Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@15:27:22 GMT

بسته تعزیری برای بانک‌های خصوصی استان فارس اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۲۷۴۴

بسته تعزیری برای بانک‌های خصوصی استان فارس اجرا می‌شود

گروه استان‌ها ــ استاندار فارس گفت: برای بانک‌های خصوصی فارس که سپرده‌های آنها متناسب با تسهیلاتشان نیست و در ارائه وام به متقاضیان داخل استان امتناع می‌کنند بسته تعزیری اجرا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمد هادی ایمانیه عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با اشاره به انتقاد نماینده مردم شیراز و زرقان از بانک‌های خصوصی فارس و بردن منابع بانکی خود به استان‌های دیگر، اظهار داشت: تاکنون ما هر چه گفتیم گوش بانک‌های خصوصی فارس شنوا نبوده است بنابراین برای بانک‌های خصوصی که نسبت سپرده به تسهیلات آنها متناسب نیست و در ارائه تسهیلات به متقاضیان داخل استان امتناع می‌کنند بسته تعزیری اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید کارگروه حمایت از امنیت سرمایه‌گذاری در استان فارس تشکیل شود، عنوان کرد: باید در اجرای پروژه‌های مشارکتی دولت با بخش خصوصی به این نکته تاکید شود که هر سرمایه‌گذاری که 80 درصد آورده خود را تامین کند دولت 20 درصد سهم خود را پرداخت می‌کند اینطور نباشد که ابتدا دولت 20 درصد خود را پرداخت کند و سرمایه‌گذار در آوردن سهم خود سهل‌انگاری کند و بعد بخواهد با وام و تسهیلات حمایتی دولت کار را پیش ببرد.

استاندار فارس با تاکید بر برگزاری کارگاه‌های افزایش بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی استان فارس، عنوان کرد: در همه برنامه‌های توسعه‌ای فارس باید عدالت‌محوری، دانش‌بنیان بودن، مردم پایه بودن، خانواده‌محوری و ترویج سبک زندگی ایرانی_ اسلامی مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه طبق قانون بودجه همه دستگاه‌های دولتی موظف هستند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را به تفاهم‌نامه با صدا و سیما اختصاص دهند، خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌های استان باید یک پیوست رسانه‌ای و یک پیوست علمی داشته باشد.

نرخ بیکاری استان خراسان شمالی از میانگین کشوری بالاتر استتسهیلات اشتغالزایی در استان کرمانشاه متناسب با نرخ بیکاری نیستافزایش نرخ بیکاری استان فارس در زمستان 1400؛ اغلب بیکاران تحصیلات دیپلم به بالا دارند

 نرخ مشارکت اقتصادی بانوان فارس در حال کاهش است 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس نیز در این جلسه اظهار داشت: تسریع در اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان برای توسعه صنایع، تسریع در تکمیل سدهای استان و شبکه‌های آبیاری  زیردست آنها، اجرای هر چه سریع‌تر مناطق ویژه اقتصادی مصوب شده، برقی و سریع‌السیر شدن راه‌آهن شیراز _ اصفهان و ادامه احداث آن تا لار و بندرعباس، تسریع در احداث آزادراه اصفهان_ شیراز و لار_ بندرعباس  و تسریع در احداث  راه‌آهن و آزادراه شیراز_ بوشهر از جمله پروژه‌های اولویت‌دار پیش‌روی استان فارس است.

احمدعلی افکاری تسریع در احداث منطقه ویژه دانشگاهی بین‌المللی شیراز، مطالعه و ایجاد شهرک سینمایی جنوب کشور، تسریع در اجرای طرح بین‌المللی حافظیه تا سعدیه به عنوان بزرگترین پروژ ادبی، تاریخی و فرهنگی کشور، تسریع در سرمایه‌گذاری و تکمیل شهر سلامت، اجرای شهر بزرگ معرفی  تمدن‌های دنیا در منطقه‌ای بین مرودشت و پاسارگاد را از دیگر اقدامات اولویت‌دار برنامه توسعه فارس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان فارس تا پایان سال 1404 باید به 5 درصد برسد، گفت: متاسفانه نرخ مشارکت اقتصادی استان فارس به ویژه در بخش بانوان در حال کاهش است بنابراین برای پایین آوردن نرخ بیکاری باید نرخ مشارکت اقتصادی را بالا ببریم.

افکاری در مورد دستور استاندار فارس برای ایجاد شهرک‌ اقماری در نزدیکی کلانشهر شیراز گفت: 4 پهنه سروستان، بیضا، داریان و کوهمره برای این کار بررسی شده است.

وی در مورد الحاق اراضی شرق صدرا به شهر صدرا جهت طرح جهش تولید مسکن نیز افزود: با توجه به قرارگیری این اراضی در محدوده پارک ملی بمو و منع قانونی جهت تغییر کاربری، تقاضای خارج کردن این اراضی از محدوده پارک ملی حفاظت شده بمو به شورای عالی محیط زیست کشور داده شده است تا جایگزین این 389 هکتار زمین دیگری به محیط زیست معرفی شود.

انتهای پیام/422/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک های خصوصی استان فارس نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن

استاندار قم با تشکر از بانک‌هایی (دولتی) که در ارائه تسهیلات مسکن به استان کمک کردند، گففت: بانک مسکن قم در ارائه تسهیلات بعد از اصفهان و شیراز رتبه دوم کشور را دارد، اما برای برخی بانک‌های خصوصی که در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری استاندار قم در جلسه امروز شورای بانک‌های استان که در محل سالن امام جواد استانداری برگزار شد نیاز اولیه مردم را در حوزه مسکن دانست و با تشکر از بانک‌هایی (دولتی) که در ارائه تسهیلات مسکن به استان کمک کردند، اظهار داشت: بانک مسکن قم در ارائه تسهیلات بعد از اصفهان و شیراز رتبه دوم کشور را دارد، اما برای برخی بانک‌های خصوصی که در این زمینه عملکرد ضعیفی داشتند و یا منابع استان را خارج از استان خرج کردند در سفر دوم رئیس جمهور به قم، تصمیمات جدی گرفته خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استناد بخشنامه بانک مرکزی که 50 درصد منابع بانکی هر استان باید در همان استان هزینه شود، افزود: بنابر تاکید رئیس جمهور نسبت به ارائه تسهیلات خرد به مردم با خارج شدن بانک‌های متخلف از گردونه، بانک‌های دیگر، می‌توانند با شتاب بیشتر به مردم خدمت رسانی نمایند.

استاندار با بیان اینکه بانک‌های خصوصی تحت نظارت بانک مرکزی که با استفاده از منابع استانی فعالیت دارند باید در راستای سیاست‌های مالی دولت به ویژه مسکن به عنوان اولویت اول دولت قدم بردارند، گفت: خوشبختانه استان قم در حوزه مسکن جزء استان‌های برتر کشور است، اما این کافی نیست و برای رسیدن به اهداف تعیین شده همه باید تلاش کنند.

آقامیری با بیان اینکه از ابتدای سال 1402 تا اسفند سال گذشته، از 26 همت جذب بانک‌های خصوصی، فقط 6 همت خرج شده است، عنوان کرد: این جای سوال است که 20 همت جذب شده از استان چرا باید خارج از استان خرج شود در حالی که نصف این مبلغ بسیاری از مشکلات استان را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • بانک‌های خصوصی استان کرمان هیچ کمکی به استان نمی‌کنند
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • تاکید سازمان بازرسی بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • تاکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد