Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، این مطالعه نشان داد قرار گرفتن در معرض هر سطحی از چهار آلاینده معمولی هوا می‌تواند به سرعت باعث شروع سندرم حاد کرونری شود.

سندرم حاد کرونری یک اصطلاح توصیف کننده هر موقعیتی است که در آن خونی که به عضله قلب می‌رسد مسدود می‌شود، مانند حمله قلبی یا آنژین ناپایدار، درد قفسه سینه ناشی از لخته شدن خون که به طور موقت یک شریان را مسدود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوی‌ترین خطر در یک ساعت اول قرار گرفتن در معرض آلودگی رخ داد و در طول روز کاهش یافت.

«هایدونگ کان»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه فودان چین، گفت: "اثرات نامطلوب آلودگی هوا بر قلب و عروق به خوبی ثبت شده است. اما ما همچنان از اثرات بسیار سریع آن شگفت زده شدیم.»

وی گفت: «شگفتی دیگر، اثرات غیرآستانه ای آلودگی هوا بود. به عبارت دیگر، هر غلظتی از آلاینده‌های هوا مانند ذرات ریز، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد و مونوکسید کربن ثبت شده در مطالعه حاضر ممکن است پتانسیل شروع حمله قلبی را داشته باشد.»

قرار گرفتن در معرض ذرات ریز، جامدات میکروسکوپی یا قطرات مایع که از اتومبیل، نیروگاه‌ها، کارگاه‌های ساختمانی و سایر منابع آلودگی می‌آیند به‌طور واضح با بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامت و همچنین ۴.۲ میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان مرتبط است. این ذرات می‌توانند به قدری کوچک باشند که هنگام استنشاق به عمق ریه‌ها یا حتی جریان خون بروند.

در مطالعه جدید، محققان داده‌های پزشکی نزدیک به ۱.۳ میلیون نفر را که به خاطر حملات قلبی و آنژین ناپایدار بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ تحت درمان قرار داشتند، تجزیه و تحلیل کردند. آنها زمان شروع حوادث قلبی را براساس ساعت با غلظت ذرات ریز و ذرات درشت ماده، دی اکسید نیتروژن، دی اکسید گوگرد، مونوکسید کربن و ازن مقایسه کردند.

یافته‌ها نشان داد با افزایش سطح آلاینده‌های مورد مطالعه، خطر حملات قلبی نیز افزایش یافت. قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن بیشترین ارتباط را داشت و به دنبال آن ذرات ریز قرار داشت و در یک ساعت اول پس از قرار گرفتن در معرض این آلاینده‌ها، خطرناک‌ترین زمان وقوع حمله قلبی بود. این ارتباط در میان بزرگسالان ۶۵ سال و بالاتر بدون سابقه سیگار کشیدن یا سایر بیماری‌های تنفسی و افرادی که در ماه‌های سردتر در معرض تماس بودند، قوی‌تر بود.

کد خبر 5474426

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا خطر حمله قلبی آلاینده ها وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا تعرفه های پزشکی ویروس کرونا آمار کرونا نسخه الکترونیک شیوع کرونا بهرام عین اللهی سازمان غذا و دارو کووید 19 واکسن کووید 19 داروخانه واکسن واکسیناسیون قرار گرفتن در معرض حمله قلبی ذرات ریز دی اکسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

بدن افراد سوخت‌وساز و ترشح بعضی از هورمون‌ها را متناسب با محرک‌های خارجی، مانند نور و دما، تغییر می‌دهد. خواب آلودگی بهاری نوعی عکس‌العمل بدن انسان به تغییراتی است که در طبیعت رخ می‌دهد.

افزایش طول مدت روز و روشنایی در فصل بهار خواب آلودگی و کاهش تمرکز بسیاری از افراد را به وجود می‌آورد. محققان معتقد هستند در فصل بهار ساعت بیولوژیکی بدن افراد که با ساعت‌های طولانی شب تنظیم شده است نمی‌تواند با طولانی‌شدن روز هماهنگ شود و انرژی آن به‌سرعت تحلیل می‌رود؛ بنابراین افراد به اختلالات خواب ازجمله پرخوابی مبتلا می‌شوند.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • ۶ علامت مهم حمله قبلی را بشناسید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟