Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:10:38 GMT

خطرات شیوع سرخک در نوزادان زیر ۱۸ ماه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۶۴۹۸۱

خطرات شیوع سرخک در نوزادان زیر ۱۸ ماه

کیقباد قدیری از سرخک به عنوان یک بیماری ویروسی تنفسی یاد کرد که به شدت مسری بوده و از طریق تنفس منتقل می‌شود.

به گفته فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان قدرت سرایت ویروس سرخک به حدی است که اگر یک فرد بیمار داخل یک اتاق نفس کشیده و خارج شود، فرد بعدی که به اتاق آمده درصورتی که سابقه ابتلا نداشته و یا واکسن نزده باشد، به سرعت مبتلا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری سرخک یک بیماری تب دار است، در این بیماری درکنار تب، علائم سرفه و ضایعات چشمی و راش‌های پوستی هم مشاهده می‌شود.

طی سه تا شش روز از شروع بیماری دانه‌های قرمز رنگ پوستی در تمام بدن فرد بیمار مشاهده می‌شود و با گذشت چهار تا پنج روز از بروز این دانه‌ها حال بیمار بهبود می‌یابد.

متاسفانه در این بین این بیماری در پنج تا ۱۰ درصد موارد می‌تواند شدید شده و بدن را دچار عفونت‌های ثانویه کرده و حتی می‌تواند در مواردی موجب مرگ بیماران شود.

کشندگی ویروس سرخک بین یک تا پنج درصد است.

درمان‌ها در زمینه این بیماری از نوع حمایتی است، تنها برای این بیماران می‌توان سرم تزریق کرده و یا دارو‌های تب بر و برخی دارو‌ها برای درمان عفونت‌های ثانویه تجویز شود.

خوشبختانه در دهه‌های گذشته واکسن سرخک کشف و بکارگیری شده و تا امروز توانسته پیشگیری خوبی در زمینه ابتلا به این بیماری داشته باشد.

در حال حاضر واکسن سرخک در دو نوبت یک سالگی و ۱۸ ماهگی برای نوزادان و کودکان تزریق می‌شود و تا درصد بالایی در پیشگیری از این بیماری موثر است.

مشاهده حتی یک مورد سرخک در کشور با توجه به قدرت سرایت بالای آن نگران کننده است.

از والدین درخواست می شود تا هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون کودکانی که به سن لازم برای تزریق واکسن رسیده اند، اقدام کنند.

در حال حاضر در زمینه این بیماری تنها کودکان زیر ۱۸ ماه که واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده و بویژه نوزادان زیریک سال در معرض خطر هستند.

افراد بزرگسالی که از سیستم ایمنی ضعیف برخوردار هستند و یا در مواردی نادر واکسن دریافت نکرده باشند هم در معرض خطر هستند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی بیماری واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۶۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم

داشتن زایمان لاکچری در تاریخی رند و خاص از سال ۸۸ در کشور رواج یافت و برخی از والدین بدون آگاهی از عوارض خطرناک اصرار به انجام این کار دارند. 

تولد نوزادان نارس، ابتلا نوزادان مشکلات ریوی و عفونت‌های تنفسی و افزایش آمار ابتلا به اوتیسم از جمله عوارض خطرناکی است که زایمان‌های لاکچری برای نوزادان به همراه خواهد داشت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • خطرات مصرف ویپ و پاد برای افراد
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • واکسن ها در ۵۰ سال گذشته جان ۱۵۴ میلیون نفر را نجات داده اند
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • مصرف خودسرانه این آمپول خطرات جبران ناپذیری دارد!
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد