Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود اسدیان روز یکشنبه در کارگروه اشتغال مراغه اظهار داشت: سهم شهرستان از محل تسهیلات مشاغل خانگی طی سال گذشته پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بود اما یک‌ونیم برابر این میزان تقاضا شد تا با معرفی بالای صددرصدی متقاضیان، بتوانیم به شکل شناور از تسهیلات شهرستان‌های دیگر استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تاکنون نیز درصد جذب و تحقق ۱۱۸ درصد با میزان اشتغالزایی مستقیم برای ۲۸۰ نفر بوده است که امیدواریم بانک‌ها نیز با تعامل بیشتر این درصد را به ۱۵۰ برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی از طریق ادارات صمت، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی معرفی شده و این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد به صورت انفرادی و پشتیبان و با عاملیت بانک‌های رفاه و توسعه تعاون پرداخت می‌شود.

فرماندار مراغه به میزان پرداختی تسهیلات اشتغال روستایی هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای ۱۱۰ طرح با ۱۷۹ نفر اشتغالزایی جذب شد و عاملیت پرداخت آن را سه بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و بانک کشاورزی بر عهده داشت.

وی به اعطای تسهیلات برای صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای پرداخت تسهیلات کرونا تاکنون بیش از ۲۵ میلیارد تومان به صاحبان مشاغل آسیب‌دیده شهرستان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای ۲۳ طرح با میزان اشتغالزایی برای ۸۲ نفر پرداخت شد اما در حال حاضر تسهیلات کرونایی دیگر پرداخت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید شهرستان هفت میلیارد و ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تسهیلات برای ۹۱ طرح پرداخت و برای ۲۰۳ نفر اشتغال ایجاد شد.

دستگاه‌های متولی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند
نماینده عالی دولت در شهرستان مراغه تصریح کرد: با توجه به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع اشتغال و تولید انتظار داریم دستگاه‌های متولی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از پیش استفاده کنند.

اسدیان تاکید کرد: امسال عزم جدی مسئولان دستگاه‌های متولی را برای اشتغالزایی نیاز داریم و حوزه کشاورزی و گردشگری بیشترین و مهمترین نقش را در اشتغالزایی، توسعه و آبادانی شهرستان می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده شاهد آن هستیم که برخی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری به دلایل مختلف راکد و تعطیل بوده که غیرقابل قبول است؛ به گفته وی توقف پروژه‌ها موجب یاس و ناامیدی دیگر سرمایه‌گذاران می‌شود و از این رو نیازمند همراهی تمامی دستگاه‌ها در شهرستان هستیم.

وی ادامه داد: همچنین باید از ظرفیت مجموعه‌هایی چون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد برکت و علوی برای اشتغال‌آفرینی در شهرستان استفاده کرد.

وی در این جلسه خاطرنشان کرد: بانک‌ها جزیره‌ای عمل نکنند و به صورت جدی در راستای تولید اقدام کنند.

حکیمه انتظاری، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری مراغه نیز در این جلسه همسویی و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای جذب تسهیلات و سرمایه‌گذاران را خواستار شد.

پرویز حبیبی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز بیان کرد: درصد بیکاری شهرستان در سال ۱۳۹۵ برای جمعیت بالای ۱۰ سال حدود ۱۸ درصد بود و این میزان در سال ۱۳۹۸ برای جمعیت بالای ۱۵ سال ۸.۵حدود  درصد برآورد شد.

به گزارش ایرنا در این جلسه برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، صمت و میراث فرهنگی، بانک رفاه نیز گزارش‌هایی در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی ارائه کردند.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی اشتغال زایی مراغه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اشتغال زایی مراغه آذربایجان شرقی اشتغال زایی مراغه تسهیلات مشاغل خانگی تومان تسهیلات دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • ۹۲ درصد متقاضیان واجد شرایط تسهیلات نهضت ملی مسکن، قرارداد امضا کردند
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • بیش از ۳۰ درصد کل مالیات کشور در سال گذشته توسط شرکت‌های خصولتی پرداخت شده است
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!