفت: یکی از نکات مهم «موقعیت مهدی» برای من، این است که شهید کاظمی بار‌ها و بار‌ها خاطره آخرین تماس با شهید باکری قبل از شهادت را برایم در حالی که می‌گریست تعریف کرده بود. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام سپاه نیوز، در سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه جمعی از فرماندهان این نیرو در بنیاد سینمایی فارابی حضور یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بازدید که همراه با آئین قدردانی از عوامل فیلم «موقعیت مهدی» بود، سردار حاجی‌زاده پس از نمایش این فیلم اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا، یک کار زینبی و بزرگ است. هنر می‌تواند این فرهنگ را زنده نگه دارد و در عرصه هنر، اثر فیلم، پرنفوذ است. امروز رزمندگان، فرماندهان و افسران عرصه جهاد فرهنگی، شما عزیزان و دست‌اندرکاران ساخت چنین آثاری هستید و بدانید که این اثر، بسیار عمیق بود و خاطرات زیادی را برایم زنده کرد.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم «موقعیت مهدی» برای من، این است که شهید کاظمی بار‌ها و بار‌ها خاطره آخرین تماس با شهید باکری قبل از شهادت را برایم در حالی که می‌گریست تعریف کرده بود و دقیقاً همان صحنه را شما اینجا برای ما و مخاطبان در «موقعیت مهدی» ترسیم کردید.

سردار حاجی‌زاده اظهار داشت: این فیلم یادآور رشادت عزیزان ما در جزایر مجنون و در عملیات بدر بود و این خاطرات را برای ما زنده کرد. من به نوبه خودم از سازندگان این فیلم تشکر می‌کنم و امیدوارم ساخت اینگونه فیلم‌های فاخر را ادامه بدهید و این کار را برای خودتان جهاد تلقی کنید که انصافاً هم جهاد است.

در بخشی از این مراسم، «سیدمحمد نادری» مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امیرمومنان حضرت علی (ع)، اظهار داشت: امروز ما در بنیاد فرهنگی روایت فتح که میراث‌دار سیدشهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی است، مفتخر هستیم که روایت‌گر فتوحات انقلاب اسلامی باشیم.

وی با اشاره به بیش از دو یا سه سال کار مطالعاتی و تحقیقاتی روی این پروژه گفت: همه عزیزان از جمله تهیه‌کننده و کارگردان محترم عوامل صحنه و بازیگران دست به دست هم دادند و یک کار فاخر و قابل دفاع را در حوزه دفاع مقدس تولید کردند. همه این‌ها به جهت نگاه مبنایی شهید آوینی است که نهایتاً بعد از عبور از همه نظریه‌ها، به این نقطه رسید که هنر چیزی نیست مگر ابزاری برای رسیدن به حق و حقیقت.

سید مهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ضمن تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سهم بسزای نیروی هوافضای سپاه در تولید قدرت دفاعی و امنیتی کشور بر ضرورت بازنمایی توانمندی‌ها، دستاورد‌ها و رشادت‌های این نیرو در قالب آثار سینمایی تأکید کرد.

جوادی با ارائه گزارشی از وضعیت تولید آثار سینمایی دفاع مقدسی و همچنین پروژه‌های سال جاری بنیاد سینمایی فارابی در این حوزه، اعلام آمادگی کرد تا با همکاری بنیاد فرهنگی روایت فتح و مساعدت نیروی هوافضای سپاه پاسداران برای امسال یک اثر سینمایی با محوریت قدرت دفاعی هوا و فضای کشور از جمله توان پهبادی سپاه ساخته شود.

در انتهای نمایش فیلم با حضور سردار امیرعلی حاجی زاده، سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، سیدمحمد نادری مسئول بنیاد فرهنگی روایت فتح، نادری معاون نیروی هوافضای سپاه و سیدمحمد حسینی مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با اهدای هدایایی از عوامل و بازیگران فیلم موقعیت مهدی قدردانی شد.   بیشتر بخوانید: شهادت یکی از رزمندگان نیروی زمینی سپاه قرارگاه حین اجرای ماموریت تامین امنیت

انتهای پیام/ برچسب ها: سپاه فرمانده هوافضای سپاه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سپاه فرمانده هوافضای سپاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بنیاد فرهنگی روایت فتح بنیاد سینمایی فارابی نیروی هوافضای سپاه موقعیت مهدی حاجی زاده بار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، کتاب «اخلاق و درام» نوشته نصرت الله تابش از انتشارات بنیاد سینمایی فارابی وارد بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «اخلاق و درام» در این کتاب با تحلیل آثار دراماتیک نظیر «رومئو و ژولیت»، «مکبث» و «هملت» از ویلیام شکسپیر، «آناکارنینا» و «مرگ ایوان ایلیچ» از لئو تولستوی، «تصویر دوریان گری» از اسکار وایلد، «بینوایان» از ویکتور هوگو، «فاوست» از ولفگانگ گوته، «سریر خون» کوراساوا، «کشتن مرغ مقلد» رابرت مالیگمن، «معصومیت از دست رفته» داود میرباقری، «چشمه‌ باکره» اینگمار برگمن، «گلادیاتور» ریدلی اسکات، «پدرخوانده» کاپولا و آثار بسیار دیگر، در جست‌وجوی پاسخ به این پرسش است که آیا مفاهیم اخلاقی، صرفاً توصیه‌ای به هنرمند است یا بدون مفاهیم اخلاقی، اثری دراماتیک خلق نمی‌شود؟

این کتاب در شش فصل و از منظر پیرنگی به موضوع اخلاق و پیوند آن با درام به همراه مثال‌های متعدد سینمایی پرداخته است؛ اخلاق و درام با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۶ صفحه با قیمت ۲۹۰ هزار تومان منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتشارات بنیاد سینمایی فارابی نیز امسال با یکصد عنوان کتاب و فصلنامه در غرفه بنیاد فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ۲ شکل حضوری و مجازی پذیرای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید و عموم علاقه‌مندان سینما است.

کد خبر 6090674

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • سردار فدوی: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند روزی در منطقه غرب آسیا اساس آن‌ها زیر سوال برود
  • جانشین فرمانده کل سپاه: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • سردار فدوی: شهید حجازی موجب اقتدار و اوج‌گیری جبهه مقاومت شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم