Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سردار آزمون، ستاره ایرانی و ملی‌پوش تیم فوتبال بایرلورکوزن آلمان در چارچوب هفته سی و یکم رقابت‌های بوندسلیگای آلمان موفق شد روز درخشانی را پشت سر بگذارد و در جریان پیروزی چهار بر یک کارگرها یک گل بزند و یک پاس گل بدهد تا بهترین بازیکن زمین شود.

این اولین گل سردار آزمون بود که در دقیقه ۱۸ روی نبوغ او در توپ گیری به دست آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمون با این گل به نهمین بازیکن ایرانیِ تاریخ تبدیل شد که در بوندسلیگای آلمان موفق به گلزنی می‌شود. او برای اولین بار از ابتدا برای تیمش بازی می‌کرد و ششمین مرتبه‌ای بود که جراردو سیوآنه به ستاره ایرانی‌اش فرصت بازی می‌داد.

در ادامه به ترتیب به بازیکنان ایرانی قبلی اشاره می‌کنیم که توانستند اولین گل خود را در بوندسلیگا به ثمر برسانند:

علی دایی(۵ آگست ۱۹۹۷):

شهریار فوتبال ایران در دومین بازی خود با لباس آرمینیا بیله‌فلد موفق شد دروازه تیم اشتوتگارت را باز کند تا پیروزی ۲ بر یک برای تیمش به ارمغان بیاید.

خداداد عزیزی(۳۰ آگست ۱۹۹۷):

ستاره ایرانی و ریزنقش تیم کلن آلمان در جریان برتری پرگل و پنج بر سه تیمش مقابل وولفسبورگ توانست زننده یکی از گل‌ها باشد. ۱۵ بازی از زمان حضور خداداد در بوندسلیگا گذشت تا او موفق شد اولین گل را به ثمر برساند.

کریم باقری(۲۰ دسامبر ۱۹۹۷):

بیستمین بازی‌ای بود که کریم باقری در تیم آرمینیا بیله‌فلد عضویت داشت. بازیکن ایرانی خط میانی آبی و سفیدها موفق شد در جریان پیروزی ۲ بر یک مقابل کارلسروهه زننده یکی از گل‌ها باشد.

مهدی مهدوی‌کیا(۱۶ مارچ ۱۹۹۹):

مهدیِ جوان در چهارمین بازی با در سطح اول فوتبال آلمان و در لباس تیم بوخوم موفق شد دروازه تیم بعدی‌اش یعنی هامبورگ را باز کند. مشوک فوتبال ایران زننده یکی از ۲ گل بوخوم در جریان پیروزی ۲ بر صفر آبی‌ها بود.

وحید هاشمیان(۱۰ آگست ۲۰۰۲):

مدت زمان زیادی طول کشید تا هاشمیان بتواند در بوندسلیگا گلزنی کند. او در هامبورگ نتوانست به برتری دست یابد اما در بوخوم ماجرا تغییر کرد. پیروزی سه بر یک مقابل نورمبرگ در حالی به ثبت رسید که هلی‌کوپتر ایرانی زننده یکی از گل‌های تیمش بود.

فریدون زندی(۷ آگست ۲۰۰۴):

فریدون زندی نیز تحمل فراوانی داشت تا بتواند اولین گلش را در بوندسلیگا به ثمر برساند. البته که این گل در شرایط تلخی زده شد. فریدون در جریان باخت سه بر یک مقابل نورمبرگ زننده تنها گل تیمش بود. نورمبرگ هم بعد از وحید هاشمیان، توسط یک ایرانی دیگر ضربه خورد.

علی کریمی(۱۳ آگست ۲۰۰۵):

خیلی زودتر از حد تصور علی کریمی نشان داد خرید خوبی برای بایرن‌مونیخ بوده است. جادوگر در دومین بازی خود با لباس باواریایی‌ها در تقابل با بایر لورکوزن هم یک گل زد و هم یک پاس گل داد پیروزی پنج بر ۲ مونیخی‌ها مقابل لورکوزن پر زرق و برق‌تر شود. سردار هم حالا در کنار کریمی به دومین بازیکنی تبدیل شد که در کنار اولین گل، پاس گل هم می‌دهد.

اشکان دژاگه(۲۵ نوامبر ۲۰۰۶):

بیشترین مدت زمانی که یک بازیکن ایرانی برای گلزنی در بوندسلیگا صبر کرده به اشکان دژاگه اختصاص دارد. او به خاطر سن و سال کمش مدتها روی نیمکت باشگاه هرتابرلین بود اما سرانجام در اواخر سال ۲۰۰۵ و با لباس هرتا طلسم را شکست و در جریان پیروزی ۲ بر یک مقابل آلمانیا آخن یک گل زد.

سردار آزمون(۲۳ آپریل ۲۰۲۲):

حالا بعد از ۵۶۲۸ روز یا به عبارتی دیگر پس از ۱۵ سال و چهار ماه و ۲۸ روز به نهمین بازیکن ایرانی تبدیل شد که به صف گلزنان ایرانی بوندسلیگا اضافه می‌شود. او دروازه گروترفورث را باز کرد و یک پاس گل هم داد تا نمایش درخشانش، درخشان‌تر شود.

برچسب‌ها وحید هاشمیان اشکان دژاگه فریدون زندی علی کریمی بایرلورکوزن مهدی مهدوی کیا علی دایی سردار آزمون خداداد عزیزی کریم باقری بوندسلیگا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وحید هاشمیان اشکان دژاگه فریدون زندی وحید هاشمیان اشکان دژاگه فریدون زندی علی کریمی بایرلورکوزن مهدی مهدوی کیا علی دایی سردار آزمون خداداد عزیزی کریم باقری بوندسلیگا جریان پیروزی بازیکن ایرانی زننده یکی سردار آزمون پیروزی ۲ بر یک مقابل اولین گل موفق شد پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه

به گزارش ورزش سه، شروین بزرگ در بازی با پرسپولیس ستاره بود و پس از ورود به زمین دو گل تاثیرگذار به ثمر رساند و در روند این تیم تاثیرگذار بود.

آخرین باری که شروین بزرگ در یک بازی رسمی گلزنی کرده بود به 8 شهریور 1401 باز می‌گردد که او با پیراهن مس‌ کرمان مقابل گل‌گهر گلزنی کرد، او در آن مسابقه هم به عنوان جانشین به میدان آمد و 20 دقیقه بعد موفق به گلزنی شد.

او پس از یک سال و هشت ماه این بار با پیراهن آلومینیوم اراک در جام حذفی مقابل پرسپولیس گلزنی کرد و دو گل فوق‌العاده مقابل پرسپولیس به ثمر رساند و مجدد موفق به گلزنی شد و روزهای دوری از گلزنی را پایان داد.

او پیش از بازی با پرسپولیس 16 بازی به عنوان جانشین برای آلومینیوم به میدان آمده بود اما موفق به گلزنی نشده بود و در یک دیدار حساس با ضربه والی فوق‌العاده و ضربه سر بی‌نقص دو گل مهم به ثمر رساند.

شروین بزرگ فصل گذشته یک گل با پیراهن مس کرمان، دو فصل قبل 3 گل با پیراهن صنعت نفت آبادان و پیش از آن با پیراهن فولاد موفق به گلزنی نشده بود و بهترین عملکرد خود در چهار فصل اخیر را مقابل پرسپولیس انجام داد.

دیگر خبرها

  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • خوشحالی ستاره بارسا: روزهای سخت تمام شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • جادوگر آرژانتینی یکی یکی جام‌ها را درو می‌کند
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • خطای پنالتی بر روی سردار آزمون و گلزنی پائولو دیبالا مقابل ناپولی (ناپولی 0-1 آاس رم)
  • عکس| سردار آزمون در ترکیب رم برای بازی حساس
  • روز فوق‌العاده شروین بزرگ بعد از یک سال و 8 ماه