Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیای و اقتصادی ، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش قیمت اینترنت مشکلات معیشتی برای مردم ایجاد می‌کند
علی حدادی در انتقاد از افزایش قیمت اینترنت و کاهش کیفیت آن، بیان کرد: آنچه که امروز حائز اهمیت است دسترسی به اینترنت برای عموم مردم به ویژه برای دانشجویان و پژوهشگران است. توسعه و گسترش پهنای اینترنت و ارتقای کیفیت آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. اما افزایش قیمت اینترنت با وجود مشکلات معیشتی که مردم با آن مواجه هستند، کار درستی نیست. باید نگاه ما در این حوزه جامع بوده و اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشجویان، پژوهشگران، فرهیختگان و سایر قشرها را در نظر بگیریم.وی در ادامه اظهار کرد: همان طوری که در شرایط فعلی باید جلوی افزایش قیمت تمام کالاها ایستاد، افزایش قیمت اینترنت نیز قابل قبول نیست. باید مشکلات کف جامعه را دید. افزایش قیمت اینترنت مشکلات جدی برای مردم به ویژه برای جوانان و جامعه فرهیخته برای انجام تحقیقات و پژوهش ایجاد خواهد کرد.

نماینده مجلس: اگر تا پایان اردیبهشت واردات خودرو انجام نشود، وزیر صنعت را استیضاح می‌کنیم
جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که نمایندگان مجلس چه زمانی به افزایش سرسام‌آور قیمت خودروها ورود خواهند کرد؟ گفت: افزایش قیمت خودروها دهن‌کجی خودروسازان به نظام است؛ در حال حاضر بحث از موافق و مخالف گذشته است. مجلس، دولت، مردم و حتی مقام معظم رهبری تأکید می‌کنند که وضعیت خودروسازی نابه‌سامان و نارضایتی ایجاد کرده است، در چنین شرایطی افزایش قیمت‌ها نوعی دهن‌کجی و گستاخی به شمار می‌رود. وی تصریح کرد: منتظریم ببینیم وزیر صمت، پایان اردیبهشت و پس از پایان زمان مصوبه قبلی سران قوا چه خواهد کرد. بنده به وزیر صمت اعلام کرده‌ام که اگر پایان اردیبهشت، واردات انجام نشود، به طور قطع به صورت جدی روی استیضاح او کار خواهم کرد و این موضوع را به سرانجام می‌رسانم.

نماینده خبرگان: رسانه‌های معاند به خاطر خرید چند تکه لباس جنجال به پا کردند
ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان در واکنش به ماجرای سفر خانواده قالیباف به ترکیه در ویژه‌برنامه صداوسیما گفت: برای چند تکه لباس جنجال به پا کرده اند.

قالیباف: وضع گرانی‌ها در کشور غیرقابل دفاع شده
محمدباقر قالیباف با تأکید بر اینکه مردم در شرایط سختی به سر می‌برند و اکثر آنها کاری به مجلس و یا دولت به تنهایی ندارند، گفت: در شرایط فعلی در صورت هر موفقیتی، آن را به پای مجلس و دولت می‌نویسند و در صورت شکست نیز باز این گونه خواهد بود. به تمام معنا به جهت کارکردی، رویکردی و باورها در یک قایق نشسته‌ایم و باید همه به یک سمت پارو بزنیم و صورت هدف‌گذاری درست، انرژی به بیراهه نخواهد رفت. وی ادامه داد: وضع گرانی‌ها در کشور غیرقابل دفاع شده است. آیا می‌توانیم به مردم بگویم که این موضوع مربوط به دولت بوده و به مجلس ربط ندارد. منهای اینکه گفتن چنین صحبتی را وجدان ما اجازه نمی‌دهد در صورت بیان آن نیز مردم این سخنان را قبول نخواهند کرد. رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: مجلس و دولت در کنار هم باید مسائل را پیش ببرند و با این نگاه باید مشکلات مردم را حل کرد.

حمایت عضو شورای شهر از سفر خانواده قالیباف: باید دو قلم سیسمونی از خارج را به اقتصاد مقاومتی ربط داد؟
حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری به حواشی ایجاد شده برای خانواده رییس مجلس به ترکیه گفت: خدا را شاهد می گیرم، صحبت های من نه از روی هوای نفس که صرفا از روی تکلیف است اگر اندک آبرویی در فضای سیاسی جامعه دارم از لطف و محبت مردم شریف تهران و جبهه انقلاب دارم و به عنوان یک سرباز کوچک این آبرو را صرف مردم می کنم و بس. این عضو شورای شهر تهران گفت: اندک آزادگی در خودم می بینم که آنچه را حق است اعلام کنم و فریاد بزنم و باکی از جبهه گیری ها و تهمت هایی که بعداً پیش بیاید ندارم. وی افزود: موضوعی که چند روز است فضای مجازی کشور و شبکه های معاند را بر علیه نظام بسیج کرده و همه به صورت یک دست چه عوامل داخلی و منافقین و چه شبکه های خارجی درصدد ضربه زدن به نظام بر سر یک مسأله بسیار پیش پا افتاده است. آقا میری ادامه داد: مسأله وارد کردن چند قلم کالای خارجی به نام سیسمونی کودک که توسط دختر و داماد رئیس مجلس اتفاق افتاده است. این خانواده با چهار ساک رفتند و با پنج ساک برگشتند و دو قلم جنس هم همراه خود آوردند که مشخص است، دو جوانی که اول ازدواجشان است و می‌خواهند صاحب فرزندی شوند، ذوق دارند و به یک سفر خارجی رفتند و در یک حراجی سیسمونی دیدند و دو قلم جنس هم خریدند. حالا باید از این دو قلم جنس فیلم بگیرند و عکسبرداری کنند و آن را رسانه ای کنند و به اقتصاد مقاومتی ربط دهند!؟ وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی و استفاده از کالای داخلی مسأله بسیار درستی است اما یراد بها الباطل! این باید کجا استفاده شود؟ روزی دویست پرواز خارجی در کشور انجام می شود، همه دست در جیبشان کردند و آمده‌اند و چند قلم جنس برای بستگانشان نخریدند؟

پولی که از انگلستان گرفتیم کجاست؟
محمود عباس‌زاده در خصوص پرداخت بدهی انگلیس به ایران از طریق عمان، اظهار داشت: «ما با کشورهای منطقه به نوعی کار می‌کنیم و در زمینه گرفتن مطالبات‌مان برخی از کشورهای همسایه رایزنی و وساطت می‌کنند. مهم این بود که پول‌های مسدود شده از کشور مبدا آزاد شود. بعید می‌دانم در مراحل بعدی، به ویژه با همسایه‌ها با مشکلی مواجه شویم.» این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که چگونه قرار است این پول‌ها از عمان وارد کشور شود، عنوان کرد: «بالاخره مذاکراتی شده است. ما یک سری کارهایی برای آزاد کردن اموال‌مان، به ویژه در مورد پول‌های بلوکه شده آغاز کرده‌ایم.» عباس‌زاده ادامه داد: «مذاکرات و رایزنی‌های مستمری را شروع و بر اساس قواعد حقوق بین‌المللی هم اقدام کرده‌ایم. طبق گفت و گو‌های وین هم یکی از موضوعاتی که به صورت جدی توسط دیپلمات‌های ما پیگیری می‌شد، بحث آزاد کردن پول‌های ما بود. حتی بارها به آن‌ها اعلام کرده‌ایم که اگر حسن نیت دارید دست به کار شوید و بخش قابل توجهی از پول‌های بلوکه شده ما را آزاد کنید؛ ما هم این امر را دال بر حسن نیت و جدیت شما تلقی می‌کنیم. کاری هم که با انگلیس شد در همین راستا بود.» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: «حدود 400 میلیون پوند بدهی انگلستان به ما از مبدا آزاد شده است. چندان مشکل به مقصد رسیدن را نداریم کما اینکه به مقصد هم خواهد رسید. مهم این است که یک کار هماهنگ، حقوقی، مستدل و عالمانه را برای بازگشت این پول‌ها شروع کرده‌ایم و دارد نتیجه هم می‌دهد.»

میرسلیم: افزایش قیمت اینترنت واقعاً غیر منطقی است
مصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت اینترنت واقعاً غیر منطقی است، گفت: با توجه به اینکه گستره فعالیت فعالان حوزه فضای مجازی و همچنین کسب و کارهای اینترنتی بسیار وسیع است، چنانچه قرار است افزایش قیمتی در بهای اینتنرنت اعمال شود، این افزایش باید کنترلی باشد. وی خاطر نشان کرد: با توجه به غیر منطقی بودن افزایش قیمت اینترنت، در مجلس موضوع را پیگیری خواهیم کرد چراکه با این افزایش قیمت، مردم متحمل فشار می‌شوند. /ایسنا

حمایت برخی نمایندگان از قالیباف در ماجرای سفر خانواده او به ترکیه
سفر هفته گذشته همسر، دختر و داماد رئیس مجلس به ترکیه با واکنش تعدادی از نمایندگان مواجه شد و برخی از آنها از رئیس‌مجلس حمایت کردند. از جمله:
مجتبی توانگر نماینده تهران: «تجربه نشان داده است که پروژه‌های محفلی دارای اهداف سیاسی در ابتدای امر گرچه توفیقاتی دارند ولی در بلندمدت و با فرو نشستن غبارها، در نهایت به ضرر محفل طراحان تمام خواهد شد. از رئیس‌ مجلس انتظار می‌رود تا از پیگیری پرونده پروژه‌بگیران محفلی دست نکشد.»

محمد رشیدی نماینده کرمانشاه: «فرق است میان آنها که برای حلال نسنجیده خانواده خود عذرخواهی می‌کنند و آنها که همدست و شریک حرام قطعی خانواده خود هستند.»

محسن علیزاده نماینده سپیدان: «پروژه های سیاسی و امنیتی نمی تواند مجلس یازدهم را از ایستادن بر سر منافع مردم و مقابله با اقداماتی که مردم در آنها جایی ندارند بازدارد. پرونده سازی و جاسوس بازی، انحراف در سیاست ورزی امروز کشور است که امیدواریم دستگاه های امنیتی جلوی آن را بگیرند.»

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده سروستان: «حاشیه‌ها و تخریب‌ها به نظر عادی نیست!!! لازم است دستگاه های امنیتی به سرعت درباره پرونده سازی سیاسی و امنیتی برای رئیس مجلس و تخریب او در ماجرایی که با مخالفت وی و عذرخواهی خانواده‌اش همراه بوده تحقیقات لازم را انجام داده و با عناصر پشت پرده احتمالی برخورد کنند. یا ستارالعیوب»

جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت: «اگر به اسم علی(ع)، با تمسک به عدالت علی(ع)، در شب شهادت علی(ع) به دنبال بردن آبرو از شیعه علی(ع) هستی، بدان راه ابن ملجم مرادی در پیش گرفته‌ای، اخوی!»

معصومه پاشایی بهرام نماینده مرند و جلفا: «ارتقاء پلیس، پایه گذار پلیس زن و سامانه پلیس ١١٠، هشتمین شهردار برتر دنیا که با تکیه بر توان داخلی پروژه های بزرگی چون پل صدر و تونل نیایش را انجام داد، سردار جنگ و اکنون تنها کسی که در مجلس یازدهم شایستگی ریاست مجلس را دارد! با این حرفها چیزی از ارزشهای دکتر قالیباف کم نمی شود!»

رئیس سازمان صداو سیما: همه در قبال کاهش مخاطب مقصریم
پیمان جبلی رئیس صداوسیما در ضیافت افطار با جمعی از هنرمندان تاکید کرد: همه باید خود را در برابر کاهش علاقه مخاطبان به صداوسیما مسئول بدانیم. او در دیدار با جمعی از هنرمندان گفت: همه ما، چه شما به عنوان هنرمند، چه ما به عنوان مسئولین صدا و سیما، باید از خودمان بپرسیم چرا احساس علاقه‌ای که مخاطب به هنرمندان و آثارشان داشت، کاهش یافته است؟ چرا بعضی آثاری که در گذشته با هزینه‌های کمتر ساخته می‌شد، ماندگارترند؟ همه‌مان مقصریم و نمی‌توانیم خودمان را تبرئه کنیم.


کیهان: قضیه قالیباف را راه انداختند تا حواس مردم از خدمات دولت سیزدهم پرت شود
کیهان در بخشی از یک مقاله به دفاع از محمدباقر قالیباف پرداخت و نوشت: کارغلط، غلط است و قابل دفاع نیست ولی چگونه است که غلط یک آقازاده چهل کلاغ است و آقازاده‌ای دیگر می‌تواند در عمرش هرغلطی بگوید و بکند؟ یکی قتل می‌کند و مقتول را توبیخ می‌کنند و یکی دیگر، باید به‌خاطر غلط بستگانش استعفا کند؟‌ترفند «حواس پرت کردن» را هم از شیاطین آموخته‌اند. می‌خواهند مردم متوجه امور مهم‌تر نشوند و خدمات دولتی که وارث نابسامانی آنهاست را ندانند. نباید مردم بدانند که هشت ماه دولت فعلی به اندازه هشت سال قبلش کار شده است. عمده قرض دولت اعتدالی تسویه شده و تورم پایین آمده و تولید قدرت و ثروت شده و تلفات کرونا از ٧٠٠ نفر به ٢٠ نفر رسیده و... و مردم از تنبلی و متلک بی‌عرضه‌ها نجات یافته‌اند.

خشونت علیه والدین زیاد شده است
تقی آزاد ارمکی، جامعه‌شناس:مشکلات درون خانواده بسیار بیشتر از دیروز شده است و آن‌قدر زنان را عاصی کرده که اقدام به کتک زدن همسران خود می‌کنند؛ امروز خشونت علیه والدین در خانواده‌ها بسیار زیاد شده است.در تاریخ ایران به ندرت وجود داشته است که فرزندی والدین خود را بزند، در داستان رستم و سهراب این رستم است که سهراب را می‌کشند، تا این‌که سهراب رستم را بکشد. رسانه‌ها به این مسئله‌ها نمی‌پردازند، امروز پدربزرگ ومادربزرگ‌ها را از خانه بیرون می‌کنند، در جامعه ما نسل اولی‌های تنها و بلاتکلیف زیادی وجود دارند./خبرآنلاین

کلید خوردن کار تخریب رئیسی در یک دیدار نوروزی
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس:اصلاح طلبان در دیدار نوروزی که با سران خود داشتند کار تخریب دولت آقای رئیسی را کلید زدند و این موضوع در سال جدید در دستورکار آنها قرار گرفته است.آنها در صدد هستند تا با جوسازی علیه دولت فضا را برای انتخابات ۱۴۰۲ برای خود فراهم کنند و بتوانند از این طریق کرسی‌هایی را در مجلس به دست آورند.اصلاح‌طلبان با جوسازی‌ علیه دولت آقای رئیسی در صددند خاطره تلخ عملکرد خود در دولت قبل را از اذهان عمومی پاک کنند./فارس

کارمندان این شرکت‌های دولتی بالاترین حقوق را می‌گیرند
در دی ماه سال ۹۹ دیوان محاسبات فهرستی از ۶۰ شرکت دولتی منتشر کرد و به حقوق و دستمزد مصوب کارکنان این شرکت‌ها برای سال ۱۴۰۰ پرداخت.طبق این گزارش میانگین حقوق کارمندان برخی از این شرکت‌ها به بیشتر از ۵۲ میلیون تومان می‌رسید و کمترین میانگین حقوقی که کارمندان این شرکت‌ها دریافت می‌کردند ۲۰ میلیون تومان گزارش شد.کارکنان شرکت بازرگانی و خدمات صنعتی فولاد اهواز با میانگین حقوق ۵۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بیشترین دریافتی را داشتند.کارمندان شرکت پالایش گاز فجر جم نیز با میانگین دریافتی ۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رده دوم را از آن خود کرده‌اند./شرق

ساعت رسمی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند
«ابوترابی» نماینده مجلس:طبق توافقی که با دولت انجام شده است ساعت رسمی کشور از ابتدای سال ۱۴۰۲ تغییر نمی‌کند.ایرادات شورای نگهبان برطرف شده و این طرح بار دیگر در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت تا پس از تصویب برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارجاع و پس از تائید برای اجرا به دولت ابلاغ شود

چرا برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» وجاهت دینی ندارد؟
حجت‌الاسلام رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا، درباره برنامه «زندگی پس از زندگی» می‌گوید:بنده قصد ندارم خوبی‌های برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» را بالکل نفی کنم و درباره زحمات دوستان صداوسیما بی‌انصافی کنم.این برنامه نقاط قوتی هم دارد و خدمات ارزنده‌ای نیز به ویژه در ساحت مرگ‌اندیشی داشته است هرچند انتظار می‌رفت تحت نظر یکی از اندیشمندان برجسته‌ این عرصه طراحی و اجرا گردیده و سوء‌برداشت‌هایی که به وجود می‌آورد رفع شود.بحث مرگ و حالات قبل و بعد از مرگ، جزو پیچیده‌ترین مباحث دینی است و به جرأت می‌توان گفت که علمای ما قادر به پاسخ به خیلی از سوالات درباره جزئیات حالات مرگ و حیات پس از مرگ نیستند./خبرآنلاین

یک سوم کالا‌های صادارتی ایران راهی چین می شود
 سخنگوی گمرک ایران گفت: پارسال حدود ۳۰ درصد از کالا‌های ایرانی به چین صادر شد. سیدروح‌الله لطیفی افزود: در همین سال حدود ۱۳ درصد کل واردات ایران هم از چین بوده است. وی با بیان اینکه تجارت ایران و چین در سال قبل، ۲۷ میلیارد و ۶۷ میلیون دلار بود، گفت: از این مقدار ۱۴ میلیارد و ۳۲۳ میلیون دلار مربوط به صادرات کالا و ۱۲ میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار هم واردات از چین است. لطیفی افزود: تجارت ایران و چین در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته که ۵۸ درصد رشد در صادرات و ۲۹ درصد هم در واردات بوده است.

عادل کلاه‌کج با سایر متهمان پرونده کلاهبرداری چه نسبتی دارد؟
طبق اعلام دادگستری رامهرمز، عادل کلاه‌کج بازیکن سابق فوتبال به همراه برادر، همسر، پدرهمسر و خواهران همسرش، شبکه کلاهبرداری را تشکیل داده است.تعداد شکات پرونده به‌خصوص بعد از انتشار تصاویر متهمین به مرور در حال افزایش است.میزان گردش حساب‌های متهمین مرتبط با پرونده بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است./تسنیم

قیمت هر مثقال طلای آب شده در بازار تهران
محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی، قیمت هر انس طلا هزار و ۹۳۳ دلار است که نسبت به هفته گذشته حدوداً ۴۰ دلار کاهش داشته است. وی افزود: قیمت هر انس نقره هم در بازار‌های جهانی ۲۴ هزار و ۲۳ سنت است.  کشتی آرای گفت: براساس معاملات اولیه بازار، قیمت انس و نرخ ارز، هر قطعه سکه طرح قدیم ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی هم ۲ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان داد و ستد شد. وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده ۵ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۰۰ تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار هم یک میلیون و ۷۲۸ هزار تومان است.

جهش قیمت میوه و صیفی در بازار
چندهفته‌ای می‌شود که قیمت گوجه‌فرنگی، سیب زمینی و بادمجان در بازار افزایش یافته است و به کیلویی بیش از ۱۵ هزار تومان رسیده است. اگرچه در این مدت وعده کاهش قیمت‌ داده‌ شده اما مشاهدات بازار نشان می‌دهد که هنوز این وعده‌ها عملیاتی نشده است.براساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو سیب زمینی ۱۷هزار تومان، پیاز ۱۱ هزار تومان، گوجه فرنگی ۱۸ هزار تومان، خیار۱۴ تا ۱۸ هزار تومان، پرتقال ۲۰ هزار تومان، موز ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، سیب ۲۵ هزار تومان، کیوی ۲۰ هزار تومان، ملون۱۲ هزار تومان، گوجه سبز ۱۱۰ هزار تومان، توت فرنگی ۷۰ هزار تومان، هندوانه ۷۰۰۰ تومان و بادمجان ۱۷ هزارتومان است./ ایسنا

 شورای نگهبان مصوبه تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار مجلس را تایید کرد
طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در حساب توییتری خود نوشت:
طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌ و کار" با توجه به‌ اصلاحات صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

علی مطهری: ۲۴۰ نفر در اعتراضات بنزین کشته شدند و مجلس سکوت کرد
علی مطهری، نایب رئیس مجلس دهم:مسئله بنزین که مربوط به دولت بود و لاریجانی نباید مانع استیضاح وزیر کشور می‌شد.معتقد بودیم در مسئله بنزین که ۲۴۰ نفر کشته شدند، مجلس نباید ساکت باشد.استیضاح وزیر کشور را مطرح کردیم، ولی رئیس مجلس نگذاشت.در مسئله بنزین آقای رحمانی فضلی مسئول پیاده کردن طرح بود که بسیار بد عمل کرد./ایسکانیوز

دفاع معاون بانک مرکزی از آمار تورمی رئیس‌جمهور؛ مستند است
پیمان قربانی، معاون اقتصادی بانک مرکزی، با تاکید بر اینکه آمار مربوط به تورم کماکان در بانک مرکزی تولید و به صورت ماهانه در اختیار مقامات و مسئولان اقتصادی کشور قرار می گیرد گفت: نرخ تورم از ۴۷.۱ درصد در سال ۱۳۹۹نهایتا به ۵۹.۳ درصد در شهریورماه ۱۴۰۰ رسید که در ۷ دهه گذشته بی سابقه بوده است. قربانی تصریح کرد: خوشبختانه از شهریورماه ۱۴۰۰ به بعد نرخ تورم ۱۲ ماهه در مسیری نزولی قرار داشته و با ۱۳.۱ واحد درصد کاهش به ۴۶.۲ درصد در اسفندماه ۱۴۰۰ رسیده است. معاون اقتصادی بانک مرکزی تاکید کرد: بر این اساس، آماری که رئیس‌جمهور درباره کاهش ۱۳ درصدی نرخ تورم بیان کردند کاملا صحیح و مستند به آمار بانک مرکزی بوده است. قربانی همچنین از کاهش چشمگیر نرخ تورم نقطه به نقطه در دولت سیزدهم نیز خبر داد و افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه نیز که در شهریور ماه ۱۴۰۰ در سطح ۵۴.۹ درصد قرار داشت، با ۲۵.۴ واحد درصد کاهش به ۲۹.۵ درصد در اسفند ۱۴۰۰ رسیده است. معاون اقتصادی بانک مرکزی با اشاره به نقش رشد پایه پولی در افزایش نرخ تورم طی سال های گذشته گفت: خوشبختانه روند رشد پایه پولی که در تیرماه ۱۴۰۰ به ۴۲.۶ درصد رسیده بود با ۱۱.۲ واحد درصد کاهش به ۳۱.۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۰ رسیده است که حاکی از جهت‌گیری صحیح بانک مرکزی و دولت سیزدهم در این زمینه می‌باشد. وی در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی برنامه جامعی براساس مدیریت پایه پولی در سال ۱۴۰۱ تدارک دیده است و امید می‌رود با مجموعه اقدامات مناسب در حوزه های سیاستی پولی و مالی، شاهد مهار مناسب نرخ تورم در آینده باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان بسته ویژه خبری قالیباف اقتصاد مقاومتی ماه رمضان میانکاله شب قدر جوشن کبیر دعای روز بیست و دوم رمضان افزایش قیمت اینترنت اقتصاد مقاومتی شورای نگهبان دولت سیزدهم سفر خانواده شرکت ها بانک مرکزی هزار تومان شورای شهر رئیس مجلس نرخ تورم قلم جنس دو قلم پول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس ضمن تبریک فرا رسیدن روز معلم، اظهار کرد: شهید مطهری پاره تن و حاصل عمر امام راحل و صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود. ایشان عمر شریف خود را صرف مبارزه سرسختانه با انحرافات کرد و به همین جهت همواره مورد بغض و نفرت متحجران و غرب زدگان بود.

وی گفت: جوانان و نوجوانان دلباخته به انقلاب اسلامی اندیشه بلند شهید مطهری را که جوهر اندیشه امام (ره) است، چراغ راه خود قرار دهند تا اساتید خودخوانده و درس نخوانده به اسم اسلام و انقلاب راهزن فکر و عمل آنان نشوند. شهید مطهری زنده است، چرا که اندیشه مطهری همچنان راهگشا و درس آموز است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین روز معلم را به همه فرهنگیان عزیز و پرتلاش سراسر کشور تبریک و تهنیت می گویم. مجلس یازدهم مفتخر به تصویب قانون رتبه بندی معلمان و پیگیری مستمر تا اجرای کامل آن است. همچنین در برنامه هفتم پیشرفت کشور نیز احکام بسیار مهمی برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و افزایش رضایت شغلی معلمان و اصلاح نظام تربیت معلم و ارزیابی عملکرد به تصویب رسیده است که در صورت اجرای درست می‌تواند تحول جدی در وضعیت تربیتی نظام آموزش و پرورش ایجاد کند.

مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد

قالیباف در ادامه روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت و بیان کرد: مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این باره به تصویب رسیده است. مهمترین اقدام مجلس در این حوزه رفع انحصار از مجوزهای کسب و کار و شکستن قلم های طلایی با تصویب «قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» بود که به دوران تاریک رانت های صنفی پایان داد.

قالیباف ادامه داد: تصویب «قانون جهش تولید دانش بنیان» نیز به عقب ماندن نظام قانون گذاری از نیازهای زیست بوم فناوری کشور پایان داد و به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری قانون جهش تولید دانش بنیان تاکنون منجر به ۱.۳ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی شده است. رهبر معظم انقلاب قانون جهش تولید دانش بنیان را یکی از سه قانون راهبردی تصویب شده در مجلس یازدهم دانستند.

قالیباف تاکید کرد: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی و همچنین معافیت های مالیاتی بر کسب و کارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه دار کردن فعالیت های اقتصادی غیرمولد و در نهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان ها از دیگر عناصر ریل گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضعیت کسب و کار در کشور و رونق تولید منجر خواهد شد.

کد خبر 6092712 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشا و درس‌آموز است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه شهید مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • نماینده مهاباد: مجلس در مورد کاظم صدیقی سکوت کرد، در مورد چای دبش لاپوشانی / تعداد افراد زیر خط فقر دو برابر شده است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است