Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمود حسینی‌پور گفت: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی ویژه غرب استان، باید کنسرسیوم صادراتی این منطقه تشکیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ؛ سیدمحمود حسینی‌پور امشب در مراسم سرپرست جدید فرمانداری شهرستان تنکابن با بیان اینکه تنکابن یکی از شهرهای با قدمت استان مازندران است و دارای تاریخی خاص، فرهنگی غنی و مردمانی فرهیخته و خونگرم است؛ اظهار کرد: سهم مردم این شهرستان در انقلاب اسلامی، برجسته است و لذا یکی از ویژگی‌های مردم این شهرستان تقدیم 570 شهیدوالامقام، یک‌هزار و 704 جانباز و اعزام 6 هزار و 870 رزمنده در دوران دفاع مقدس در راه انقلاب و دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ما در تنکابن از یک‌سو، نرخ مشارکت اقتصادی 40 درصدی را داریم و از آن سو، نرخ بیکاری 11 درصدی و نرخ اشتغال 80 درصدی روستایی را شاهد هستیم که حاکی از کارهای سخت پیش‌روی فرماندار جدید دارد.

استاندار مازندران، خاطرنشان کرد: این شهرستان نیازمند تلاش‌های جهادگونه برای برون‌رفت از این وضعیت کنونی دارد.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به جمعیت روستایی 49 درصدی در کنار جمعیت 50 درصدی بانوان در تنکابن، ادامه داد: با توجه به سیاست‌های دولت در این دو بخش، این شاخص بالا می‌تواند برای برنامه‌ریزی مناسب در مدیریت جدید این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

حسینی‌پور بیان کرد:  تعداد 345 و منحصر به‌فرد مراکز گردشگری در این شهرستان در کنار 22 هتل و مهمان‌سرا قابل بهره‌برداری در تنکابن، حکایت از آن دارد که این شهرستان می‌تواند مقصد گردشگری باشد و لذا یکی از برنامه‌هایی که می‌توان در برنامه‌های آینده این شهرستان متناسب با شأن و جایگاه تنکابن قابل پیگیری است، موضوع گردشگری است.

وی عنوان کرد: در موضوع گردشگری، مقوله بومگردی یکی از مهم‌ترین مبانی گردشگری دنیای امروز است و لذا با توجه به چهره‌های طبیعی بسیار زیاد این شهرستان، موضوع گردشگری و خصوصا بومگردی می‌تواند به عنوان یکی از راهکارهای مهم برون رفت این شهرستان  مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران، مناطق دوهزار، سه‌هزار و دریاسر تنکابن را جزو ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهرستان برشمرد و تاکید کرد: ما تاکنون کم‌ترین بهره را از طبیعت بکر خدادادی در این منطقه برده‌ایم و متاسفانه هنوز زیرساخت‌های این منطقه برای بهره‌مندی گردشگران و از طرفی تجاری‌سازی این منطقه برای حوزه گردشگری صورت نگرفته است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت صادرات سالانه 70 هزار تن کیوی تنکابن، گفت: تولید کیوی یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم در این شهرستان است که در سال گذشته متاسفانه با حواشی که در کشورهای هدف برای این محصول ایجاد کردند، چالش‌هایی را در این بخش شاهد بود.

حسینی‌پور افزود: ما به استانداردهای صادراتی به طور مطلوب توجه نداریم و لذا با توجه به ظرفیت‌های صادراتی ویژه این منطقه از استان، باید کنسرسیوم صادراتی در غرب استان تشکیل شود.

وی مطرح کرد: همچنان شیوه سنتی در مقوله صادرات در این منطقه دنبال می‌شود و باید شرکت‌های صادراتی برای کیوی و سایر محصولات غرب استان ایجاد شود.

استاندار مازندران، اضافه کرد: توسعه صنعتی مرکبات و ایجاد مراکز مهم گلخانه‌ای یکی دیگر از ضروریات این منطقه برای برون رفت از چالش محصولات کشاورزی، تولید ثروت و ایجاد اشتغال است؛ ما در حوزه کشاورزی علیرغم ظرفیت ویژه این منطقه در برخورداری از آب، هوا و خاک مناسب نتوانستیم به طور مناسب بهره ببریم.

مقام عالی دولت در استان، گفت: کم توجهی در ظرفیت‌های مهم و فراوان کشاورزی طی دهه‌های گذشته باید از سوی فرماندار جدید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد تا طی یک برنامه دانش‌بنیان، شاهد رفع چالش‌های موجود باشیم.

حسینی‌پور با تاکید بر لزوم تغییر شیوه‌های مدیریتی سنتی حال حاضر، اذعان کرد: ما چاره‌ای جز این نداریم و اگر بنا باشد در شیوه‌های سنتی مدیریتی باقی بمانیم، 10 سال دیگر نیز وضع به همین گونه است.

وی تصریح کرد: از همین‌جا به فرماندار جدید عرض می‌کنم که ادامه مسیر در این مسیر سنتی مدیریتی، برای شهرستان تنکابن ممنوع است و حتما باید با میدان دادن به جوانان تحصیلکرده بومی، حصارهای مدیریتی سنتی در این شهرستان شکسته شود.

استاندار مازندران، تشریح کرد: تولید ثروت برای مردم باید در رده اول راهبرد مدیریتی فرمانداران استان قرار گیرد و ایجاد شهرک صنعتی و اشتغال جوانان تحصیلکرده با توجه به سهم حداکثری لیسانسه‌ها از جمعیت بیکار استان، از نکات قابل تامل مدیریتی است.

این مسئول با تاکید بر ضرورت تولید دانش‌بنیان، متذکر شد: فرماندار جدید باید هسته‌ها و مراکز دانش‌بنیان تنکابن را برای ایجاد اشتغال پایدار فعال کند و همه باید برای تحقق دستور رهبری تلاش کنیم.

حسینی‌پور یادآور شد: امروز رفع مشکلات معیشتی الویت دولت است و تمامی مدیران در هر دستگاهی باید رفع مشکلات معیشتی را در الویت خود قرار دهد تا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار مازندران فرماندار جدید حسینی پور قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، بهمن اخلاقی گفت: با عنایت به تحقق شعار سال و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، اقامتگاه سنتی گل‌سنگ در منطقه دربند شهرستان مهدی‌شهر روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ افتتاح شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱۴۰۰ مترمربع و ۲۳۰ متر زیربنا، دارای دو سوئیت اقامتی با ظرفیت ۲۵ نفر است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه اقامتگاه‌ سنتی گل‌سنگ با حجم سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد زمینه اشتغال ۵ نفر به‌صورت مستقیم در شهرستان مهدی‌شهر فراهم‌شده است.

او افزود: ۲ سوئیت اقامتی، رستوران، کافه و ۸ آلاچیق در محوطه هرکدام به متراژ ۹ مترمربع در این اقامتگاه سنتی در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: منطقه گردشگری دربند به دلیل آب‌وهوای مطبوع و مناسب، نزدیک بودن به مرکز استان و شهر نمونه بین‌المللی گردشگری شهمیرزاد، مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران در سراسر کشور است.

بهمن اخلاقی بابیان اینکه توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم یکی از سیاست‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان است، افزود: گردشگری یکی از راه‌های توسعه پایدار استان سمنان است و شهرستان مهدی‌شهر در حال حاضر دارای ۶۵ واحد گردشگری شامل هتل، مجتمع بین‌راهی، رستوران سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و سنتی دارای مجوز است.

در این مراسم مسئولان استانی و شهرستانی ازجمله فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، سرپرست حراست و رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، بخشدار مرکزی مهدی‌شهر، رئیس شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر و... حضور داشتند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901594

دیگر خبرها

  • سبک زندگی ایرانی اسلامی باید ترویج شود/لزوم معرفی دختران موفق کرد
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه